Przesunięty przez: Łukasz 16 Luty 2012, 20:21 |
Wymiana łożyska turbiny |
Autor |
Wiadomość |
Daniello011
Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 43 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 09:20 Wymiana łożyska turbiny
|
|
|
witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?
Mercedes c 2,5 tdi combi |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 10:13 Re: Wymiana łożyska turbiny
|
|
|
Daniello011 napisał/a: | witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?
Mercedes c 2,5 tdi combi |
w przypadku napraw turbiny przewaznie mowi sie o jej regeneracji, trudno bedzie ocenic ile kosztuje wymiana samego lozyska
chyba nie pozostaje nic innego jak podzwonic po lokalnych warsztatach , ktore zajmuja sie regeneracja turbin |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 10:59 Re: Wymiana łożyska turbiny
|
|
|
Daniello011 napisał/a: | witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?
Mercedes c 2,5 tdi combi |
Ja ostatnio regenerowałem turbinkę u siebie koszt 915zł w firmie pt. Moto-Remo (oficjalny przedstawiciel firmy "Garrett")
Ogólnie firma ma dobrą opinie chociaż ja na początku dostałem jakaś "lewą" po wymianie na drugą wszystko jest ok.
Moto-Remo Warszawa ul. Głębocka 98a
Mają też swój oddział w Iławie. |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 19:42
|
|
|
A w turbinie to nie sa przypadkiem lozyska slizgowe? |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 19:51
|
|
|
Borat napisał/a: | A w turbinie to nie sa przypadkiem lozyska slizgowe? |
Nie przypadkiem a napewno |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 19:53
|
|
|
Cytat: | Nie przypadkiem a napewno |
łożyska toczne nie sa w stanie przeniesc tak duzych predkosci obrotowych |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
rosomak
Dołączył: 30 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 22:58 nie bede sie spierał
|
|
|
ale czy tu przypadkiem nie dziala olej, czyli polaczenie postawy ze stopu mosiadzu i oleju? Moim zdaniem mamy tu doczynienia z łożyskiem olejowym. Najczesciej turbinki padaja jak niezbyt czesto wymieniasz olej i filtr powietrza, za nie wymienianym filtrem powietrza idzie oczywiscie zle działanie przepływomierza, pada przepływomierz nie dziala EGR itd...Nie wymieniasz oleju zaciera sie oś turbiny.. a razem nie wymienione filtry, olej ..same kłopoty Swoją drogą nie masz pewnosci ze to tuleja jest uszkodzona, wiekszosc uzytkownikow uwaza ze turbina powinna "gwizdać", ale to mit. Przy ok 3K obrotow powinienes wyczuc na wezu powietrznym przy kolektorze ssacym napompowanie. Jezeli tak jest to mocno bym sie zastanawiał...Jeżeli masz olej w układzie doładowania to tez trzeba sie temu przyjrzec.. Odma olejowa jest podłaczona do ukladu doladowania, moze to z odmy olej, a moze z uszkodzonego uszczelnienia turbiny.. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Maj 2008, 08:44 Re: nie bede sie spierał
|
|
|
rosomak napisał/a: | ale czy tu przypadkiem nie dziala olej, czyli polaczenie postawy ze stopu mosiadzu i oleju? Moim zdaniem mamy tu doczynienia z łożyskiem olejowym. Najczesciej turbinki padaja jak niezbyt czesto wymieniasz olej i filtr powietrza, za nie wymienianym filtrem powietrza idzie oczywiscie zle działanie przepływomierza, pada przepływomierz nie dziala EGR itd...Nie wymieniasz oleju zaciera sie oś turbiny.. a razem nie wymienione filtry, olej ..same kłopoty Swoją drogą nie masz pewnosci ze to tuleja jest uszkodzona, wiekszosc uzytkownikow uwaza ze turbina powinna "gwizdać", ale to mit. Przy ok 3K obrotow powinienes wyczuc na wezu powietrznym przy kolektorze ssacym napompowanie. Jezeli tak jest to mocno bym sie zastanawiał...Jeżeli masz olej w układzie doładowania to tez trzeba sie temu przyjrzec.. Odma olejowa jest podłaczona do ukladu doladowania, moze to z odmy olej, a moze z uszkodzonego uszczelnienia turbiny.. |
i dlatego turbine powinien zobaczyc fachowiec i FACHOWIEC powinien ja regenerowac. szukanie przyczyn ewentualnego uszkodzenia turbiny poprzez forum uwazam za bezcelowe
co do wymiany filtrow i oleju.... bylo juz o tym tak wiele napisane, ze chyba nie ma sensu znowu tego samego powtarzac |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 7 Maj 2008, 08:45
|
|
|
Jeśli olej z odmy to jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Maj 2008, 08:50
|
|
|
staszko napisał/a: | Jeśli olej z odmy to jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić . |
a co chcesz sprawdzic ? i po co ?? ubywa ci oleju? |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 7 Maj 2008, 17:46
|
|
|
Oleju nie ubywa ale w przewodzie do turbiny mam olej .Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Maj 2008, 22:16
|
|
|
staszko napisał/a: | Oleju nie ubywa ale w przewodzie do turbiny mam olej .Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy . |
skoro oleju nie ubywa - to sie ciesz i nic nie kombinuj
w przewodzie od turbiny, odmie i chlodnicy powietrza doladowanego zawsze bedzie troche oleju
ale jezeli "oleju nie ubywa" to sie ciesz i nic nie kombinuj |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 8 Maj 2008, 12:25
|
|
|
staszko napisał/a: | Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy |
Może przy wymianie oleju "udało" Ci się go wlać zbyt dużo |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Maj 2008, 12:50
|
|
|
Jary napisał/a: | staszko napisał/a: | Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy |
Może przy wymianie oleju "udało" Ci się go wlać zbyt dużo |
nawet gdy ilosc oleju w silniku bedzie prawidlowa, to zawsze przewod od odmy bedzie zaolejony - nie ma na to sily - zawsze mgla olejowa go zabrudzi
podobna sytuacja jest w przedowami od turbosprezarki - zawsze troche oleju tam sie znajdzie
ale skoro nie ubywa oleju z silnika "ponad przecietnie" to nie nalezy sie takimi rzeczami przejmowac |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 8 Maj 2008, 22:01
|
|
|
Daniel napisał/a: | nawet gdy ilosc oleju w silniku bedzie prawidlowa, to zawsze przewod od odmy bedzie zaolejony |
Pisałem o przelaniu oleju ponad stan, a przewody od odmy jednej czy drugiej, też podlegają obsłudze |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|