To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wisco

dziubek82 - 6 Kwiecień 2008, 13:04
Temat postu: Wisco
Jak sprawdzic czy wiskoza jest sprawna. Wiem ze najlepiej zagrzac silnik do wysokiej temp. i zobaczyc jak wiatrak smiga ale przy tej temperaturze powietrza nie jest to łatwe. Mam C220D i jeden mechanik podejrzewa ze siadło wisko a inny z kolei ze nie koniecznie. Przy jezdzie silnik nie łapie wysokiej temp. wskaznik wskazuje troszke ponad 80 stopni. Czy przy zapalaniu silnika jest sie w stanie zatrzymac wiatrak ręką? Nie chce wydawac zbednie pieniedzy skoro nie jest to dokładnie zdiagnozowane. I jakie wisco kupic jezeli bedzie to konieczne i za ile.
mark - 6 Kwiecień 2008, 13:33

dziubek82 napisał/a:
Przy jezdzie silnik nie łapie wysokiej temp. wskaznik wskazuje troszke ponad 80 stopni. Czy przy zapalaniu silnika jest sie w stanie zatrzymac wiatrak ręką? Nie chce wydawac zbednie pieniedzy skoro nie jest to dokładnie zdiagnozowane. I jakie wisco kupic jezeli bedzie to konieczne i za ile.


Witaj , przy utrzymującej się temperaturze silnika tuż powyżej 80 st. C wstrzymaj się na razie z kupnem wiskozy ( jest to prawidłowa temperatura silnika) . Dopiero gdy temperatura zacznie przekraczać 90 st. C sprawdż ,, warsztatowym sposobem ,, czyli zwiniętym w rulon zwojem gazet spróbuj zatrzymać wentylator , jeśli Ci się to uda wówczas wisco jest do wymiany ( nie próbuj tego robić ręką :wink: .) . Po uruchomieniu silnika sprzęgło wiskotyczne przez około 2-3minuty utrzymuje podwyższone obroty wentylatora , które następnie przy prawidłowej temperaturze są w zakresie do około 2 tys. obr, przy nadmiernym wzroście temperatury obroty wentylatora max. zwiększają się do 3,5 tys. Najlepsze sprzęgła wiskotyczne to Behr , Sachs wydatek ok 500-700 zł , zamienniki są za ok 200zł ( trwałość jednak odpowiada cenie ) :P

Pzdr.

GREG - 6 Kwiecień 2008, 19:03

Witam.

U siebie visco zmieniłem tydzień temu. Długo się zastanawiałem czy jest sprawne czy nie, bo niby nie mogłem go zatrzymać swobodnie ręką ale w ogóle zatrzymać się dało. A że miałem trochę gotówki to stwierdziłem, że kupię a stare i tak sobie zregeneruję jak koledzy to czynią. Visco kupiłem firmy Sachs w Intercars-ie za 275zł. Myśle że kwota do przełknięcia. Teraz wiem, że poprzednie visco się skończyło napewno. Nie ryzykuję włożenia teraz głowy pod otwartą maskę jak silnik pracuje bo strach, że urwie :shock: Różnica kolosalna :) .

Pozdrawiam

m00n - 7 Kwiecień 2008, 10:29

dokaldnie visco sachsa ok 300 zl behra 500 zl, najlpiej sprawdzic jak silnik jest zimny i lekko pokrecic wentylatorem; jesli lekko sie przesunie i stawi opor to jest ok, jesli spokojnie obkreci 360 stopni albo wiecej to do smietnika
zetef - 7 Kwiecień 2008, 17:15

Pytanie do właścicieli CDi, czy podczas pracy silnika obraca się wam wentylator?

[ Dodano: 22 Kwiecień 2008, 19:52 ]
Czy ktoś z właścicieli CDI może mi odpowiedzieć czy podczas pracy na biegu jałowym obraca się wentylator chłodzenia w silniku?

Adaśko - 27 Maj 2008, 15:45

Trochę odświeżę temat, A co powiecie o firmie HANS PREIS, którzy też robią visko do naszych :mb: Zastanawiam się nad kupnem, koszt ok 210 zł.
sewan - 27 Maj 2008, 16:02

Adaśko napisał/a:
Trochę odświeżę temat, A co powiecie o firmie HANS PREIS, którzy też robią visko do naszych :mb: Zastanawiam się nad kupnem, koszt ok 210 zł.


Nie robią, tylko pakują coś w swoje pudełka. To coś równie dobrze może być Behra, jak i skośnookie g....
Ja nie kupuję konfekcjonowanych rzeczy, wolę dać więcej za dobrą markę.

