|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:00 |
Regeneracja porysowanej szyby czołowej |
Autor |
Wiadomość |
lepniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:38 Regeneracja porysowanej szyby czołowej
|
|
|
Witam,
Szyba czołowa w moim jest nieco porysowana, najpewniej od ziaren piasku pod piórem wycieraczki. Ma również sporo małych białych "kropek", jakby wżerów w szkle (tylko od czego?). Zarysowania zaczynają mi już przeszkadzać, zwłaszcza w czasie jazdy w słońcu lub w nocy.
Zastanawiam się nad "regeneracją" szyby, zanim zdecyduję się na wymianę. Nie znalazłem zbyt wiele postów na ten temat. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Jakie są metody i ich skuteczność?
Pozdrawiam! |
_________________ W202 C200 D ESPRIT 1994, Almandine Red Metallic, WDB2021201A117856
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:47
|
|
|
lepniak napisał/a: | Zastanawiam się nad "regeneracją" szyby, zanim zdecyduję się na wymianę. Nie znalazłem zby |
Pytałem się w dwóch zakładach - w obydwu usłyszałem, że takich rzeczy nie robią, tylko wymiana, jakieś 500PLN z wymianą, zależnie co za szybę wybierzesz |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:50
|
|
|
Z tego co wiem, nie ma żadnych patentów na regeneracji w postaci polerki szyb. Należy pamiętać, że każda ingerencja w szybę polerką nigdy nie doprowadzi do idealnej gładzi, a co za tym idzie można w ten sposób zrobić sobie wiele soczewek, a wzrok ma się jeden trzeba pogodzić się i zdecydować na wymianę, jest to rzecz, która zużywa się jak wszystko w aucie. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:51
|
|
|
lepniak napisał/a: | Ma również sporo małych białych "kropek", jakby wżerów w szkle (tylko od czego?). |
Syndrom autostrady Ktoś kiedyś tłumaczył, że gdy auto "lata" sporo w trasie, to ma takie drobne odpryski od syfu unoszącego się nad drogami. Mnie się ta teoria podoba i jej się trzymam
No i mam dokładnie to samo.
Cytat: | Zastanawiam się nad "regeneracją" szyby, zanim zdecyduję się na wymianę |
Nie wiem ile kosztuje polerowanie przedniej szyby, ale nie jest to zalecane ze względu na refleksy i zniekształcenia, które "pojawią" się po polerce. Szybę wymień, nie jest to duży koszt (jak nie masz czujnika deszczu ). Operacja zamknie się w 500 PLN (cena szyby + robocizny). |
|
|
|
|
lepniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 13:01
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, rozjaśniliście mi sytuację.
Przed chwilą dzwoniłem do przedstawiciela Pilkingtona w Toruniu. Szyba z paskiem u góry, bez czujnika deszczu - 410 zł (cena z usługą). |
_________________ W202 C200 D ESPRIT 1994, Almandine Red Metallic, WDB2021201A117856
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 13:31
|
|
|
Ja mam u siebie jeszcze oryginalna szybe. Mojemu tacie szkoda było wymieniać jej na jakiś zamiennik, więc jeśli mielibyśmy ją wymienic, (głównie z powodu porysowania od wycieraczki), to postanowiliśmy ją najpierw spolerować.
Zakupiliśmy 100g profesionalnego środka od szklarzy - czyli tlenek ceru. Do tego końcówka gąbka średniej miękkości do polerki (szlifierki) kątowej. Po około pięciu polerowaniach po pare minut (polerowaliśmy po pół szyby, więc jedno pół i drugiej pół = jedno wypolerowanie), z szyby zniknęły duże zarysowania po wycieraczce, zniknęło wiekszość dokuczliwych zarysowań z innych źródeł, szyba zrobiła się gładsza. Zdecydowanie poprawił się komfort jeżdzenia w nocy, mimo, że i tak refleksy są wciąż. Niestety odprysków (białych kropek) nie da się spolerować, a jestem pewien, że po założeniu nowej szyby i zrobieniu 1000km trasą (teoria Gomezia) pojawią się ona znowu, oczywiście w mniejszej ilości. Niestety te odpryski powodują małe kamyczki z jezdni. Póki co, wstrzymaliśmy się z zakładaniem nowej szyby, bo aktualnie ta szyba, prezentuje stan szyby z przebiegiem ok. 100 tys. kilometrów miękkiej szyby (są takie pajączki, ale nie dokuczliwe).
Prawdę powiedziawszy, jeśli by spolerować jeszcze troche, a każdą serię polerować odpowiednio dłużej to mozna by lepiej to zrobić.
