Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 12:02
jakie ciśnienie w oponach ;)?
Autor Wiadomość
arti 


Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 09:56   

Na felgach przód 225/40 R17 , tył 245/40 R17 używam danych przez producenta ( info jest na klapce wlewu paliwa) i jest super
_________________
:mb: W202 C280 - był
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10870
:mb: W163 ML400 - był
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 19:04   

Czy dane z klapki paliwa dotyczą tylko oryginalnego ogumienia 195/65/15 ? czy 17" pompuje się tyle samo ?
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 10:56   

i tak i nie, (rozpatrujemy przypadek "prostego" samochodu - geometria i te sprawy)
tak - nie ma znaczenia rozmiar opony ciśnienie jest takie samo - ciężar samochodu ma znaczenia na odkształcanie się opony -dlatego większe ciśnienie daje się przy cięższym aucie.
nie - na naszych krzywych drogach z koleinami opony inne rozmiarem niż zalecane przez producenta do danej wersji VIN mogą się lepiej lub gorzej prowadzić na nierównościach i wodnych koleinach. (zwłaszcza, że jest to tylnonapędówka). Wartością ciśnienia (zwłaszcza w tylnych kołach) można sobie lekko skorygować zachowanie pojazdu, ale...
... ma to również efekty uboczne w postaci np. dyskomfortu, zużycia opon.
tak samo można sobie skorygować (po części, jak odchylenia są niewielkie) geometrię - w sensie ściągania, nerwowości itp., lub uszkodzenia - wyeksplotowania starych opon (ja to nazywam kwadratowe koła)

BolzZ napisał/a:
Hmm Klebery mają to do siebie, że zawsze je się pompuje mocniej, inaczej wyglądają jakby były puste, nie wiem z czego to wynika.
Ja za to wszystkie pompuję nieco więcej i o dziwo bardzo mocno przekłada się to na spalanie, wielokrotnie porównywałem i te 0,2-0,3 więcej w kole, to jakieś 0,5 litra mniej na 100km. Czyli ponad 50km więcej na jednym baku :)

bardzo ciekawe, też to zauważyłem, ale nie działa to na wszystkich oponach.
obecnie testuję to na bravurisach, (na razie zauważyłem, że jak mam ciśnienie o 0,2 za małe to pali 0,5l\100km więcej),
teraz testuję jazdę z nadwyżką o 0,2 - czyli 2,5;2,7 (jeżdżę głównie sam)
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 11:47   

pip, nabij 3bar to bedzie w ogole malo palic. Hamowac tez nie bedzie ale to szczegol.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 13:24   

bardzo konstruktywna uwaga - czytałeś ze zrozumieniem?
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 14:15   

Czytalem, popatrz w tabele cisnien producenta twojego samochodu jakie masz zalecane cisnienia dla poszczegolnych rozmiarow opon.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 14:28   

mrrocky, jak postanowiłeś kogoś krytykować za permanentną jazdę z minimalnie wyższym ciśnieniem, to przyczep się do mnie :P pip napisał że jeździł trochę z minimalnie niższym, teraz ma odrobinę wyższe, i obserwuje co z tego wynika :P
Ja od zawsze jeżdżę 0.2 powyżej podawanych norm. W wulkanizacji za to nabijają standardowo 2,5 przód i 2,6 tył i sobie też głowy nie zawracają, więc nie przesadzaj z tą dokładnością i potwornymi konsekwencjami napompowania koła z nadwyżką mieszczącą się w dodatku w granicach niepewności pomiarowej typowego marketowego manometru jakim się większość z nas posługuje...
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 15:31   

ok to zdanie wyjasnienia
to byla ironia majaca na celu wyolbrzymic... jazde na zbyt wysokim cisnieniu kosztem trakcji :)

Roznica pomiedzy 2.2 a 2.5 na cieplym podczas spokojnej jazdy robi sie duza jesli uzytkownik pocisnie :) (wzrost cisnienia). Mowie o jezdzie w 1,2 osoby.

Jesli w twojej wulkanizacji nabijaja 2,6 to chyba nie zbyt sie znaja, chyba ze przyjechales zaladowany po dach :) Moze dla was to mala roznica, mi raz nabili 2,5 do auta, jeden slalom na lotnisku przejechalem to sie zastanawialem czy cos w zawieszeniu nie puscilo tak auto plywalo :) Podlaczenie kompresora wyjasnilo sprawe :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 16:04   

mrrocky napisał/a:

Roznica pomiedzy 2.2 a 2.5 na cieplym podczas spokojnej jazdy robi sie duza jesli uzytkownik pocisnie :) (wzrost cisnienia). Mowie o jezdzie w 1,2 osoby.


Eeee tam, trochę demonizujesz kwestię wzrostu ciśnienia.
Policzyłem sobie z prawa Charles'a i wyszło mi, że wzrost ciśnienia po ogrzaniu opony o 20 °C wynosi około 0,25 atm. A taki wzrost temperatury osiąga się po naprawdę ostrej jeździe.

Poza tym, przecież producenci zalecają większe ciśnienie, im szybciej się jeździ (np. autostrada), więc to co piszesz o gorszej trakcji nie może być prawdą. Może miałeś kiepskie opony?
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 16:14   

sewan napisał/a:
Może miałeś kiepskie opony?
ContiSportContact
Ja tam sie wyklucac nie bede, poprostu wypunktowalem pewna kwestie :) a co wy zrobicie to juz wasza decyzja :)
i jesli mowie o pocisnieciu to mam to na myslli a nie spokojna jazda :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,125 sekundy. Zapytań do SQL: 10