Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:13
zawieszenie przednie,górny wahacz.nikt nie pisze jak montow
Autor Wiadomość
fireman_lodz
220 D '94

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Maj 2009, 20:58   zawieszenie przednie,górny wahacz.nikt nie pisze jak montow

witam,
mam na ime maciej. od 2 lat mam meska i jest swiatnie:) ale przychodzi czas na wymiane zuzytych elementow. u mnie przyszla kolej na gorny waczacz przedni bo strasznie skczypial przy skrecanu i przy wjechani w jakas nierownosc.
kupilem moog'a za 300pln. wymiana trwala jakas godzinke z uwagi na trudny doiststep do nakretki:/ ale poradzilem sobie:) lecz pojawil sie problem i nie moge dojsc do jego rozwiazania. szukalem w necie, na forum i w ksiazce ,, sam napraiwm'' i nie znalazlem:(
mianowicie po odkreceniu swoznia laczacego wachacz ze zwrotnica i wybicu go, wachacz dolny opada pod wplywem rozprezania sie amortyzatora, a gorny ustawia sie w ,,jakiejs'' pozycji. i wlasnie chodzi mi o ta jakas pozycje. wachacz gorny osadzony jest w gumowej tulejce i dziaki czemu sprezynuje jezeli nim poruszamy. teraz zastanawia mnie montaz nowego... nie moge ustawic go w takiej pozyji jak byl przed zdemontowaniem bo nie wiem jaka to byla pozycja i nawet nie moglem jej w jakis spozob zaznaczyc. zalozylem go w ten spozob ze skrecilem go ze zwrotnica, a nastepnie dokrecilem ta dluga srube co ma gwint tez po srodku.
zastanawiam sie tylko czy dobrze zrobilem. czy czasem nie trzeba skrecic tej dlugiej sruby wczesniej w jakiej ustalonej pozycji.
dziwna sprawa
czytalem na forum ze wymienialiscie te wachacze wiec baaaaardzo prosze o pomoc.
pozdrawiam[/b]
_________________
220 D '94
Ostatnio zmieniony przez G. 25 Maj 2009, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomeks215 

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2009, 21:33   

Powinieneś postawić samochód na kołach, i można trochę nim pobujać żeby ułożył sie sinenblok i wtedy skręcić śrubę
_________________
Mercedes 210 2,2CDI automat
 
 
fireman_lodz
220 D '94

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Maj 2009, 22:43   

a skad ta pewnosc ze wlasnie tak trzeba zrobic? myslalem o tym ale nigdzie nie jest tak powiedziane. zawsze moge treaz odkrecic ta dluga srube pobujac samochadem i skrecic. ale czy to jest sluszne?? :/
_________________
220 D '94
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Maj 2009, 22:53   

fireman_lodz napisał/a:
a skad ta pewnosc ze wlasnie tak trzeba zrobic?


strażak - kolega daje ci odpowiedz na twoje pytanie, a tobie jeszcze mało....

fireman_lodz napisał/a:
ale czy to jest sluszne?? :/


zawsze możesz pojechać do warsztatu, najlepiej ASO :)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
fireman_lodz
220 D '94

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 26 Maj 2009, 12:19   

zawsze mozna jezdzic trabantem i miec gdzies ustawiena wachacza. ale nie w mercedesie. i ty dobrze o tym wiesz. pozdrawiam:)

[ Dodano: 26 Maj 2009, 12:21 ]
i nie chodzi o to by wywalic niepotrzebnie PLNY w ASO heh...
_________________
220 D '94
 
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Maj 2009, 12:44   

Cytat:
fireman_lodz napisał/a:
a skad ta pewnosc ze wlasnie tak trzeba zrobic?


strażak - kolega daje ci odpowiedz na twoje pytanie, a tobie jeszcze mało....

kolega tomeks215 udzielił podpowiedzi pisząc o jakimś sinenbloku a mając pewnie na myśli silentblock, przez co owa podpowiedź we mnie również nie wzbudziłaby pełnego zaufania ;)
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Maj 2009, 13:03   

fireman_lodz napisał/a:
wachacza


BolzZ napisał/a:
przez co owa podpowiedź we mnie również nie wzbudziłaby pełnego zaufania ;)


Tu nie takie błędy ortograficzne się zdarzają
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Maj 2009, 15:25   

fireman_lodz napisał/a:
a skad ta pewnosc ze wlasnie tak trzeba zrobic? myslalem o tym ale nigdzie nie jest tak powiedziane.

Bo tak się robi - wszelkie połączenia z tulejami metalowo-gumowymi skręca się na dobre w pozycji roboczej, czyli po ustawieniu auta na kołach :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
HenrykN 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 187
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:44   

Witam !
Jestem właśnie po wymianie obu wahaczy.
Tak jak pisali koledzy.
Po zamontowaniu stawiamy na kołach i dopiero wtedy dociągamy
śruby- te znajdujące się w przedziale silnikowym.
Nie ma innego ustawiania.
Teoretycznie nawet nie będziesz musiał ustawiać zbieżności.
_________________
HenrykN C180-1998r-LPG-Automat;VIN WDB2020181A661019 + Yamaha DragStar 650
W204 C200 1.8 Kompressor 184 KM
VIN WDD 2040411F001502
 
 
tomeks215 

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Maj 2009, 21:14   

BolzZ napisał/a:
Cytat:

kolega tomeks215 udzielił podpowiedzi pisząc o jakimś sinenbloku a mając pewnie na myśli silentblock, przez co owa podpowiedź we mnie również nie wzbudziłaby pełnego zaufania ;)


Mam nadzieje, że wachacz wymieniałeś z taką samą dokładnością jak wynajdywanie błędów w pisowni. :wink: :wink:
A zobacz w wyszukiwarce,że obydwie formy pisowni są używane. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale ważne że wiadomo o co chodzi.
_________________
Mercedes 210 2,2CDI automat
 
 
fireman_lodz
220 D '94

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 26 Maj 2009, 23:03   

hmmm... ortografię pozostawiam bez komentarza:/
dziękuję koledzy za udzielenie odpowiedzi na moje zastanawiające pytanie. zasugerowałem się waszą wiedzą na ten temat. skręciłem dopiero po ustawieniu na kołach. mało tego to dowiedziałem się jak należy pisać waHacz. :)
pozdrawiam
_________________
220 D '94
 
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 17:18   

Niechce zczynać nowego tematu więc zapytam w tym. Czy nie orientuje się ktoś czy jest możliwość zregenerowania górnego wachacza w W202? Kiedyś słyszałem żę robi się takie rzeczy tylko nie wiem gdzie ewentualnie i za jakie pieniążki?
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 17:35   

marcin.mmz napisał/a:
Niechce zczynać nowego tematu więc zapytam w tym. Czy nie orientuje się ktoś czy jest możliwość zregenerowania górnego wachacza w W202? Kiedyś słyszałem żę robi się takie rzeczy tylko nie wiem gdzie ewentualnie i za jakie pieniążki?


Nieopłacalne! Za to zapłacisz 100 - 150 zł a nowy kosztuje 200-400zł w zależności jakiej firmy chcesz. Jak kupisz nowy to dłużej pojeździsz.

Nie wiem kto ci suię podejmie regeneracji tego ustrojstwa.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 18:12   

Tak myślałem ale chciałem zapytać.
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:40   

Nie wiem gdzie ostatnio kupowaliście górne wahacze, ale ja za lemfordera płaciłem nieco ponad 150pln za sztukę.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 12