Złącze diagnostyczne - brak połączenia ? |
Autor |
Wiadomość |
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 22 Lipiec 2017, 17:46 Złącze diagnostyczne - brak połączenia ?
|
|
|
Mam 'własny' fejs 38pin do mego c180/94 przez lata służył mi m.in. do kasowania błędów.
Chciałem skasować błąd poduszki i fejs nie może się połączyć brak komunikacji
Gdzie szukać przyczyny - potrzebny może byłby schemat kabelków do tego gniazda.
napięcie do gniazda dochodzi bo diody świecą. Podmieniłem komputer-sterownik ale nic to nie dało.
Dodam jeszcze że próbowałem u dwóch znajomych co maja różne fejsy i im też nie udało się połączyć |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 05:07
|
|
|
mariuszt0 napisał/a: | Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego
http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf
Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma |
Kolego...
1.rozpiskę pinów oczywiście mam - chodziło mi o schemat połączenia kabelków gdzie który idzie
2.napisałem wyraźnie że ten mój fejs DZIAŁAŁ przez wiele lat więc to nie jest kwestia SD |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 902 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 13:23
|
|
|
Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 16:24
|
|
|
MateM napisał/a: | Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial |
hm...Kolego to co piszesz to trochę jak 'science fiction' no ale może masz rację.
Niestety w moim rejonie nie ma nikt SD |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
nikoś
nikoś
Dołączył: 07 Gru 2017 Posty: 4 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 7 Grudzień 2017, 17:42 gniazdo diagnostyczne
|
|
|
Witam czy ktoś wie który bezpiecznik lub co jes odpowiedzialne za brak napięcia w gnieździe diag
[ Dodano: 8 Grudzień 2017, 22:41 ]
czyżby nie było tu bohatera domu który miał taki problem jak ja |
_________________ ESPRIT 99r. 2.2 CDI |
|
|
|
|
Majster48
Dołączył: 01 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 24 Grudzień 2017, 19:03
|
|
|
A co to jest SD? |
_________________ Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Grudzień 2017, 22:51
|
|
|
Kol. Majster40
To urządzenie zwane "sd" to nic innego jak zwykły notebook z interfejsem i oprogramowaniem XENTRY.
Kol. Lonek
Jak myślę to chodzi Ci o schemat przejściówki między interfejsem a gniazdem 38pin w samochodzie. Jeżeli tak to wyślij mi na pw swój prywatny adres e-mail.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 08:44
|
|
|
kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 12:24
|
|
|
mariuszt0 napisał/a: | kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin |
Dokładnie, poszedłem na skróty co nie zmienia, że to program+notebook+interfejs. Ale z tego co mi tłumaczono tu na forum sam program i komputer jeszcze nie gwarantują pełnego sukcesu takiego zestawu. Podczas takiego badania trzeba mieć połączenie z internetem albo poprzez wifi albo poprzez ethernet. A wiesz dlaczego?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
amq
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Kielce.
|
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 15:20
|
|
|
Witaj , jeśli można, chciałbym się dowiedzieć.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 22:16
|
|
|
kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 23:48
|
|
|
mariuszt0 napisał/a: | kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. |
Dokładnie też, ale nie tylko. Program musi mieć dostęp do biblioteki uszkodzeń w trakcie "testowania" dla poszczególnego modelu np w202 w cdi. Ale najciekawsze jest to, że zrobili moduł ochronny tylko po to aby "uwierzytelniać" komputer na którym pracuje oprogramowanie. I jeżeli stacja aso kupiła cały zestaw czyli komputer+interfejs z odpowiednim wtykiem+licencje to nie ma pewności, że będzie mogła prawidłowo korzystać z całego zestawu. Na swoim przypadku napisze, że podłączyłem komputer swój prywatny z carsoftem i wykazał: niskie ciśnienie paliwa na listwie, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia, uszkodzona magistrala paliwowa. Oczywiście wcześniej wiedziałem, że zawór jest uszkodzony i kupiłem drugi. Ale z kolei na sd wykazał tylko uszkodzenia magistrali paliwowej - czyli uszkodzony przewód lub "uszczelnienie" przewodu. Aso oczywiście zgłosiło zestaw na gwarancje i pojawił się serwisant w celu, jak napisał w zleceniu "naprawa modułu ochrony i uwierzytelnienia" Jak serwisant powiedział taka awaria miała duży wpływ na interpretacje kodów, rodzajów błędów. Po tym wszystko działało i w przypadku mojego auta od razu znalazł uszkodzenie w postaci uszkodzonego regulatora ciśnienia ale i tak podał zły numer tej części.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
|