Przesunięty przez: Camel- 22 Luty 2012, 14:52 |
Interfejs Diagnostyczny |
Autor |
Wiadomość |
Vito
Automaniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
volcanoadam
Zdobywca!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Birmingham UK
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 20:20
|
|
|
Mam ten drugi. Dziala sprawnie, ale trzeba przekladac kabelek w gniezdzie.
Trzeci napewno ma bardzo ograniczone mozliwosci.
Pierwszy natomiast powinien spelniac Twoje oczekiwania - nie trzeba nic przekladac. Podlaczasz wtyczke i uzywasz.
Musisz pamietac, ze interfejsy czesto nie dzialaja na wirtualnych portach COM wiec najlepiej uzywac laptopa z portem RS-232. |
_________________ VA
Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289
Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99 |
|
|
|
|
Vito
Automaniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 20:45
|
|
|
volcanoadam, dzięki , skłaniam się jednak ku kupnie tego drugiego, mógłbyś mi powiedzieć coś więcej odnośnie "przekładania kabelka" ? |
_________________ W202 C180 93'
W210 E240 V6 98'
W210 E290 98'
|
|
|
|
|
volcanoadam
Zdobywca!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Birmingham UK
|
Wysłany: 6 Styczeń 2008, 02:40
|
|
|
W naszym gniezdzie diagnostycznym sa 38 piny, mianowicie +, - oraz "linia k" razy 28 (nie wszystkie sa wykorzystane). Kazdy z pinow jest podlaczeniem do innego systemu (ABS/ESP, BAS, wtryski, sterowanie silnika, itp.). Diagnozujac ktorykolwiek z systemow musisz wpiac kabelek do odpowiedniego pinu (oczywiscie nieodpowiedni pin i nici z diagnozy). Nie udalo mi sie diagnozowac silnika live.
Czynnosc ta jest b. czaso- i pracochlonna, natomiast w interfejsie z multiplekserem nic nie trzeba zmieniac. Gdybym wiedzial o tym wczesniej zainwestowalbym w cos lepszego. |
_________________ VA
Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289
Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99 |
|
|
|
|
Vito
Automaniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Styczeń 2008, 14:49
|
|
|
Czy za pomocą interfejsu mogę zaktualizować oprogramowanie komputera w samochodzie ? Czy interfejs jest tylko do diagnozy i usuwania usterek serwisowych ? |
_________________ W202 C180 93'
W210 E240 V6 98'
W210 E290 98'
|
|
|
|
|
volcanoadam
Zdobywca!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Birmingham UK
|
Wysłany: 6 Styczeń 2008, 15:17
|
|
|
Tylko to drugie. Do zmiany oprogramowania (np. podrasowanie) musisz szukac zestawow do programowania MCU. Poza tym jak nie masz kogos z doswiadczeniem w tej kwestii, to lepiej nie dotykaj. Przewaznie wiaze sie to z wymiana chipa, czesto rowniez z lutowaniem owego.
[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 14:11 ]
Ten interfejs wyglada interesujaco:
http://www.diagcars.com/s...ng=1&prodid=120 |
_________________ VA
Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289
Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99 |
|
|
|
|
Vito
Automaniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Krzychu
Pomógł: 61 razy Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 1623 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 23:56
|
|
|
Cena przystępna ale z tego co widzę to musiałbym pod każdy pin w gnieździe wpinać się osobno Wolę jednak dołożyć i chyba kupić tego carsofta z multiplexerem |
_________________ MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056 |
|
|
|
|
michal404
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 17:42 W202 C220 96r problem z diagnostyką... doradźcie!
|
|
|
Witam.
Posiadam Mercedesa-Benz C220 w202 z 96r w wersji ESPRIT.
Chcialbym sie dopytac, mam przejsciowke z OBD II do mojego mercedesa (bodajze 38pin).
Posiadam kabel VAG KKL i nie laczy sie z mercedesem przez carsoft i inne programy..
Doczytalem ze kabel z VAG KKL nie dziala z MB.
Teraz pytanko, czy taki kabel ELM: http://allegro.pl/1-4a-20...2948376164.html i ta moja przejsciowka do mercedesa beda dzialac i wykonam diagnostykę auta?
Z góry dzięki za pomoc
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bo bez gwiazdy nie ma jazdy! |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 21:43
|
|
|
z tego co wiem i z tego co sie bawiłem ELM-em to on pozwala TYLKO i wyłacznie na sprawdzenie silnika i niczego wiecej czyli pełnej diagnostyki tym nie wykonasz. |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
michal404
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Styczeń 2013, 08:41
|
|
|
konkretnie to chodzi mi o cos takiego ze czasami gdy samochod jest zimny odpalam go, czekam zeby sobie pochodzil chwile i jak ruszam to dławi sie, zaczyna sie swiecic kontrolka EDC i samochod staje. Chce kupic cos zeby go podlaczyc i zobaczyc co mu dolega.
Jezeli nie ELM, to co polecasz? |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 28 Styczeń 2013, 10:23
|
|
|
masz na Lucasie tak?
OP-COM z programem op-china clone tylko ze to jest typowe do opli może nie podejsć do mietka..
można by tym spróbować http://allegro.pl/interfe...2974793922.html niby działa pod carsoftem ale sam byś musiał poszukać info o tym interfejsie |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
|