Przesunięty przez: Łukasz 16 Luty 2012, 20:19 |
olej w odmie silnika |
Autor |
Wiadomość |
booz
booz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2007, 09:56 olej w odmie silnika
|
|
|
Witam - ponownie z problemem - ale tym razem chyba poważniejszym niż kwestia przełącznika w automacie :/ - pojawił się olej w odmie silnika (2.5TD - rokk 97) i jak to określił mechanik wali do turbiny.... - mam zostawic auto na przegląd silnika - ale może ktoś z kolegów miał podobny problem i wie czym to może sie skończyć....
Pozdrawiam |
_________________ C250TD kombi elegance '97 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2007, 12:24
|
|
|
nie wiem jak to wygląda w dieslach, ale ja przerabiałem ten temat, zobacz mój temat-duże zużycie oleju. W której odmie olej Tobie się pokazuje? Jeżeli w dolnej, a przypuszczam konstrukcja odpowietrzania silnika jest podobna to przeczytaj to co opisałem w tym temacie. Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
booz
booz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2007, 12:49
|
|
|
hmm - wydaje mi się, że jednak jest to inny przypadek - u mnie chodzi o odmę górną - wpięta jest ona w rurę dostarczającą olej do turbiny - i ten olej poprzez odmę wpada do turbiny..
dzięki |
_________________ C250TD kombi elegance '97 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2007, 13:48
|
|
|
Rozumię, jednak może skoro tam olej ciągnie to może ma przedmuchy, albo faktycznie coś z turbiną, ale niestety nie mam doświadczenia w dieslach . Pozdrawiam. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2007, 12:25
|
|
|
Jeśli masz olej na przewodach to sprawdź szczelność przykręcenia odmy do głowicy (uszczelka). |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2007, 04:01
|
|
|
Odłącz odmę z pokrywy zaworów i zaślep otwór szmatą... Wyczyść kolektor ssący i przejedź się trochę... potem powtórz czyszczenie i znów sie przejedź... Jak olej będzie znikał (coraz mniej) to odma. Jeśli będzie go tyle samo tzn. że turbo puszcza olej na łożysku...
Tak samo zwróć uwagę czy nie ubywa Ci oleju... Turbo smarowane jest tym samym olejem, co silnik... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
booz
booz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2007, 21:50
|
|
|
dzięki za informację - zajął się już tym mechanik - polecony mesiarz z wiekową chyba praktyką - nie umiem Wam teraz powiedzieć co zrobił, ale odma już jest sucha - jednak pojawił się inny objaw - autko (automat) stało się jakieś mulaste ;/ - jesteśmu już umówieni na poniedziałek - więc dowiem się co zrobił i postaram opisać - choć mechanik ze mnie jak z premiera premier ;(
Pozdry |
_________________ C250TD kombi elegance '97 |
|
|
|
|
|