To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nie wchodzi wsteczny

Kamil'90 - 14 Luty 2016, 23:21
Temat postu: Nie wchodzi wsteczny
Witam,

Panowie problem ze wstecznym.Stoję na światłach, bach zielone, chcę wbić jedynkę i zonk. No ni cholery. Szarpałem się z wajchą do kolejnej zamiany świateł i ruszyłem z dwójeczki. Zjechałem na parking, zgasiłem silnik i dalej nic - 1 bieg nie działa. Chciałem wycofać i dupa, wsteczny też nie działa. Nawrotka do mieszkania i pod blokiem cud, jedynka wchodzi jak w masełko. Wsteczny jak nie działał tak nie działa. Zdemontowałem meszek, niczego złego tam nie widzę (film), wlazłem pod furę (film) i jak to laik nic specjalnego nie widzę.
Proszę o info, czy takie luzy na cięgnach są dopuszczalne.
Biegi 1-5 chodzą delikatnie, bez szarpania, oporów itp.
Czasem uda się wrzucić wsteczny (na podniesionym drążku), ale wtedy i tak działa jak jedynka.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be


Od razu pytanie, jeśli mam wymienić jakieś części (na forum przewijały się jakieś gumy i tuleje) proszę o podanie dokładnych nazw, tak żebym mógł je w sklepie kupić bez problemu.

Przejrzałem wszystko co było na forum i od razu dodam. Sprzęgło (komplet) było wymieniane w lipcu/sierpniu, jak grzebałem ostatnio z podłogą pod kierownicą to nie zauważyłem żadnych wycieków pod wykładziną kierowcy, więc sprzęgło i wysprzęglik odrzucam jako usterkę.

wojtekjasiek - 15 Luty 2016, 08:13

Kamil'90 napisał/a:
(na forum przewijały się jakieś gumy i tuleje)

w temacie i perzu 126 na stronie 69 masz ze zdjęciami, u mnie niekiedy ciężej wchodzi 1 i 3 dlatego też będe wymieniał (mam nadzieje, że to jest przyczyną). za komplet oryginałów zapłaciłem około 60 zł

Kamil'90 - 15 Luty 2016, 09:38

Perzu126 napisał:''Potrzebny, kanał i srubokręt i nasadka 8 do odkręcenia osłony skrzynii.
Dalej praca jest prosta: wyjmujemy zabezpieczenie, wydłubujemy gumki, wkładamy nowe, zakładamy zabezpieczenie i koniec. Na róznych forach piszą, żeby w ciegna przy lewarku zablokować prętem fi6 ale ja tego nie robiłem i nic sie nie stało. Najważniejsze to pamietać, gdzie które ciegno było i zostawiać cięgna przy skrzynii w pozycji "luz"''

Mam nadzieję, że uda się zrobić to spod lewarka bez kanału.
Pytania dwa:

1. Jak wygląda sprawa tego pręta? Konieczny czy nie?
2. O co chodzi z tym ''zostawiać cięgna przy skrzynii w pozycji "luz"'?Chodzi o to, żeby robić wszystko na luzie auta, czy o coś innego?

wojtekjasiek - 15 Luty 2016, 09:45

Kamil'90 napisał/a:
1. Jak wygląda sprawa tego pręta? Konieczny czy nie?

też o to pytałem, masz to tutaj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=2849

Kamil'90 - 20 Luty 2016, 17:38

Usterka naprawiona, wsteczny jak pozostałe biegi wchodzą bez problemu.
Wymieniłem komplet tulejek (3 małe, 3 duże) oraz zabezpieczenia (6szt). W ASO zapłaciłem za całość 83zł.
Co do samej roboty. Nie używałem żadnego pręta, najpierw demontowałem po kolei tulejki spod lewarka, potem w odwrotnej kolejności montaż tulejek i wkładanie cięgien. Tulejki koło skrzyni tak samo, najpierw demontaż a potem montaż. Gdzieś czytałem, że nie da się wymienić ostatniej tulejki bez demontażu skrzyni, ale z tym się nie zgodzę. Jest cholernie ciasno i trzeba kombinować, ale się da.
Żeby ściągnąć ostatnie zabezpieczenie (cięgno od wstecznego i 5 biegu) przeciągnąłem przez nie cienki drucik, potem szarpnąłem i wyszło. Starą gumową tulejkę po prostu wyciąłem nożem. Aby zamontować nową tulejkę podniosłem lewarkiem auto od strony pasażera (wygodniej dla rąk). Montaż tulejki to trochę zabawy, zabezpieczenie założyłem używając dwóch płaskich śrubokrętów - jeden włożyłem między blaszki zabezpieczenia i przyłożyłem do cięgna, drugim pchałem zabezpieczenie, żeby przeskoczyło. Potem montaż pozostałych cięgien i tulei.
Czas pracy 2h.

