Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś większego - luźne porady
Autor Wiadomość
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 22:28   

Tak jak pisałem kiedyś 500 to można było kupić z pocałowaniem w rękę bo to była duża benzyna i każdy się brzydził. A teraz ludzie sami nakręcili rynek i teraz duża benzyna jest koneserska dla pasjonata czyli płać. Dobry przykład to 140 np.

Wiesz ja przy każdym samochodzie patrzę głównie na wyposażenie, żeby nie bolało mnie że nie ma np rolety czy coś. S500 zazwyczaj ale nie koniecznie z automatu ma dobre wyposażenie. Jakiś czas temu stała przepiękna bordowa S500 gdzies w okolicach Gdyni chyba. No bajka, deska boczki obszyte skórą, drewniany stolik, drewniane rączki boczków no laleczka była i pluje sobie w brodę że po nią nie pojechałem. Ja też np jestem chory na punkcie kierownicy z drewnem i gałki, no a KEYLESS GO to już by było wszelakie spełnienie.
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 23:01   

I widzisz to jest między nami różnica - dla mnie z wypasu MUSI mieć: skórę, elektryczną regulację foteli najlepiej z pamięcią, fotochrom i w miarę dobre nagłośnienie. W zasadzie to tyle, nie piszę o takich oczywistych rzeczach jak klimatyzacja czy ASB.

Elektryczną roletę mam w CLK i w zasadzie rzadko kiedy używam, podgrzewanie foteli też włączam sporadycznie. Coś takiego jak Keyless GO mam w Nissanie QQ i ze dwa razy doprowadziło to do tego, że zgubiłem kluczyk bo zapomniałem, że w ogóle go mam a raz mój ojciec zostawił klucz w samochodzie na schowku podłokietnika i poszedł na zakupy. Radar mam też w QQ i już po tygodniu jazdy go wyłączyłem bo po prostu znieść nie można było tej funkcji - co nie podjechałem bliżej do jakiegoś samochodu to piszczenie. Takie rzeczy jak np. czujnik deszczu też są dla mnie raczej zbędne - wystarczy, że masz brudną szybę i już czujnik potrafi mielić suchą wycieraczką po suchej szybie bez opamiętania.

W esce dla mnie liczy się elegancja i wygoda tego samochodu - jest wielki, robi wrażenie i wygodny - w sensie, że ma dobrze wyprofilowane, duże fotele i mnóstwo przestrzeni. W CLK liczy się dla mnie stosunek mocy do masy - świetna frajda ze sportowej jazdy. I to są powody dla których biorę pod uwagę te dwa modele. Jak znajdę dobry samochód i nie będzie miał Keyless GO, radaru czy najlepszego commanda to nie będzie to dla mnie problem. :)
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 23:25   

777, i to jest prawidłowe podejście, ja jestem trochę gadżeciarzem i kiedy mogę to zwracam uwagę i staram się żeby wypas był najlepszy ale tak jak u Ciebie nie jest to największym wyznacznikiem.

WoleMerce, jak dla Ciebie był wypas tak ważny przy zakupie S'ki to może dlatego Ci się rozlatywała w rękach, bo nie tymi kryteriami szukałeś. A znam wiele osób co mają 3.2CDI (ba nawet dwie sztuki były w rodzinie a jedna nadal jest) i każdy chwali także nie wiem skąd masz tych swoich znajomych ale generalnie na jakie forum nie wejdziesz to ten silnik jest w polecanych.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
1JZ 

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 739
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 09:55   

brys napisał/a:
777 napisał/a:
skoro 400CDI jest problematyczny to co powiecie o 320CDI?

Wspaniały silnik (jak na diesla). Wg mnie najlepszy diesel Mercedesa na przestrzeni ostatnich hm.. 18 lat? Rzędowa szóstka, to mówi samo przez się. Układ wydechowy wyprowadzony na obie strony samochodu - na wysokich obrotach brzmi to naprawdę fajnie. Osiągi ma zadowalające (204 konie po lifcie), bezawaryjny, bez udziwnień, jedna turbina. I przede wszystkim śmiesznie małe spalanie. Latem bez większego problemu schodził nawet poniżej 6l na 100km. W tych samych warunkach jego następca V6 spala o 2-3 litry więcej. Piszę Ci to z perspektywy użytkownika tego diesla w W220 - był z nami 5 lat i jakieś 150-200k km, więc coś powiedzieć mogę :)

Ponizej 6l, to 3.2cdi pali jak jedziesz 70kmh na tempomacie i dajesz sie wyprzedzac tirom. Normalna trasa to jest 7,5-8l tak samo w s jak w okularze. O tej v6 to w ogole nie rozumiem o co chodzi i czemu tak nie lubisz tego silnika, bo on deklasuje rzedowke pod każdym wzgledem. Na zimnym chodzi jak benzyna, mniej pali, i nareszcie masz normalne obroty w trasie. Najwieksza wada rzedowki jest skrzynia 5biegowa. 3krpm przy 160kmh jest w dzisiejszych czasach zenujace, bo nawet benzynowa(!!) octavia z dsg ma mniejsze obroty w trasie.
2-3litry wiecej mowisz? :) zobacz przy jakiej sr prędkości v6 cdi pali 9litrow kolego.



