Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
Wymiana Servo (wspomaganie hamulców) |
Autor |
Wiadomość |
przemson
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:09
|
|
|
Możesz również zwykłą dużą strzykawką i kawałkiem przewodu igelitowego.Zakładasz wężyk na odpowietrznik,strzykawką wytwarzasz podciśnienie i odkręcasz odpowietrznik. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:19
|
|
|
przemson, byłem kiedyś świadkiem tego typu rzeźby i efekty były, delikatnie mówiąc, niezadowalające... ale może strzykawka była za mała
Stąd własnie było moje pytanie powyżej, no i nie powiem, pomysł z nadciśnieniem w zbiorniczku do mnie przemawia. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 11:58
|
|
|
pavel napisał/a: | Alez naturalnie ze mozna samemu odpowietrzac hamulce.
Trzeba miec tylko drobny przyrzad do tego.
Trzeba miec pokrywke z rurka gumowa. pokrywke przykrecasz do zbiornika plynu hamulcowego a rurke do wentyla w kole. i masz cisnienie w obiegu hamulcowym
wtedy odpowietrzasz ale musisz kontrolowac zeby plyn byl w zbiorniku i w razie czego dolewac. Jak zbiornik zrobi sie pusty to musialbys od nowa odpowietrzac. |
Odpowietrzanie 4 kól przez 2 osoby - max. 30min.
Odpowietrzanie 4 kól przez 1 osobę:
- "zrobienie odpowiedniej pokrywki" (domyślam się że z gwintem)
- podłączenie pokrywki z kołem
- odpowietrzanie
- jak nie zauważysz sam, to wycieknie ci cały płyn - impreza od nowa
- w pojedynke - kilka godzin roboty (to co można zrobić w ciągu kilkudziesięciu minut)
- strzykawka
Jednym słowem: UTRUDNIANIE SOBIE ŻYCIA. jest po to aby sobie życia nie utrudniać i sie życiem cieszyć (bo KOWALSKI jeździ maluchem)
Jeżeli bym widział że mechanik tak odpowietrza "mój" układ hamulcowy - to są dwie możliwości:
- zabił bym GADA w kanale,
- jeżeli by auto stało na podnośniku a mechanior byłby pod nim - opuścił bym go (niezgadniecie na kogo)
- jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 18:51
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka |
A jak by było za ciężkie to jakbyś na niego zrzucił do kanału |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:00 Re: Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Witam
Jak już kiedyś wspomniałem na forum, tracę podciśnienie na sevie od hamulców, objawia się to tym, że do reszty układów sterowanych podciśnieniem dochodzi mniejsze podciśnienie niż powinno. Jak mierzyłem u Ojca (ten sam silnik) podciśnienie za serwem miało wartość 0,8bar u mnie jest 0,3-0,4bar.
Znalazłem takie servo (konkretnie kolega z forum mi znalazł ) i moje pytania brzmią:
Czy ktoś z szanownych kolegów dokonywał operacji wymiany serva ?
Dam radę zrobić to sam ?
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?
Przepraszam za grad pytań i z góry dziękuję |
czesc;) gdyby dalej Cie interesowalo servo z 230-tki to symbole sa na zdjeciu..
pozdrawiam.. |
_________________
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:07
|
|
|
Axwell niestety mam inne numery
Ale dziękuję za pamięć |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:15
|
|
|
jak by co było trza, nr posiadasz |
_________________
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:26
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | pavel napisał/a: | Alez naturalnie ze mozna samemu odpowietrzac hamulce.
Trzeba miec tylko drobny przyrzad do tego.
Trzeba miec pokrywke z rurka gumowa. pokrywke przykrecasz do zbiornika plynu hamulcowego a rurke do wentyla w kole. i masz cisnienie w obiegu hamulcowym
wtedy odpowietrzasz ale musisz kontrolowac zeby plyn byl w zbiorniku i w razie czego dolewac. Jak zbiornik zrobi sie pusty to musialbys od nowa odpowietrzac. |
Odpowietrzanie 4 kól przez 2 osoby - max. 30min.
Odpowietrzanie 4 kól przez 1 osobę:
- "zrobienie odpowiedniej pokrywki" (domyślam się że z gwintem)
- podłączenie pokrywki z kołem
- odpowietrzanie
- jak nie zauważysz sam, to wycieknie ci cały płyn - impreza od nowa
- w pojedynke - kilka godzin roboty (to co można zrobić w ciągu kilkudziesięciu minut)
- strzykawka
Jednym słowem: UTRUDNIANIE SOBIE ŻYCIA. jest po to aby sobie życia nie utrudniać i sie życiem cieszyć (bo KOWALSKI jeździ maluchem)
Jeżeli bym widział że mechanik tak odpowietrza "mój" układ hamulcowy - to są dwie możliwości:
- zabił bym GADA w kanale,
- jeżeli by auto stało na podnośniku a mechanior byłby pod nim - opuścił bym go (niezgadniecie na kogo)
- jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka |
W sklepach sa takie pokrywki z rurka do wentyla kola. nie wiem jak sie to nazywa po polsku. A cala robota,
zakladanie pokrywki i wlaczenie do wentyla kola. 1 nimuta.