Różnica z kształcie tulei:



wiskontii - 20 Luty 2016, 18:00

Kamil'90, Super robisz się fachowcem dorzuć jeszcze numer części dla potomnych
Kamil'90 - 20 Luty 2016, 18:20

wiskontii, Do fachowca to mi jeszcze brakuje a brakuje :)
Numerów nie wrzucę, bo opakowania po elementach już wyrzuciłem :/

asasyn18 - 20 Luty 2016, 18:54

Duża przy skrzyni 000 992 10 10
Mała przy lewarku od biegów 210 992 00 10

pewu81 - 21 Kwiecień 2017, 18:51

asasyn18 napisał/a:
Duża przy skrzyni 000 992 10 10
Mała przy lewarku od biegów 210 992 00 10

Dzisiaj byłem na wymianie w/w tulejek gumowych, niestety duża okazała się zbyt szeroka i mechanik nie mógł dopiąć zabezpieczenia na cięgnie, okazało się, że poprawny nr oe dużej to A 000 992 11 10. Duża tulejka A 000 992 10 10 była stosowana w starszych mercedesach jak np. w115 czy w123. Pozdrawiam.

Podkopnik - 22 Kwiecień 2017, 10:40

Fajnie, że odkopałeś temat i ja chyba zabiorę się za sprawdzenie tego bo u mnie problem z jedynką. Podczas wrzucania zgrzyta, chyba, że zrobię to wolno to wtedy nie. No i luzy na lewarku czuć. Mam nadzieję, że wymiana tulei pomoże.
Daniel - 22 Kwiecień 2017, 13:17

Gwoli ścisłości i przypomnienia warto dodać, ze dźwignie mozna regulować względem wybieraka.
pewu81 - 22 Kwiecień 2017, 20:21

Podkopnik napisał/a:
Fajnie, że odkopałeś temat i ja chyba zabiorę się za sprawdzenie tego bo u mnie problem z jedynką. Podczas wrzucania zgrzyta, chyba, że zrobię to wolno to wtedy nie. No i luzy na lewarku czuć. Mam nadzieję, że wymiana tulei pomoże.



U mnie niestety wymiana gumowych tulejek nie pomogła, jednak usztywniła pracę lewarka, czyli jakiś plus z tej wymiany jest. Po rozmowie z wrocławskim specem p.Piotrem Giżewskim, jeszcze przed wymianą tulejek, powiedział, że te tuleje raczej nie są przyczyną problemów z wbijaniem biegów, prędzej wina leży po stronie sprzęgła, tj. docisku. W tygodniu jadę do niego ponownie na przegląd, zobaczymy co wyjdzie. Wspominał też coś o niewymienianym oleju w skrzyni, w sumie nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał i czy w ogóle to robił, auto mam niedługo i dopiero teraz zaczynają się ujawniać pewne "wady" kompressora :( Gdy tylko dowiem się gdzie leżała przyczyna, na bank podzielę się zdobytą wiedzą. Tak na marginesie, jak już masz zamiar wymieniać gumowe tulejki, kup nowe zabezpieczenia, nie kosztują dużo, coś ok.5,50pln nr oem A0009944160. W końcu mam epc na pececie :mrgreen:

[ Dodano: 22 Kwiecień 2017, 20:42 ]
Daniel napisał/a:
Gwoli ścisłości i przypomnienia warto dodać, ze dźwignie mozna regulować względem wybieraka.


Fakt, jest regulacja na drążkach sterowniczych, jednak w moim przypadku nie pomogła. Jak zauważyłem, gdy wdepnę pedał sprzęgła maksymalnie w podłogę, to czasem z użyciem siły, ale jednak bez zgrzytów udaje się wbić biegi 1-2. Zazwyczaj problemy występują na zimnym silniku, gdy silnik się nagrzeje, bardzo rzadko muszę siłować się z lewarkiem zmiany biegów, oczywiście bez zgrzytów skrzyni.

Podkopnik - 22 Kwiecień 2017, 20:44

Tak też zrobię a i olej w skrzyni tez wymienie tylko musze znaleźć temat pomocniczy na forum
bo nigdy tego nie robilem:)

pewu81 - 22 Kwiecień 2017, 23:43

Podkopnik napisał/a:
Tak też zrobię a i olej w skrzyni tez wymienie tylko musze znaleźć temat pomocniczy na forum
bo nigdy tego nie robilem:)


Jeżeli masz w okolicy dobrego mechanika, to radziłbym jednak podjechać do niego i zasięgnąć rady fachowca, a jak nie znasz takiego, to podpytaj taksiarzy jeżdżących mercami, oni zawsze mają jakieś zaufane zakłady mechaniczne ;) .

Podkopnik - 23 Kwiecień 2017, 00:28

Mam też taki zamiar ale czy gdyby był problem ze sprzęgłem to nie zgrzytało by na wszystkich biegach??? Mam problem tylko z jedynką.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group