Jeszcze co do 500tki - dla mnie tez to nie jedzie. Duzo przyjemniej smiga 320cdi po czipie, bo ma bardzo duzo mocy z dolu. Roznice sie pokażą dopiero na autostradzie powyzej 160kmh.
_________________

E320 CDI Avantgarde
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 10:10   

No średnia prędkość na kompie 145km/h to trzeba na autostradzie naprawde zapier...ć żeby tyle wyszło :shock: Niestety wiele osób nierozumie co to średnia prędkość :evil: "Sebuś ja jechałem autostarda srednio 120km/h..." Ale to nie to samo jechać 120km/h przez 100km co mieć z trasy średnia prędkość 145km/h :mrgreen:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 10:11   

1JZ napisał/a:
3krpm przy 160kmh jest w dzisiejszych czasach zenujace, bo nawet benzynowa(!!) octavia z dsg ma mniejsze obroty w trasie.

To jest najwspanialsze w nowych autach- długie przełożenia. Ktos tez powie że jego 4ro biegowa skrzynia w starym w124 tez daje radę przy 160km/h :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
brys 
Mustang 2012 ;)


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 2215
Skąd: Monako
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 13:07   

1JZ napisał/a:
O tej v6 to w ogole nie rozumiem o co chodzi i czemu tak nie lubisz tego silnika, bo on deklasuje rzedowke pod każdym wzgledem. Na zimnym chodzi jak benzyna, mniej pali, i nareszcie masz normalne obroty w trasie.

Nie lubię, bo znacznie więcej pali i jest bardziej awaryjny. Ani na zimnym ani na ciepłym nie chodzi jak benzyna - ale nie przeczę, że kultura pracy jest dużo lepsza niż w tamtym R6. Z "normalnych" obrotów w trasie nie widzę większego zysku. Owszem, fajnie, ale co z tego, skoro pali i tak więcej niż rzędówka :)
O skrzyni 7G pisałem już nie raz. Owszem, fajny pomysł, ale jej trwałość jest żenująca - znam dwie W221 320 CDI i jednego C216 500, w którym posypała się dokładnie przy 190 000km oryginalnego przebiegu. Do tego masa Mercedesów z 7G na otomoto jest po naprawach skrzyń. W przypadku starszych pięciobiegówek to były jednostkowe przypadki.
Zanim się nie zgodzisz, to pomyśl - dlaczego w W221, w wersjach S600 i S65 montowane są TYLKO stare, beznadziejne skrzynie pięciobiegowe? Przecież to topowe modele, tam powinien iść najlepszy wypas jaki Mercedes oferuje w danym czasie. No to wyjaśniam dlaczego - bo by się rozsypały nie po 200, a pewnie po 80 000km :lol:
Wymiana elementów sterowania to (po zniżkach) 3500-5200zł, do tego konieczność programowania modułów online w ASO. Jeździłem już niejednym Mercedesem z tą wczesną 7G i praktycznie każda na zimnym zmienia biegi z lekkim kopnięciem oraz zdarzają się epizody zblokowania w trasie na jakimś biegu. Jak w tym momencie właściciel zdecyduje się na naprawę, to nie przekroczy ona 6000zł, jak będzie jeździł dalej to skończy się mechanicznym uszkodzeniem innych elementów skrzyni.
Nie zrozum mnie źle - sam pomysł diesla V6 z jedną turbiną i skrzyni siedmiobiegowej jest super. Ale większość osób się tym podnieca, bo ich styczność z takimi samochodami ogranicza się do napalania się na ogłoszenia na Otomoto i przejechaniu się raz na rok jak kolega pożyczy. Potem jeden drugiego namówi, kupi złachaną E klasę V6 z 7G i bankowo: posypie się sterowanie skrzyni (5000zł), zacznie cieknąć chłodniczka oleju (2000zł), na dokładkę padnie przepływomierz i wtedy zorientuje się, że jest niewymienny i trzeba kupić w ASO dwa nowe przepływomierze wraz z dolotem. Może jeszcze do równego rachunku dołożymy sondę lambda - 1200zł w ASO i brak zamienników. O popatrz, zrobiło się 10 000zł z podstawowych usterek występujących w V6 z 7G. I tu nic nie przyoszczędzisz, za tyle właśnie trzeba to naprawić ;)
Do tego miał palić 6 litrów, a będzie palił 9, kolejny zawód :D

1JZ napisał/a:
2-3litry wiecej mowisz? zobacz przy jakiej sr prędkości v6 cdi pali 9litrow kolego.

