|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Podgrzewanie plynu spryskiwacza |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 13:15
|
|
|
topol napisał/a: | Camel- napisał/a: | To ta grzałka nie jest elektryczna? |
wodna, najprostsza sprawa... |
topol - w W124 w pompce obiegu cieczy chłodzącej jest dodatkowe wyprowadzenie na przewód który podaje ciepłą wodę do zbiorniczka. Tam poprzez spirale grzejną podgrzewa wode i tu ciekawostka, w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku. Powrót jest podłączony do przewodu który wychodzi z nagrzewnicy.
Podejrzewam, że w W202 jest podobnie |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 20:43
|
|
|
Daniel napisał/a: | w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku. |
Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 20:52
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C... |
Dokładnie, przy rozgrzanym silniku ta grzałka jest lekko ciepła |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 21:54
|
|
|
Schemat układu podgrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza . Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu .
Opis elementów
32 A 202 832 34 94 HOSE
FEED BRANCH TUBE Code: 875 001 35 A 202 832 11 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 L
35 A 202 832 12 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 R
35 A 202 832 10 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 L
35 A 202 832 26 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 R
165 A 202 830 30 15 PIPE LINE
FEED & RETURN LINES Code: 875
180 A 202 832 37 94 HOSE
FEED; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875
185 A 202 832 38 94 HOSE
RETURN; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875[/b]
Układ podgrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1228 raz(y) 34,37 KB |
|
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 21:57
|
|
|
mark napisał/a: | Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu . |
Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 22:12
|
|
|
Daniel napisał/a: |
Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót. |
Hm.. .zawsze mnie uczono , że elementy ogrzewania tzn. nagrzewnica w kabinie itp są zasilane z przewodu w najwyższym punkcie silnika ( przy okazji najbardziej obciążonym cieplnie i osiągajacym najwyższą temperaturę ) , natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika . Zasilanie głowicy bezpośrednio schłodzonym płynem chyba nie miałoby dla niej zbawiennego wpływu , więc pozostanę jednak chyba przy swoim , chociaż możliwe że tkwiłem do tej pory w błędzie
Ps. Przewód 180 -feed (zasilanie )
przewód 185 - return (powrót )
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 22:44
|
|
|
mark napisał/a: | natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika |
Po raz kolejny się mylisz, przestudiuj dokładnie obieg cieczy w układzie chłodzenia. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 22:59
|
|
|
Kolego Daniel ( dociekliwy ) podpis pod Twoim nickiem powinien zobowiązywać do sprawdzenia najpierw informacji , a nie stosowania zasady ,,tylko ja mam rację ,, . Kiedyś też twierdzono , że Słońce krąży wokół Ziemi . Polecam zapoznanie się ze znaczeniem opisów przewodów nr, 180 i 185 . Link do stronki EPC http://anonymouse.org/cgi...&SGR=180&SGN=05 .
Czytając Twoje teksty na forum dochodzę do wniosku , że i tak będziesz dalej twierdził swoje , więc dalsza dyskusja jest zbędna .
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:07
|
|
|
Kolego mark - sprawa do wyjaśnienia |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
Ostatnio zmieniony przez Daniel 20 Kwiecień 2009, 23:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:08
|
|
|
Nie jestem na 100% pewien co do najnowszych i najmniejszych modeli, ale wszystkie do tej pory spotkane modele mają zasilanie nagrzewnicy po stronie kierowcy i powrót po stronie pasażera, i tam są umieszczone zaworki ogrzewania i pompka obiegu... czyli można przyjąć, że nagrzewnica przez cały czas jest ciepła...
Po tej samej stronie, co zasilanie nagrzewnicy jest też zasilanie podgrzewania zbiornika płynu spryskiwaczy... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 20 Kwiecień 2009, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:08
|
|
|
Panowie radzę walnąć kielicha i się uspokoić |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:15
|
|
|
Kolego Daniel
Tak się składa , że mercedesami jeżdżę od 23 lat , więc wiedzę mam raczej praktyczną , a nie ze stron internetowych . Zawsze potrafię przyjąć krytykę i przyznać się do błędu , ale rady które mi polecasz zastosuj najpierw u Siebie . Poniżej schemat obiegu płynu chłodzącego , dostępny na forum z instrukcji W 202 .
Pzdr.
Obieg cieczy chłodzącej.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1774 raz(y) 50,14 KB |
|
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2009, 14:45
|
|
|
Dopisek "dociekliwy" jednak do czegos zobowiązuje i rację musze przyznać koledze mark-owi. Choć do samego końca nie chciałem wierzyć, to dzisiaj oglądając kierunek przepływu wybity na pompce ogrzewania potwierdziło to wersję mark-a.
W moim przypadku ta porażka jest szczególnie dotkliwa, ponieważ kilka lat temu montowałem pompkę w W123 i dopiero teraz wiem, że została zamontowana w złym kierunku - stąd też byłem taki przekonany, że kierunek przepływu wody jest od silnika do zaworu. Niestety zostałem wprowadzony w błąd przy montażu, co w konsekwencji wywołało niepotrzebną wymianę zdań na Forum. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|