Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:58
Hamowanie silnikiem
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 11 Maj 2008, 15:01   Hamowanie silnikiem

witam,
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ?
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 11 Maj 2008, 16:42   

skoro jednostka sterujaca odcina doplyw paliwa, to pewnie nic nie pali ;)
 
 
giet 
Wolnossące 122KM


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: 0-22
Wysłany: 11 Maj 2008, 17:32   

btx napisał/a:
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ?


Tak, to prawda.
_________________
W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180

 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 12 Maj 2008, 14:45   

to skąd ma wtedy wyższe obroty niż gdy puści się go na luzie ? przecież w czasie obracania wałem słychać, że jednak spala paliwo, a gdyby odciął to samo powietrze by nie dawało takiego efektu ... no w 12 cylindrowych jednostkach wiadomo, że w pewnych okolicznościach oszczędnościowo odcina połowę cylindrów, więc może tu również odcina część, ale ... czy rzeczywiście ?
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:00   

Toczac sie do swiatel wylaczcie silnik kluczykiem bedac na biegu :) zdaje sie ze sila hamowania bedzie duzo wieksza niz toczac sie na biegu z wlaczonym silnikiem.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:03   

Komp odcina doplyw paliwa. Silnik obraca sie dzieki momentowi przechodzacemu z kol, na wal. Jakbys mial funkcje wyswietlania spalania chwilowego to bys zobaczyl piekne 0 l/100km .
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:11   

mrrocky napisał/a:
Toczac sie do swiatel wylaczcie silnik kluczykiem bedac na biegu :) zdaje sie ze sila hamowania bedzie duzo wieksza niz toczac sie na biegu z wlaczonym silnikiem.


taka sytuacja miala miejsce w samochodach starej konstrukcji - np. Fiat 125p

oczywiscie, ze przy silnikach diesla "konwencjonalnych" (w123, w202 200D) wylaczenie stacyjki przelozy sie na zwiekszenie momentu hamujacego - te pompy wtryskowe podaja paliwo caly czas

dopiero w silnikach cdi komputer calkowicie odcina paliwo podczas hamowania silnikiem

nie wiem jak jest w przypadku pompy lukas-a
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:16   

dokladnie tak samo jak cdi

jak chcecie to zrobcie maly test :

przy 90km/h i 4 biegu zdejmijcie noge z gazu, wsluchajcie sie wtedy w dzwiek silnika, wyczujcie wartosc momentu hamujacego, nastepnie wylaczcie zaplon (w lewo o raz bo inaczej jak wyjmiecie kluczyk zablokuje sie kierownica) hamulce i kierownica keci sie tak samo i zobaczcie sami czy jest jakas roznica ( u mnie nie ma zadnej)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:18   

infosoft napisał/a:
to skąd ma wtedy wyższe obroty niż gdy puści się go na luzie ? przecież w czasie obracania wałem słychać, że jednak spala paliwo, a gdyby odciął to samo powietrze by nie dawało takiego efektu ... no w 12 cylindrowych jednostkach wiadomo, że w pewnych okolicznościach oszczędnościowo odcina połowę cylindrów, więc może tu również odcina część, ale ... czy rzeczywiście ?


po kolei:

- wyzsze obroty biora sie z tego, ze silnik jest polaczony z kolami za pomoca ukladu napedowego - dopiero rozlaczenie sprzegla lub "wrzucenie" luzu powoduje, ze obroty silnika spadaja
- byc moze slychac, ze spala paliwo :) ale przy malych dawkach paliwa nie ma wielkiej roznicy pomiedzy paliwem a samym powietrzem, chyba ze masz ustawiony zbyt pozny zaplon ;)
- przy wielocylibdrowych silnikach (pow. 8 cyl.) odcina sie czesc cylindrow nawet podczas jazdy z niewielkimi obciazeniami - natomiast podczas hamowania silnkiem zawsze sa odcinane od paliwa wszystkie cylindry - inaczej nie mialo by to sensu