Tak mówię. Kolego, ja jeżdżę W221 z tym V6 od roku, zrobiłem już wiele tras i wiem ile to pali. W220 jeździłem głównie w trasy przez 5 lat i też wiem, co piszę. Poza tym zauważ, że ja piszę to na przykładzie W221, a Ty mi pokazujesz wyniki z W212. I to wyniki z wyświetlacza, a nie z zalewania pod korek.

Jestem ciekawy jakie będą tematy na forach za 10 lat. Pewnie będą dyskusję o W222 i o ile będę się jeszcze udzielał, to będę hejtował diesla V6, którego tam montują za to, że ma niewymienne filtry powietrza. Tak, serio, musicie kupować całe filtry powietrza, wraz z obudowami. Oczywiście dwa :mrgreen:
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 13:21   

Panowie, dla mnie spalanie w prywatnym samochodzie ma głównie funkcję diagnostyczną - jak jest sporo ponad normę to znaczy, że coś jest nie tak i trzeba to sprawdzić. :) Oczywiście nie śpię na kasie i nie jestem szejkiem, też mnie boli jak wydaję gigantyczne pieniądze na paliwo, ale w życiu jest tak, że nie wszystko da się pogodzić. Chcesz mieć duży, dynamiczny samochód i nie jeździć nim jak muł - lej i płać. Tyle w temacie spalania jak dla mnie. :)
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 13:57   

1JZ napisał/a:

Zanim się nie zgodzisz, to pomyśl - dlaczego w W221, w wersjach S600 i S65 montowane są TYLKO stare, beznadziejne skrzynie pięciobiegowe? Przecież to topowe modele, tam powinien iść najlepszy wypas jaki Mercedes oferuje w danym czasie. No to wyjaśniam dlaczego - bo by się rozsypały nie po 200, a pewnie po 80 000km :lol:


Tak się wtrącę bo niedawno szukałem sobie różnych informacji o naszych automatach, i sprawa była taka, że nasze 5 biegowe wytrzymują 1079Nm, 7G wytrzymuje 735Nm, temu tak długo jeszcze były stosowane w dużych silnikach i dodatkowo w 4-Matic.
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 15:42   

Chcesz to Ci pokażę teczkę z rachunkami na drugą połowę auta :lol: Ale skoro mówicie że to taki wspaniały silnik to czemu u mechaników najwięcej tych CDI stoi :roll: Ale dobra nie będę się sprzeczał. Czym że jest 9 lat trzymania takiego samochodu no cóż ja twierdzę że to śmietnik Ty twierdzisz że wspaniały silnik. Więc zdania są podzielone.
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 15:59   

WoleMerce napisał/a:
Ale skoro mówicie że to taki wspaniały silnik to czemu u mechaników najwięcej tych CDI stoi :roll: Ale dobra nie będę się sprzeczał.


A to dlatego, że stanowią zdecydowanie większą część na rynku w porównaniu do innych wersji silnikowych, a dodatkowo w większości mają już grube przebiegi za sobą, a każde auto prędzej czy później potrzebuje wymiany czy naprawy pewnych podzespołów.

WoleMerce napisał/a:
Czym że jest 9 lat trzymania takiego samochodu no cóż ja twierdzę że to śmietnik Ty twierdzisz że wspaniały silnik. Więc zdania są podzielone.


No i tak jak jest zawsze, zdania są podzielone, ale widzę, że Twoje użytkowanie przez 9 lat jednego egzemplarza odzwierciedla wszystkie inne egzemplarze krążące po naszym kraju, czy nawet świecie i Twoja opinia jest tutaj nie do przebicia?

Należy zwrócić też uwagę, że zawsze zdarzaj się wypadki przy pracy i czasami pewne egzemplarze mają wady lub też nadmiar wad gdzie kilkaset innych sztuk nie będzie borykać się z takim samym problemem, więc należy patrzeć na to z każdej strony.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 16:25   

Nie no to wy twierdzicie że silnik jest świetny i wgl i tak musi być :D Ja mam to już gdzieś bo znalazł się chętny rok temu. U mnie po mieście też jeździła nie jedna taka i po prostu wiem bo znam :)

A druga eska w sumie była też jak by w rodzinie. Nie twierdzę że każda to ma, może ja miałem pecha może za bardzo się przywiązałem. To jest raczej loteria. Dlatego teraz to tylko S500.
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
4mario 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 409
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 16:57   

