|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 12:02 |
jakie ciśnienie w oponach ;)? |
Autor |
Wiadomość |
arti
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 29 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 09:56
|
|
|
Na felgach przód 225/40 R17 , tył 245/40 R17 używam danych przez producenta ( info jest na klapce wlewu paliwa) i jest super |
_________________ W202 C280 - był
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10870
W163 ML400 - był
|
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 19:04
|
|
|
Czy dane z klapki paliwa dotyczą tylko oryginalnego ogumienia 195/65/15 ? czy 17" pompuje się tyle samo ? |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 10:56
|
|
|
i tak i nie, (rozpatrujemy przypadek "prostego" samochodu - geometria i te sprawy)
tak - nie ma znaczenia rozmiar opony ciśnienie jest takie samo - ciężar samochodu ma znaczenia na odkształcanie się opony -dlatego większe ciśnienie daje się przy cięższym aucie.
nie - na naszych krzywych drogach z koleinami opony inne rozmiarem niż zalecane przez producenta do danej wersji VIN mogą się lepiej lub gorzej prowadzić na nierównościach i wodnych koleinach. (zwłaszcza, że jest to tylnonapędówka). Wartością ciśnienia (zwłaszcza w tylnych kołach) można sobie lekko skorygować zachowanie pojazdu, ale...
... ma to również efekty uboczne w postaci np. dyskomfortu, zużycia opon.
tak samo można sobie skorygować (po części, jak odchylenia są niewielkie) geometrię - w sensie ściągania, nerwowości itp., lub uszkodzenia - wyeksplotowania starych opon (ja to nazywam kwadratowe koła)
BolzZ napisał/a: | Hmm Klebery mają to do siebie, że zawsze je się pompuje mocniej, inaczej wyglądają jakby były puste, nie wiem z czego to wynika.
Ja za to wszystkie pompuję nieco więcej i o dziwo bardzo mocno przekłada się to na spalanie, wielokrotnie porównywałem i te 0,2-0,3 więcej w kole, to jakieś 0,5 litra mniej na 100km. Czyli ponad 50km więcej na jednym baku |
bardzo ciekawe, też to zauważyłem, ale nie działa to na wszystkich oponach.
obecnie testuję to na bravurisach, (na razie zauważyłem, że jak mam ciśnienie o 0,2 za małe to pali 0,5l\100km więcej),
teraz testuję jazdę z nadwyżką o 0,2 - czyli 2,5;2,7 (jeżdżę głównie sam) |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 11:47
|
|
|
pip, nabij 3bar to bedzie w ogole malo palic. Hamowac tez nie bedzie ale to szczegol. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 13:24
|
|
|
bardzo konstruktywna uwaga - czytałeś ze zrozumieniem? |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 14:15
|
|
|
Czytalem, popatrz w tabele cisnien producenta twojego samochodu jakie masz zalecane cisnienia dla poszczegolnych rozmiarow opon. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 14:28
|
|
|
mrrocky, jak postanowiłeś kogoś krytykować za permanentną jazdę z minimalnie wyższym ciśnieniem, to przyczep się do mnie pip napisał że jeździł trochę z minimalnie niższym, teraz ma odrobinę wyższe, i obserwuje co z tego wynika
Ja od zawsze jeżdżę 0.2 powyżej podawanych norm. W wulkanizacji za to nabijają standardowo 2,5 przód i 2,6 tył i sobie też głowy nie zawracają, więc nie przesadzaj z tą dokładnością i potwornymi konsekwencjami napompowania koła z nadwyżką mieszczącą się w dodatku w granicach niepewności pomiarowej typowego marketowego manometru jakim się większość z nas posługuje... |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 15:31
|
|
|
ok to zdanie wyjasnienia
to byla ironia majaca na celu wyolbrzymic... jazde na zbyt wysokim cisnieniu kosztem trakcji
Roznica pomiedzy 2.2 a 2.5 na cieplym podczas spokojnej jazdy robi sie duza jesli uzytkownik pocisnie (wzrost cisnienia). Mowie o jezdzie w 1,2 osoby.
Jesli w twojej wulkanizacji nabijaja 2,6 to chyba nie zbyt sie znaja, chyba ze przyjechales zaladowany po dach Moze dla was to mala roznica, mi raz nabili 2,5 do auta, jeden slalom na lotnisku przejechalem to sie zastanawialem czy cos w zawieszeniu nie puscilo tak auto plywalo Podlaczenie kompresora wyjasnilo sprawe |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 16:04
|
|
|
mrrocky napisał/a: |
Roznica pomiedzy 2.2 a 2.5 na cieplym podczas spokojnej jazdy robi sie duza jesli uzytkownik pocisnie (wzrost cisnienia). Mowie o jezdzie w 1,2 osoby.
|
Eeee tam, trochę demonizujesz kwestię wzrostu ciśnienia.
Policzyłem sobie z prawa Charles'a i wyszło mi, że wzrost ciśnienia po ogrzaniu opony o 20 °C wynosi około 0,25 atm. A taki wzrost temperatury osiąga się po naprawdę ostrej jeździe.
Poza tym, przecież producenci zalecają większe ciśnienie, im szybciej się jeździ (np. autostrada), więc to co piszesz o gorszej trakcji nie może być prawdą. Może miałeś kiepskie opony? |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 16:14
|
|
|
sewan napisał/a: | Może miałeś kiepskie opony? | ContiSportContact
Ja tam sie wyklucac nie bede, poprostu wypunktowalem pewna kwestie a co wy zrobicie to juz wasza decyzja
i jesli mowie o pocisnieciu to mam to na myslli a nie spokojna jazda |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,058 sekundy. Zapytań do SQL: 7
| |
|