[ Dodano: 12 Maj 2008, 15:21 ]
konradkar napisał/a:
dokladnie tak samo jak cdi

jak chcecie to zrobcie maly test :

przy 90km/h i 4 biegu zdejmijcie noge z gazu, wsluchajcie sie wtedy w dzwiek silnika, wyczujcie wartosc momentu hamujacego, nastepnie wylaczcie zaplon (w lewo o raz bo inaczej jak wyjmiecie kluczyk zablokuje sie kierownica) hamulce i kierownica keci sie tak samo i zobaczcie sami czy jest jakas roznica ( u mnie nie ma zadnej)


JA BYM NA TWOIM MIEJSCU NIE POLECAL TAKICH EKSPERYMENTOW - JESZCZE SIE KILKU POZABIJA NA DRODZE
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:24   

Borat napisał/a:
Jakbys mial funkcje wyswietlania spalania chwilowego to bys zobaczyl piekne 0 l/100km .
W Renault Megane '99 1,6 16V benzyna mialem wyswietlacz spalania chwilowego, podczas hamowania silnikiem pokazywal 0,0.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 12 Maj 2008, 16:12   

ja na "dobiegu" do świateł wrzucam luz i wtedy toczy się bez jakichkolwiek oporów, ale jak miałbym dojechać na silniku /bez dodawania gazu, ale na włączonym biegu=hamowanie silnikiem/ to bym miał opory i to znaczne /podobno wtedy nie spala paliwa/, i w końcu musiałbym wcisnąć pedał gazu i bilans chyba z pewnością byłby niekorzystny dla takiego rozwiązania; ale jak zjeżdżam z góry /garaż mam pod ziemią/ to równo na pierwszym biegu i wtedy nie spala benzyny /podobno =zero/
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
Ostatnio zmieniony przez infosoft 12 Maj 2008, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 12 Maj 2008, 16:20   

Odcięcie jest od pewnych obrotów silnika, bodajże ok 1600 obrotów, poniżej tej wartości paliwo normalnie otrzymuje jak na wolnych obrotach.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 12 Maj 2008, 17:09   

btx napisał/a:
witam,
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ?


Proponuje dokładnie przeczytać instrukcję obsługi jest o tym wzmianka. Tak, komp odcina dopływa paliwa przy hamowaniu silnikiem
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Sycylek 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 181
Skąd: wawa
Wysłany: 12 Maj 2008, 23:44   

W moim W202 220D '93 gdy powiedzmy dojeżdzam do skrzyżowania na 3 bądź 4 biegu i nie wciskam sprzęgła ani nie daje biegu jałowego - poprostu hamuje silnikiem to gdy auto zaczyna zmniejszać prędkość to silnik wydaje taki charakterystyczny turkot, a gdy wrzuce sprzęgło albo bieg jałowy to już tego turkotu nie ma. Czy to normalne? Czy silnik nie powinien wydawać żadnego turkotu gdy zdejmie sie noge z gazu i dojeżdza do skrzyżowania na 3 lub 4 biegu ?
_________________
Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego>
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Maj 2008, 07:34   

infosoft napisał/a:
ja na "dobiegu" do świateł wrzucam luz i wtedy toczy się bez jakichkolwiek oporów, ale jak miałbym dojechać na silniku /bez dodawania gazu, ale na włączonym biegu=hamowanie silnikiem/ to bym miał opory i to znaczne /podobno wtedy nie spala paliwa/, i w końcu musiałbym wcisnąć pedał gazu i bilans chyba z pewnością byłby niekorzystny dla takiego rozwiązania; ale jak zjeżdżam z góry /garaż mam pod ziemią/ to równo na pierwszym biegu i wtedy nie spala benzyny /podobno =zero/


gdybys chociaz troche skoncentrowal sie i poczytal uwaznie poprzednie posty, to bys od razu wiedzial, ze piszesz glupoty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 11