Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:58
Zmiana Oleju z 10W na 15W
Autor Wiadomość
witek 

Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2008, 21:31   Zmiana Oleju z 10W na 15W

Witam mam takie pytanie: Czy mogę zmienić olej bez żadnych problemów z Mobile 1 10W40 Super S na Castrol 15W40 GTX..Silnik bierze trochę oleju trochę ucieknie.. i mam nadzieje że to pomoże(przynajmniej żeby nie zużywał)? Pozdrawiam
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 11 Maj 2008, 21:44   

nie bedzie zadnych problemow - tym bardziej, ze pewnie silnik juz pare tysiecy kilometrow ma za soba :)

moze sprobuj uzyc olejow dla silnikow o duzych przebiegach - kilka firm olejowych ma takie produkty w swojej ofercie
 
 
witek 

Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Maj 2008, 06:44   

zapomniałem właśnie o najważniejszym...Silnik 2.2 Diesel , na liczniku 240tysiecy ale chyba tylko na liczniku:)
 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 13 Maj 2008, 11:38   

Oj kolego ja nie polecam lać minerała , miałem minerała w swoim c180 przy przebiegu co najmniej 380tys i zmieniłem na półsyntetyk moim zdaniem minerała to sie leje do poloneza fiata dużego a nie do mercedesa , hondy itp samochodów moje zdanie jest takie że silnik lepiej wyjdzie na tym jak sobie od czasu do czasu wezmie oleju niż męczenie go na minerale a jeśli będzie brał za dużo już to trzeba myśleć o remoncie silnika a nie zmianie na minerał bo minerał bardziej zaszkodzi niż rzadszy półsyntetyk
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 13 Maj 2008, 11:41   

Ja uszczelniłbym przecieki i zalałbym CASTROL-em 10w40 MAGNATEC
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 13 Maj 2008, 11:45   

a z tańszych polecam mobila1 S :lol: sam na takim pomykam i przy 380tys 0 spalania oleju 8)
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
witek 

Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Maj 2008, 15:56   

Witam ponownie:) tak sie zastanawiam i niewiem co teraz zalać mam...i taka prośba z mojej strony, Czy użytkownicy z silnikami 2.2Diesel mogli by sie wypowiedzieć jaki olej używają?

[ Dodano: 13 Maj 2008, 16:00 ]
Aha...nie wiem czy to prawda ale w sklepie jak kupowałem olej do samochodu kolegi VW 1.9 Diesel to sprzedawca dał 15W40 i powiedział że to półsyntetyk... kolega wyżej napisał że 15 to mineralny wiec wole sie upewnić:)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Maj 2008, 18:59   

15W, 10W nic nie znaczy jeśli chodzi o rodzaj oleju. 10W tez może być mineralem, tak samo 15W i 5W półsyntetykiem.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 13 Maj 2008, 19:03   

dj_bovorta napisał/a:
i zmieniłem na półsyntetyk moim zdaniem minerała to sie leje do poloneza fiata dużego a nie do mercedesa ,


Porównaj kolego kluczowe parametry dobrego mineralnego oleju z parametrami zwyklego polsyntetyka, prawie niczym sie nie rozni. Olej polsyntetyczny to olej mineralny z domieszka 10-30% syntetyka. Wolalbym dobry minerał niż pospolity syntetyk...
Dobierajac olej patrzymy na jego parametry, a nie na to "co ludzie mówia".
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:14   

egzakly!

Borat dobrze gada piwa mu dac :)
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:36   

silverhammer12 napisał/a:
egzakly!

Borat dobrze gada piwa mu dac :)
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne)


nie odkryles tym wielkiej prawdy :)

o olejach to pewnie to z 1000 postow bylo napisane, a za kazdym razem te same pytania sie powtarzaja....

zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral

i jeszcze jedno - do mocno wybieganych silnikow polecam shell rimula - to jest olej o specyfikacji dla silnikow ciezarowek, doskonale sie nadaje do "przelatanych" osobowek :) (do nieprzelatanych tez, oczywiscie!!)

[ Dodano: 13 Maj 2008, 21:37 ]
silverhammer12 napisał/a:
egzakly!

Borat dobrze gada piwa mu dac :)
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne)


nie odkryles tym wielkiej prawdy :)

o olejach to pewnie to z 1000 postow bylo napisane, a za kazdym razem te same pytania sie powtarzaja....

zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral

i jeszcze jedno - do mocno wybieganych silnikow polecam shell rimula - to jest olej o specyfikacji dla silnikow ciezarowek, doskonale sie nadaje do "przelatanych" osobowek :) (do nieprzelatanych tez, oczywiscie!!)
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:55   

Cytat:
zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral


Jeśli silnik jest w porządku, czemu nie ma sensu? Pytam bo sam zastanawiam się nad zmianą półsyntetyka 10W40 na (pół)syntetyk 5W40.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:58   

Gomezio napisał/a:
Cytat:
zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral


Jeśli silnik jest w porządku, czemu nie ma sensu? Pytam bo sam zastanawiam się nad zmianą półsyntetyka 10W40 na (pół)syntetyk 5W40.


ok, wyrazilem sie niescisle - mialem na mysli spore wyeksploatowanie silnika na granicy jego przebiegu do remontu kapitalnego

oczywiscie spory przebieg nie musi oznaczac zuzytego silnika - zwlaszcza w MB :)
 
 
witek 

Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Maj 2008, 15:41   

I Kupiłem Olej Mobile 1 15W40 i przy okazji filtr paliwa i do tego 2 oringi i mam pytanie: Jeden większy to wiem gdzie założyć trzeba:) Tylko z tym mniejszym to już nie bardzo:) jak ktoś ma rysunek albo może wytłumaczyć łopatologicznie gdzie go zakładać to będę wdzięczny.Oraz z Jakim momentem trzeba dokręcić owy filtr. Pozdrawiam
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 19 Maj 2008, 15:50   

Przy filtrze oleju powinieneś mieć jeden oring i jedną podkładkę miedzianą, oring pod zakrętkę filtra, a podkładkę pod śrubę spustową. Filtr oleju dokręcam zawsze ręką bez użycia jakichkolwiek kluczy, tylko posmaruj ten oring olejem silnikowym namoczonym palcem.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 11