777 napisał/a:
Panowie, dla mnie spalanie w prywatnym samochodzie ma głównie funkcję diagnostyczną - jak jest sporo ponad normę to znaczy, że coś jest nie tak i trzeba to sprawdzić. :) Oczywiście nie śpię na kasie i nie jestem szejkiem, też mnie boli jak wydaję gigantyczne pieniądze na paliwo, ale w życiu jest tak, że nie wszystko da się pogodzić. Chcesz mieć duży, dynamiczny samochód i nie jeździć nim jak muł - lej i płać. Tyle w temacie spalania jak dla mnie. :)


Święte słowa!
Kupując auto musisz się liczyć z jego spalaniem. Dobierasz wg przewidywanych przebiegów i możliwości finansowych. Niestety duża grupa kupujących używane samochody wykazuje niczym nie poparty i uzasadniony optymizm. Przede wszystkim co do przebiegu auta, jego stanu i oczywiście spalania. Część ludzi po prostu kupuje auta, na które ich nie stać. Szukanie oszczędności litra paliwa na 100km jest zabawne! W normalnej eksploatacji prywatnej nie ma to znaczenia a w aucie weekendowym jest zupełnie nieistotne.
_________________
V8 Ma coś w sobie...
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 21:48   

4mario napisał/a:
777 napisał/a:
Panowie, dla mnie spalanie w prywatnym samochodzie ma głównie funkcję diagnostyczną - jak jest sporo ponad normę to znaczy, że coś jest nie tak i trzeba to sprawdzić. :) Oczywiście nie śpię na kasie i nie jestem szejkiem, też mnie boli jak wydaję gigantyczne pieniądze na paliwo, ale w życiu jest tak, że nie wszystko da się pogodzić. Chcesz mieć duży, dynamiczny samochód i nie jeździć nim jak muł - lej i płać. Tyle w temacie spalania jak dla mnie. :)


Święte słowa!
Kupując auto musisz się liczyć z jego spalaniem. Dobierasz wg przewidywanych przebiegów i możliwości finansowych. Niestety duża grupa kupujących używane samochody wykazuje niczym nie poparty i uzasadniony optymizm. Przede wszystkim co do przebiegu auta, jego stanu i oczywiście spalania. Część ludzi po prostu kupuje auta, na które ich nie stać. Szukanie oszczędności litra paliwa na 100km jest zabawne! W normalnej eksploatacji prywatnej nie ma to znaczenia a w aucie weekendowym jest zupełnie nieistotne.

No jeden pan testując mercedesy [są filmiki na youtube] stwierdził że ''silniki sześciocylindrowe są droższe w utrzymaniu, chociażby przez to że ilość oleju w silniku to 7l'' Dotyczyło to chyba w211 o ile pamiętam.
Śmieszne to.
Co do awarii samochodów, to przecież jesteśmy wszyscy rozumnymi ludźmi i kumatymi, musimy wiedzieć jedno że samochody muszą się psuć.
Na tym polega zysk firm produkujących samochody. Przykładem jest mercedes. Wypuszczając Mercedesa W201 i 124 niemalże zbankrutował. Prawie nikt nie wymieniał samochodów, bo były długowieczne, ani nie kupował części. Poszli po rozum do głowy i zaczęli produkować W210 i w202, które wytrzymywały połowę tego co poprzednicy. No i z każdym modelem jest coraz gorzej. Gorzej dla nas polaków, ale lepiej dla firmy.
Na nowy samochód jest przeważnie 2 lata gwarancji na nówkę i w tym czasie ma się nic nie zepsuć, bo to straty. Potem może stać się wszystko. Awarie są ''zaprogramowane'' .
W tej chwili samochód 10 letni to złom.
Albo kupić nowy z salonu, albo 25 lat w dobrym stanie. Te po środku to sami wiemy co są warte. Nie dość że kupujemy samochody od niemców już wyeksploatowane [według producenta nie mają prawa już jeździć] to są nagminnie cofane liczniki i podrabiane ich historie.
 
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Styczeń 2017, 21:30   

Dziękuję ogólnie wszystkim za pomocne porady. Teraz wiem już dużo więcej i wiem, czego będę szukał. Będzie to W209 CLK500 jeśli znajdę do 25 tysięcy zł - więcej za ten samochód nie opłaca się dać, albo W220 S500/S430 lub S320CDI. Spokojnie przeglądam sobie oferty, mam wrażenie, że obecnie jest trochę mniej ogłoszeń, pewnie niedługo pojawi się ich więcej. Na wiosnę zawsze ludzie coś chcą zmieniać, więc to będzie dobra pora na zakupy.


A jak nie znajdę nic sensownego to zostaje W208. :)
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 6