Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:17
Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)
Autor Wiadomość
przemson 

Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:09   

Możesz również zwykłą dużą strzykawką i kawałkiem przewodu igelitowego.Zakładasz wężyk na odpowietrznik,strzykawką wytwarzasz podciśnienie i odkręcasz odpowietrznik.
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:19   

przemson, byłem kiedyś świadkiem tego typu rzeźby i efekty były, delikatnie mówiąc, niezadowalające... ale może strzykawka była za mała :mrgreen:

Stąd własnie było moje pytanie powyżej, no i nie powiem, pomysł z nadciśnieniem w zbiorniczku do mnie przemawia.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 6 Październik 2008, 11:58   

pavel napisał/a:
Alez naturalnie ze mozna samemu odpowietrzac hamulce.
Trzeba miec tylko drobny przyrzad do tego.
Trzeba miec pokrywke z rurka gumowa. pokrywke przykrecasz do zbiornika plynu hamulcowego a rurke do wentyla w kole. i masz cisnienie w obiegu hamulcowym
wtedy odpowietrzasz ale musisz kontrolowac zeby plyn byl w zbiorniku i w razie czego dolewac. Jak zbiornik zrobi sie pusty to musialbys od nowa odpowietrzac.


Odpowietrzanie 4 kól przez 2 osoby - max. 30min.

Odpowietrzanie 4 kól przez 1 osobę:
- "zrobienie odpowiedniej pokrywki" (domyślam się że z gwintem) :mrgreen:
- podłączenie pokrywki :mrgreen: z kołem :mrgreen:
- odpowietrzanie
- jak nie zauważysz sam, to wycieknie ci cały płyn - impreza od nowa :mrgreen:
- w pojedynke - kilka godzin roboty (to co można zrobić w ciągu kilkudziesięciu minut)
- :mrgreen: strzykawka :mrgreen:

Jednym słowem: UTRUDNIANIE SOBIE ŻYCIA. :mb: jest po to aby sobie życia nie utrudniać i sie życiem cieszyć (bo KOWALSKI jeździ maluchem) :mrgreen:

Jeżeli bym widział że mechanik tak odpowietrza "mój" układ hamulcowy - to są dwie możliwości:
- zabił bym GADA w kanale, :evil:
- jeżeli by auto stało na podnośniku a mechanior byłby pod nim - opuścił bym go (niezgadniecie na kogo) :evil: :mrgreen:
- jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka :mrgreen:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 6 Październik 2008, 18:51   

Marcin Pop. napisał/a:
jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka


A jak by było za ciężkie to jakbyś na niego zrzucił do kanału :lol:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:00   Re: Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)

!Łukasz! napisał/a:
Witam :D
Jak już kiedyś wspomniałem na forum, tracę podciśnienie na sevie od hamulców, objawia się to tym, że do reszty układów sterowanych podciśnieniem dochodzi mniejsze podciśnienie niż powinno. Jak mierzyłem u Ojca (ten sam silnik) podciśnienie za serwem miało wartość 0,8bar u mnie jest 0,3-0,4bar.
Znalazłem takie servo (konkretnie kolega z forum mi znalazł :D ) i moje pytania brzmią:
Czy ktoś z szanownych kolegów dokonywał operacji wymiany serva ?
Dam radę zrobić to sam ?
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?

Przepraszam za grad pytań i z góry dziękuję :D




czesc;) gdyby dalej Cie interesowalo servo z 230-tki to symbole sa na zdjeciu..

pozdrawiam..
_________________


 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:07   

Axwell niestety mam inne numery
Ale dziękuję za pamięć :D
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:15   

jak by co było trza, nr posiadasz ;)
_________________


 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 6 Październik 2008, 19:26   

Marcin Pop. napisał/a:
pavel napisał/a:
Alez naturalnie ze mozna samemu odpowietrzac hamulce.
Trzeba miec tylko drobny przyrzad do tego.
Trzeba miec pokrywke z rurka gumowa. pokrywke przykrecasz do zbiornika plynu hamulcowego a rurke do wentyla w kole. i masz cisnienie w obiegu hamulcowym
wtedy odpowietrzasz ale musisz kontrolowac zeby plyn byl w zbiorniku i w razie czego dolewac. Jak zbiornik zrobi sie pusty to musialbys od nowa odpowietrzac.


Odpowietrzanie 4 kól przez 2 osoby - max. 30min.

Odpowietrzanie 4 kól przez 1 osobę:
- "zrobienie odpowiedniej pokrywki" (domyślam się że z gwintem) :mrgreen:
- podłączenie pokrywki :mrgreen: z kołem :mrgreen:
- odpowietrzanie
- jak nie zauważysz sam, to wycieknie ci cały płyn - impreza od nowa :mrgreen:
- w pojedynke - kilka godzin roboty (to co można zrobić w ciągu kilkudziesięciu minut)
- :mrgreen: strzykawka :mrgreen:

Jednym słowem: UTRUDNIANIE SOBIE ŻYCIA. :mb: jest po to aby sobie życia nie utrudniać i sie życiem cieszyć (bo KOWALSKI jeździ maluchem) :mrgreen:

Jeżeli bym widział że mechanik tak odpowietrza "mój" układ hamulcowy - to są dwie możliwości:
- zabił bym GADA w kanale, :evil:
- jeżeli by auto stało na podnośniku a mechanior byłby pod nim - opuścił bym go (niezgadniecie na kogo) :evil: :mrgreen:
- jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka :mrgreen:


