Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:12 |
wymiana końcówek drążków |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 19:40
|
|
|
polofix napisał/a: | zbieżność mierzy sie w milimetrach,a kąt pochylenia w stopniach. |
Co sobie udowadniacie, przecież to jednostki przeliczalne, tak i tak jest dobrze |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Shaggy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 540 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Marzec 2013, 14:34
|
|
|
Panowie byłem dziś na przeglądzie i diagnosta stwierdził wywaloną końcówkę drążka kierowniczego (lewa). Prawa ponoć Oki. Jako że posiadam osłonę dolną silnika nie mógł stwierdzić w jaki kondycji jest drążek. Wymieniać samą końcówkę drążka ( lemforder za 80 zł) czy lepiej wymienić cały drążek Febi (350zł). Nie wiem jak z końcówką ale co kolwiek robię w zawieszeniu staram się robić parami. Na allegro znalazłem Stenberg za 220 zł kompletny drążek może lepiej dołożyć trochę i całość wymienić |
_________________ Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 8 Marzec 2013, 16:30
|
|
|
Shaggy napisał/a: | Panowie byłem dziś na przeglądzie i diagnosta stwierdził wywaloną końcówkę drążka kierowniczego (lewa). Prawa ponoć Oki. Jako że posiadam osłonę dolną silnika nie mógł stwierdzić w jaki kondycji jest drążek. Wymieniać samą końcówkę drążka ( lemforder za 80 zł) czy lepiej wymienić cały drążek Febi (350zł). Nie wiem jak z końcówką ale co kolwiek robię w zawieszeniu staram się robić parami. Na allegro znalazłem Stenberg za 220 zł kompletny drążek może lepiej dołożyć trochę i całość wymienić |
Ja np polecam ci wymianę całego. Są tam jeszcze inne dwa elementy, które dostają minimalny luz [ledwie wyczuwalny] i już wtedy drążek też jest do wymiany. A mocno wyczuwalny jest po podkręceniu kierownicą i targaniu za jedno z kół.
Może tak być że masz wszystko sprawne, oprócz tej końcówki, to wtedy zadecydujesz. |
|
|
|
|
Shaggy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 540 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Marzec 2013, 21:57
|
|
|
polofix, no właśnie mam problem przy jeździe po kostce brukowej - dość spory hałas i nie wiem czy z tym związane ale powyżej 120km/h wibracje całej budy samochodu. Wiec chyba wymienię cały |
_________________ Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 8 Marzec 2013, 22:25
|
|
|
Mi tłukło na kostce jak miałem wywalone dolne sworznie |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
jola1978
jola1978
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 08 Sty 2014 Posty: 68 Skąd: Rusiec
|
Wysłany: 23 Październik 2014, 17:50
|
|
|
Panowie czeka mnie wymiana końcówek drążków i tu mała prośba może ktoś wytłumaczy jak laikowi krok po kroku jak to zrobić lub podrzuci jakiś filmik instruktażowy będę bardzo wdzięczna |
_________________ C 220D 95r WDB2021211F273815 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
jola1978
jola1978
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 08 Sty 2014 Posty: 68 Skąd: Rusiec
|
Wysłany: 23 Październik 2014, 20:39
|
|
|
Greg_G, dzięki za filmik jutro wymiana |
_________________ C 220D 95r WDB2021211F273815 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 02:10
|
|
|
Czekam mnie wymiana końcówek drążka kierowniczego po obu stronach.
Możecie polecić jakie drążki można by było założyć do MB?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 12:21
|
|
|
Z tego co widzę perzu126, to SFAG jest tańszy nie co od Lemforder na sztuce idzie zaoszczędzić z 20 zł ale czy warto robić oszczędności 40 zł na oby stronach jak coś dłużej wytrzyma?.
A Lemforder wytrzymuje dłużej jak SFAG?. Poza tym nie co różnią się lekko budową, SFAG jest taki
a Lemforder jest taki
. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 18:35
|
|
|
perzu126, otóż to nie warto bo później wyda się więcej jak można było założyć od razu lepsze.
Hm... oryginał to może zostawmy chyba że mówimy o tym Lemforder?.
Zgadza się ja wymieniam u mechanika.
Póki co jeżdżę na tych co są do wymiany. Lewa strona jest bardziej z wyczuwalnym luzem niż prawa (po chwyceniu w garść na podniesionym samochodzie).
Może trochę pytanie nie w deseń ale ile jeszcze tak mogę pojeździć na końcówkach z luzami?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 19:24
|
|
|
asziatko, dopóki sworzeń nie wyleci z gniazda i koło samo nie skręci |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 19:26
|
|
|
asziatko, a nie chcesz sobie sam wymienić tych końcówek Żadna robota skomplikowana, odkręcasz nakrętkę, stukasz młotkiem i wybijasz. I tak masz końcówki spisane na straty, więc czy gumę rozwalisz, czy zniszczysz gwint to i tak wszystko jedno. A później tylko na zbieżność podjedziesz ustawić do jakiegoś warsztatu. I po problemie |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
|