potem podnoszenie albo na kanal. 30 sek
odpowietrzanie 4 kol. okolo 5-10 minut. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 20:12
|
|
|
6min 30 sek to chyba troche mało jak na wymianę płynu hamulcowego w 4 zaciskach, albo ja już sie starzeje. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
przemson
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 02:13
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | przemson, byłem kiedyś świadkiem tego typu rzeźby i efekty były, delikatnie mówiąc, niezadowalające... ale może strzykawka była za mała |
Co do tej strzykawki to może przesadziłem,ja do tego celu wykorzystuje podciśnienie z wysysarki do oleju lub vacu-pompkę z zestawu do kontroli układów paliwowych.Skoro masz do tego dostęp,to na pewno będzie poręczniej.Ja na tą metodę nie narzekam. pavel napisał/a: | W sklepach sa takie pokrywki z rurka do wentyla kola. |
W tym przypadku po drodze musi być reduktor,gdyż ciśnienie rzędu 3-4atm. prawdopodobnie rozpruje zbiorniczek płynu na pompie.Profesjonalne urządzenia zasilane z sieci sprężonego powietrza redukują ciśnienie do około 0,5atm.Można to przeskoczyć obniżając ciśnienie w kole(jeżeli to urządzenie nie ma reduktora),ale to dodatkowa robota. Marcin Pop. napisał/a: |
Jeżeli bym widział że mechanik tak odpowietrza "mój" układ hamulcowy - to są dwie możliwości:
- zabił bym GADA w kanale,
- jeżeli by auto stało na podnośniku a mechanior byłby pod nim - opuścił bym go (niezgadniecie na kogo)
- jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka |
Dziwi mnie zajadłość z jaką się upierasz przy jedynej (prawdopodobnie) metodzie jaką znasz,ale nie mi to roztrząsać.Ton Twojej wypowiedzi pozostawię bez komentarza. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 07:33
|
|
|
Metoda, która została podana przez pavel-a jest stosowana głównie w warsztatach (ale chyba w Polsce rzadko), tam mają odpowiednie "przykrywki" oraz zredukowane ciśnienie. Ten sposób odpowietrzania, jest najszybszy i najdokładniejszy. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 07:50
|
|
|
Slusznie Daniel. U nas stosuje sie takie metody odpowietrzania. Gdyz kazdy mechanik ma swoje zajecie i to zaoszczedzi czas i pieniadze.
Mysle, ze w Polsce to sie rozpowszechni w krotce. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 09:41
|
|
|
pavel, Daniel, przemson, trochę żeście sie panowie zapędzili i później wychodzą takie kwiatki:
Z tematu, który napisał Łukasz (a napisał dokładnie co chce zrobić) i to mu sie chwali, bo facet jest konkretny w opisie zadał poszczególne pytania, konkretne pytania.
Wy piszecie o rzeczach które są / mają zastosowanie w WARSZTATACH w innych krajach, tylko nie w Polsce (serwisuje w różnych i się z tym nie spotkałem). A Łukasz chce to zrobić we własnym zakresie. I tego należy się trzymać!!!!!!!!!!!.
Przynajmniej tak wynika z jego postów (jeżeli pisze źle to mnie poprawić).
Przez uogólnianie tematów typu, że pan X za granicą robi tak........... to Łukaszowi się za bardzo nie pomoże i trudniej jest w ten sposób uzyskać konkretną pomoc / odpowiedź.
Trzymajmy się wszyscy tematów, bo coraz trudniej można znaleźć konkretną odpowiedź i wszyscy będziemy zadawoleni, bo narazie tak nie jest.
Przykład: w "SZUKAJCE" jest taki bałagan, że po wpisaniu wczoraj hasła "wspomaganie" wyskakuje 1500 tematów, z czego 1485 ma się nijak do określonego słowa. Zaczyna być coraz trudniej cokolwiek znaleźć...... |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 13:33
|
|
|
Sluchaj Marcin Pop.
Czy nie moge poinformowac lepsze i wygodniejsze metody w serwisie samochodow.
Wiele osobom zainteresuja nowe informacje i nowe artykuly ktore ulatwiaja prace.
Masz racje ze na ten temat sie nie pisze tutaj lecz na temat jakie Lukasz zadal pytania. wiec zakonczymy ten temat. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
lesiek
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:17 servo ATE - nie mogę znaleźć
|
|
|
Witam!
Od początku pedał hamulca był twardy, ale hamował. Tak już było jak kupowałem, pomyślałem -nie działa servo, da się przecież to zrobić.
Po zakupie auto poszło do warsztatu. Wymienione wszystkie płyny i filtry. Servo nie działa, pompa vac -ok. Wyjęte servo - jest przyczyna- przerdzewiała od dołu obudowa i jest dziurka. Servo wyjęte ponad tydzień temu i nie możemy nigdzie znaleźć. Może ktoś z Was jest w stanie pomóc?
005 430 13 30
ATE 03.7864-0901.4
Jeśli nić nie znajdę, myślałem o jakimś kleju epoksydowym , są takie w podwójnej strzykawce. Byłaby taka nowa warstewka uszczelniająco-zabezpieczająca. |
_________________ Mercedes C200 CDI, S202, 2000r
WDB2021941F981267 |
|
|
|
|
|