To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - ubywający płyn chłodniczy

tomjaw - 30 Grudzień 2008, 14:17
Temat postu: ubywający płyn chłodniczy
Witam, co może być przyczyną ubywającego płynu chłodniczego? Wycieków żadnych raczej nie ma bo parkuję w garażu podziemnym i pod autkiem czyściutko... Ubywa mniej więcej 1 litr na tysiąc kilometrów... A może to normalne? Jest to C36 AMG z 94r.

dzięki
pozdr

G. - 30 Grudzień 2008, 14:19

Normalne to raczej nie jest. Może to być oznaka np. kończącej się uszczelki pod głowicą.
perzu126 - 30 Grudzień 2008, 14:24

sprawdź czy nie przybyło Ci oleju silnikowego. Ewentualnie odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim białej mazi. Świadczyłoby to przepalonej uszczelce pod głowicą jak wspomniał kolega GOMEZIO :) Możesz podnieść dywaniki wewnątrz auta i zobaczyć czy podłoga nie jest mokra, co wskazywałoby na nieszczelność w układzie ogrzewania kabiny.

Poza tym użyj wyszukiwarki- tam napewno znajdziesz więcej info :D

tomjaw - 30 Grudzień 2008, 14:30

Korek w zbiorniku wyrównawczym jest czysty, podłoga pod dywanikami sucha...

Wystarczy tylko wymienić uszczelkę pod głowicą czy wiąże się to z większym remontem?

Dzi0bak - 30 Grudzień 2008, 15:05

Nie wiem jak jest w całej Polsce ale tu na śląsku wymiana uszczelki to zaledwie 800 pln albo i więcej....
tomjaw - 30 Grudzień 2008, 15:11

No to nieźle, mam nadzieję, że to jednak inna przyczyna... Muszę jeszcze podjechać do mechanika niech rzuci okiem. Jeśli uszczelka to trudno, trzeba będzie wymienić i tyle... :|

dzięki za rady

Dzi0bak - 30 Grudzień 2008, 22:12

Ja bym chyba nie wymieniał uszczelki na Twoim miejscu, przemyśl to. Ktoś na forum pisał już, że wymienił uszczelke, wybulił kase i teraz żałuje, silnik żre 2x więcej a i tak nie ma poprawy. Wymiana uszczelki pod głowicą to troszke bardziej skomplikowane i nie każdy mechanik zrobi to dobrze.
Czytałem takiego posta na forum, dosyć ciekawy, poszukaj, może to Ci pomoże...
pozdrawiam

Grubass - 30 Grudzień 2008, 22:17

Również bym się nie spieszył z wymianą uszczelki jeżeli nigdzie nie widać mleka a auto się nie przegrzewa. Szukaj nieszczelności....
jjankiello - 30 Grudzień 2008, 22:38

Grubass napisał/a:
Szukaj nieszczelności....
Zwróć uwagę na wszelkie białe zacieki (wyschnięty płyn) w komorze silnika przy wszystkich możliwych połączeniach przewodów chłodzenia, termostatu i pompy wody. Mokrego nigdzie nie zobaczysz, bo płyn w temp pracy w komorze silnika szybko odparowuje. Twoją uwagę powinien zwrócić nawet białawy nalot na zakończeniach gumowych rur w pobliżu opasek zaciskowych.
Kolejnym miejscem do sprawdzenia (często pomijanym) są zaworki ogrzewania w podszybiu, choć to tez na drodze płynu chłodzącego. O ewentualnej obecności płynu na dywanikach pod nogami wspomniano już wyżej. 1L/1000km w obecnych temperaturach nie odparuje stamtąd tak łatwo, a i przy włączonym ogrzewaniu powinien być wyczuwalny zapach płynu.

No i sprawdź korek (ślady płynu wokół niego) zbiornika wyrównawczego. Może już nie trzyma ciśnienia i przy mocno nagrzanym silniku upuszcza nieco płynu, choć nie powinien.

tomjaw - 31 Grudzień 2008, 09:41

Dzięki, poszukam nieszczelności. Faktycznie kiedyś poczułem płyn przy włączeniu dmuchawy...

[ Dodano: 31 Grudzień 2008, 09:44 ]
jjankiello napisał/a:
Kolejnym miejscem do sprawdzenia (często pomijanym) są zaworki ogrzewania w podszybiu


...a konkretnie gdzie te zaworki się znajdują ??

Camel- - 31 Grudzień 2008, 10:26

tomjaw, http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5285

:)

tomjaw - 31 Grudzień 2008, 10:43

sorki nie poszukałem wcześniej :oops:


dzięki za rady, pozdrawiam :lol:

Nex@pl - 31 Grudzień 2008, 12:15

Posprawdzaj węże, u mnie w vito też ubywało, nie wiem ile, ale okazało się, że wąż na dole chłodnicy lubił sobie czasem pokapać :)
tomjaw - 31 Grudzień 2008, 12:42

Tak właśnie zrobię. Niedługo będę wymieniał olej więc przy okazji obejrzę :mb: od dołu...
Nex@pl - 31 Grudzień 2008, 18:02

Cytat:
Tak właśnie zrobię. Niedługo będę wymieniał olej więc przy okazji obejrzę :mb: od dołu...


Po prostu spradzź wszystkie wężę od chłodzenia, jak któryś będzie mokry, albo będzie kapało to masz winowajcę. Lepiej chyba na ciepło sprawdzać, jak wszystko się rozmrozi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group