W sklepach sa takie pokrywki z rurka do wentyla kola. nie wiem jak sie to nazywa po polsku. A cala robota,
zakladanie pokrywki i wlaczenie do wentyla kola. 1 nimuta.
potem podnoszenie albo na kanal. 30 sek
odpowietrzanie 4 kol. okolo 5-10 minut.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 6 Październik 2008, 20:12   

6min 30 sek to chyba troche mało jak na wymianę płynu hamulcowego w 4 zaciskach, albo ja już sie starzeje. :?
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
przemson 

Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 7 Październik 2008, 02:13   

Javoreczek napisał/a:
przemson, byłem kiedyś świadkiem tego typu rzeźby i efekty były, delikatnie mówiąc, niezadowalające... ale może strzykawka była za mała :mrgreen:

Co do tej strzykawki to może przesadziłem,ja do tego celu wykorzystuje podciśnienie z wysysarki do oleju lub vacu-pompkę z zestawu do kontroli układów paliwowych.Skoro masz do tego dostęp,to na pewno będzie poręczniej.Ja na tą metodę nie narzekam.
pavel napisał/a:
W sklepach sa takie pokrywki z rurka do wentyla kola.

W tym przypadku po drodze musi być reduktor,gdyż ciśnienie rzędu 3-4atm. prawdopodobnie rozpruje zbiorniczek płynu na pompie.Profesjonalne urządzenia zasilane z sieci sprężonego powietrza redukują ciśnienie do około 0,5atm.Można to przeskoczyć obniżając ciśnienie w kole(jeżeli to urządzenie nie ma reduktora),ale to dodatkowa robota.
Marcin Pop. napisał/a:

Jeżeli bym widział że mechanik tak odpowietrza "mój" układ hamulcowy - to są dwie możliwości:
- zabił bym GADA w kanale, :evil:
- jeżeli by auto stało na podnośniku a mechanior byłby pod nim - opuścił bym go (niezgadniecie na kogo) :evil: :mrgreen:
- jeżeli by okazywał jeszcze jakieś oznaki życia - na pewno pod ręką znalazło by się KOWADŁO (nie zgadniecie po co) - za prawidłową odp. stawiam browarka :mrgreen:

Dziwi mnie zajadłość z jaką się upierasz przy jedynej (prawdopodobnie) metodzie jaką znasz,ale nie mi to roztrząsać.Ton Twojej wypowiedzi pozostawię bez komentarza.
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Październik 2008, 07:33   

Metoda, która została podana przez pavel-a jest stosowana głównie w warsztatach (ale chyba w Polsce rzadko), tam mają odpowiednie "przykrywki" oraz zredukowane ciśnienie. Ten sposób odpowietrzania, jest najszybszy i najdokładniejszy.
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 7 Październik 2008, 07:50   

Slusznie Daniel. U nas stosuje sie takie metody odpowietrzania. Gdyz kazdy mechanik ma swoje zajecie i to zaoszczedzi czas i pieniadze.
Mysle, ze w Polsce to sie rozpowszechni w krotce.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 7 Październik 2008, 09:41   

pavel, Daniel, przemson, trochę żeście sie panowie zapędzili i później wychodzą takie kwiatki:

Z tematu, który napisał Łukasz (a napisał dokładnie co chce zrobić) i to mu sie chwali, bo facet jest konkretny w opisie zadał poszczególne pytania, konkretne pytania.

Wy piszecie o rzeczach które są / mają zastosowanie w WARSZTATACH w innych krajach, tylko nie w Polsce (serwisuje w różnych i się z tym nie spotkałem). A Łukasz chce to zrobić we własnym zakresie. I tego należy się trzymać!!!!!!!!!!!.
Przynajmniej tak wynika z jego postów (jeżeli pisze źle to mnie poprawić).

Przez uogólnianie tematów typu, że pan X za granicą robi tak........... to Łukaszowi się za bardzo nie pomoże i trudniej jest w ten sposób uzyskać konkretną pomoc / odpowiedź.

Trzymajmy się wszyscy tematów, bo coraz trudniej można znaleźć konkretną odpowiedź i wszyscy będziemy zadawoleni, bo narazie tak nie jest.

Przykład: w "SZUKAJCE" jest taki bałagan, że po wpisaniu wczoraj hasła "wspomaganie" wyskakuje 1500 tematów, z czego 1485 ma się nijak do określonego słowa. Zaczyna być coraz trudniej cokolwiek znaleźć......
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 7 Październik 2008, 13:33   

Sluchaj Marcin Pop.
Czy nie moge poinformowac lepsze i wygodniejsze metody w serwisie samochodow.
Wiele osobom zainteresuja nowe informacje i nowe artykuly ktore ulatwiaja prace.
Masz racje ze na ten temat sie nie pisze tutaj lecz na temat jakie Lukasz zadal pytania. wiec zakonczymy ten temat.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
lesiek 

Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:17   servo ATE - nie mogę znaleźć

Witam!
Od początku pedał hamulca był twardy, ale hamował. Tak już było jak kupowałem, pomyślałem -nie działa servo, da się przecież to zrobić.
Po zakupie auto poszło do warsztatu. Wymienione wszystkie płyny i filtry. Servo nie działa, pompa vac -ok. Wyjęte servo - jest przyczyna- przerdzewiała od dołu obudowa i jest dziurka. Servo wyjęte ponad tydzień temu i nie możemy nigdzie znaleźć. Może ktoś z Was jest w stanie pomóc?
:mb: 005 430 13 30
ATE 03.7864-0901.4
Jeśli nić nie znajdę, myślałem o jakimś kleju epoksydowym :?: , są takie w podwójnej strzykawce. Byłaby taka nowa warstewka uszczelniająco-zabezpieczająca.
_________________
Mercedes C200 CDI, S202, 2000r
WDB2021941F981267
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 10