Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Podgrzewanie plynu spryskiwacza
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 13:15   

topol napisał/a:
Camel- napisał/a:
To ta grzałka nie jest elektryczna?


wodna, najprostsza sprawa...


topol - w W124 w pompce obiegu cieczy chłodzącej jest dodatkowe wyprowadzenie na przewód który podaje ciepłą wodę do zbiorniczka. Tam poprzez spirale grzejną podgrzewa wode i tu ciekawostka, w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku. Powrót jest podłączony do przewodu który wychodzi z nagrzewnicy.

Podejrzewam, że w W202 jest podobnie
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 20:43   

Daniel napisał/a:
w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku.

Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 20:52   

jjankiello napisał/a:
Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C...

Dokładnie, przy rozgrzanym silniku ta grzałka jest lekko ciepła :)
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 21:54   

Schemat układu podgrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza . Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu .

Opis elementów

32 A 202 832 34 94 HOSE
FEED BRANCH TUBE Code: 875 001 35 A 202 832 11 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 L
35 A 202 832 12 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 R
35 A 202 832 10 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 L
35 A 202 832 26 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 R
165 A 202 830 30 15 PIPE LINE
FEED & RETURN LINES Code: 875

180 A 202 832 37 94 HOSE
FEED; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875

185 A 202 832 38 94 HOSE
RETURN; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875[/b]

Układ podgrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza.JPG
Plik ściągnięto 1228 raz(y) 34,37 KB

_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 21:57   

mark napisał/a:
Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu .


Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 22:12   

Daniel napisał/a:


Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót.


Hm.. :roll: .zawsze mnie uczono , że elementy ogrzewania tzn. nagrzewnica w kabinie itp są zasilane z przewodu w najwyższym punkcie silnika ( przy okazji najbardziej obciążonym cieplnie i osiągajacym najwyższą temperaturę ) , natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika :idea: . Zasilanie głowicy bezpośrednio schłodzonym płynem chyba nie miałoby dla niej zbawiennego wpływu 8) , więc pozostanę jednak chyba przy swoim , chociaż możliwe że tkwiłem do tej pory w błędzie :wink:

Ps. Przewód 180 -feed (zasilanie )
przewód 185 - return (powrót )
Pzdr.
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 22:44   

mark napisał/a:
natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika


Po raz kolejny się mylisz, przestudiuj dokładnie obieg cieczy w układzie chłodzenia.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 22:59   

Kolego Daniel ( dociekliwy ) podpis pod Twoim nickiem powinien zobowiązywać do sprawdzenia najpierw informacji , a nie stosowania zasady ,,tylko ja mam rację ,, . Kiedyś też twierdzono , że Słońce krąży wokół Ziemi . Polecam zapoznanie się ze znaczeniem opisów przewodów nr, 180 i 185 . Link do stronki EPC http://anonymouse.org/cgi...&SGR=180&SGN=05 .

Czytając Twoje teksty na forum dochodzę do wniosku , że i tak będziesz dalej twierdził swoje , więc dalsza dyskusja jest zbędna 8) .

Pzdr.
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:07   

Kolego mark - sprawa do wyjaśnienia
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
Ostatnio zmieniony przez Daniel 20 Kwiecień 2009, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:08   

Nie jestem na 100% pewien co do najnowszych i najmniejszych modeli, ale wszystkie do tej pory spotkane modele mają zasilanie nagrzewnicy po stronie kierowcy i powrót po stronie pasażera, i tam są umieszczone zaworki ogrzewania i pompka obiegu... czyli można przyjąć, że nagrzewnica przez cały czas jest ciepła...

Po tej samej stronie, co zasilanie nagrzewnicy jest też zasilanie podgrzewania zbiornika płynu spryskiwaczy...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 20 Kwiecień 2009, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:08   

Panowie radzę walnąć kielicha i się uspokoić :evil:
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 23:15   

Kolego Daniel
Tak się składa , że mercedesami jeżdżę od 23 lat , więc wiedzę mam raczej praktyczną , a nie ze stron internetowych . Zawsze potrafię przyjąć krytykę i przyznać się do błędu , ale rady które mi polecasz zastosuj najpierw u Siebie . Poniżej schemat obiegu płynu chłodzącego , dostępny na forum z instrukcji W 202 .

Pzdr.

Obieg cieczy chłodzącej.JPG
Plik ściągnięto 1773 raz(y) 50,14 KB

_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Kwiecień 2009, 14:45   

Dopisek "dociekliwy" jednak do czegos zobowiązuje i rację musze przyznać koledze mark-owi. Choć do samego końca nie chciałem wierzyć, to dzisiaj oglądając kierunek przepływu wybity na pompce ogrzewania potwierdziło to wersję mark-a.

W moim przypadku ta porażka jest szczególnie dotkliwa, ponieważ kilka lat temu montowałem pompkę w W123 i dopiero teraz wiem, że została zamontowana w złym kierunku - stąd też byłem taki przekonany, że kierunek przepływu wody jest od silnika do zaworu. Niestety zostałem wprowadzony w błąd przy montażu, co w konsekwencji wywołało niepotrzebną wymianę zdań na Forum.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,159 sekundy. Zapytań do SQL: 11