Aloiz - 27 Maj 2008, 16:02

A nie probowałeś zreanimować starego Viska według sposobu opisanego w dziale Zrób to Sam... ja sprobowałem i działa ..... w korkach wskazówka jest lekko nad 80 ( przed naprawą była powyżej środkowej kreski), wcześniej była ( na 80) tylko w czasie jazdy w trasie..... koszt potrzebnych produktów to jakieś 20 zł... ( nie wliczając klucza 36 i i opalarki).... opalarkę można zastąpić grillem :lol: Co do producenta to sie nie wypowiem, ponieważ niecały rok temu kopiłem nowe visko firmy Sachs i po nie całym roku już nie działa..... wysłałem w ramach gwarancji.... 8)
Adaśko - 27 Maj 2008, 16:12

Właśnie przeglądałem jak zreanimować, tylko różne są opinie na temat jaki olej wlać. U mnie temp wzrasta w korkach między środkową kreską, a tą powyżej, wiatrak luźno się kręci, nawet palcami przy ponad 80 st można zatrzymać. Wydaje mi się że ratują mnie przed nadmiernym przegrzaniem dwa wentylatory z przodu, ale nie chcę jeździć jak to się mówi na pół gwizdka, a Ty jaki olej wlałeś?
Aloiz - 27 Maj 2008, 16:16

MotoDoktor Panie zloty(17 zl)..... 8) Po zalaniu oleju i ostygnięciu Viska.... ledwo co dałem rade nim pokręcić....czyli coś mu brakowało bo przed operacja kręciło sie bardzo lekko
Adaśko - 27 Maj 2008, 16:28

Dzięki bardzo, spróbuję w sobotę zadziałać. Leje się do pełna czy według strzykawki 10-20 ml?

[ Dodano: 27 Maj 2008, 16:31 ]
Ok, już wiem, dzięki, chętnie punkcik dałbym, ale może będzie okazja to w postaci płynnej :mrgreen:

Aloiz - 27 Maj 2008, 16:32

W Opisie było 20 -30 ml..... ja wlałem cos 50 ml bo wchodziło... teraz widzę że za dużo wlałem, bo Visko wyrzuca nadmiar oleju...... dawkuj sobie po 10 ml tak jak pisało W opisie napełniania.... możesz obracać Viskiem pomiędzy poszczególnymi dawkami..... 8)

Napewno Zdarzy sie taka okazja , aby upłynnić ten punkcik... :lol:

Adaśko - 27 Maj 2008, 16:36

Ziola napisał/a:
Napewno Zdarzy sie taka okazja , aby upłynnić ten punkcik
:mrgreen: Wielkie dzięki, o efektach napiszę.
art-34 - 28 Maj 2008, 20:17

mark napisał/a:
Po uruchomieniu silnika sprzęgło wiskotyczne przez około 2-3minuty utrzymuje podwyższone obroty wentylatora , które następnie przy prawidłowej temperaturze są w zakresie do około 2 tys. obr, przy nadmiernym wzroście temperatury obroty wentylatora max. zwiększają się do 3,5 tys.


Witam!
Rad bym posłuchac skad visco bierze te podwyzszone obroty...

Visco obraca się z prędkością silnika nie większą jednak niż około 1000 obrotów na minutę, załącza się przy około 90 st celsjusza i wtedy prędkość wzrasta wraz z prędkością silnika do około 4000 obrotów jednak po przekroczeniu tej granicy sprzęgło automatycznie odłącza wiatrak aby nie przegrzał się olej silikonowy, jeśli prędkość spadnie poniżej 4000 obrotów sprzęgło się załącza. Dzięki okresowej pracy sprzęgła zwiększa się użyteczna moc silnika i zmniejsza się zużycie paliwa.
Pozdrawiam!

m00n - 28 Maj 2008, 21:17

tzn ze jak jest np 5500 obrotow to wisco kreci sie dalej 4000 rpm ? To by wyjasnialo dlaczego przy powiedzmy 180 km/h :D temperatura mi wzrastana 95 stopni ? Bo wisco wymienialem rok temu razem z plynem chlodniczym, kupilem sachsa z chlodnicy wyciekow niema, plynu nie ubywa, a jak mu wcisne ;] t sie wlasnie tak grzeje a no i jak w korku stoje w miescie jak jest sloneczko to mi na 100 stopni wchodzi, potem jak go przegonie to spada, jak wlacze goracy nawiew to jest non stop 80 stopni. Musze jeszcze termostat sprawdzic.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group