Dlatego jesli ktoś chce zmieniać szybę za 400zł, niech spróbuje najpierw wypolerować to za 50zł
PS> Sposób w jaki się poleruje jest zbliżony do tego, w jaki poleruje się lakier na mokro - po pierwsze od czasu do czasu polewać wodą (jak zaczyna się czuć pod maszyną, że nie ma poślizgu) oraz polerować duuuże powierzchnie, a nie w jednym punkcie - inaczej będzie soczewka, o której była wyżej mowa
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
lepniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 13:45
|
|
|
Camel-, a jak trwały efekt dało wypolerowanie? |
_________________ W202 C200 D ESPRIT 1994, Almandine Red Metallic, WDB2021201A117856
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 14:40
|
|
|
lepniak napisał/a: | Camel-, a jak trwały efekt dało wypolerowanie? |
Taka szyba jest chbya potem zdeczka osłabiona, nie pęka czasem? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
lepniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 14:47
|
|
|
Nex@pl, też się nad tym zastanawiam, bo chyba taka szyba inaczej znosi naprężenia. |
_________________ W202 C200 D ESPRIT 1994, Almandine Red Metallic, WDB2021201A117856
|
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 16:30
|
|
|
ja kiedys polerowałem szybe czołowa w Vectrze A , miala mnostwo drobnych rys, polerowanie bardzo poprawilo widocznosc, oczywiscie zostaly w szybie male dziurki (po kamieniach ?) a jesli chodzi o tworzenie sie soczewek nic takiego nie mam, efekty sa naprawde warte tych pieniedzy.
a moim zdaniem szyba oryginalna zawsze bedzie lepsza niz zamiennik
kupilem taki zestaw :
http://www.allegro.pl/ite...m_od_bohle.html |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 16:40
|
|
|
artek88 napisał/a: | a jesli chodzi o tworzenie sie soczewek nic takiego nie mam | Nie są to soczewki jak lupa wyglądające, wystarczy jak lekko będzie obraz falował (nie widoczne na pierwszy rzut oka), ale jadąc cały czas patrzysz przez szybę. To tak jak noszenie niewłaściwych okularów, wydaje się, że są dobre, a po czasie wzrok coraz gorszy się robi. Każde najmniejsze zebranie szkła przez polerowanie powoduje małe, ale zawsze zniekształcenia. Kto wymieniał szybę wie jaka widoczność jest przez nowe szkło. artek88 napisał/a: | a moim zdaniem szyba oryginalna zawsze bedzie lepsza niz zamiennik | a z czego wynika różnica? Bo następny klient patrząc na szybę wyobraża sobie, że auto co najmniej po dachowaniu jest, albo porządny wypadek miało? Ja osobiście nie patrzę na to, jest wiele innych rzeczy do sprawdzenia, czy auto nie było uderzone, a kupując auto wolę mieć nową szybę, niż oryginalną i porysowaną. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 16:47
|
|
|
artek88 napisał/a: | a moim zdaniem szyba oryginalna zawsze bedzie lepsza niz zamiennik |
To mówisz, że oryginalnie wstawiony Securit będzie lepszy niż ta sama szyba kupiona jako "zamiennik"? Bo moim zdaniem dobry "zamiennik" będzie o niebo lepszy niż spolerowany oryginał. Oryginał czyli szyba wyeksploatowana - tak rozumiem to pojęcie w tym kontekście
Niektórych rzeczy się nie naprawia tylko wymienia. Przednia szyba to nic szczególnego |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 16:52
|
|
|
Cytat: | Niektórych rzeczy się nie naprawia tylko wymienia | tak jak łożyska, szumią, ale nie wymienię bo oryginały, cudowny smar dam i będą ciszej szumiały |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 17:54
|
|
|
nigdy nie mialem zemiennika, i nie orientuje sie w jego trwalosci i odpornosci na rysowonie itp. a odksztalcenia zaleza oczywiscie od tego jak bardzo spolerowal ktos szybe,
Co do oryginalnosci, to wole miec oryginalna szybe bo wieksze szanse ze samochod pewniejszy, jesli jest w miare dobrym stanie, bo szyba czolowa tez ulega zuzyciu
tylko czy warto dac za szybe 500 PLN ? jak mozna miec w miare dobry efekt za 100 PLN ,,, nie kazdego stac |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 18:29
|
|
|
lepniak napisał/a: | Camel-, a jak trwały efekt dało wypolerowanie? |
Od 15 marca do teraz jest całkiem ok. Na początku to całkiem tragedia była, teraz uważam, że w Puncie, w którym się uczyłem, było gorzej Teraz mogę bez problemu jeździć w nocy.
Nex@pl napisał/a: | Taka szyba jest chbya potem zdeczka osłabiona, nie pęka czasem? |
No bez przesady. Ile tam mikronów grubości zebrałem? Pękać by zaczeła, jakbym zrobił w niej dziurę
artek88 napisał/a: | a moim zdaniem szyba oryginalna zawsze bedzie lepsza niz zamiennik |
Dla nas oryginał jest lepszy bo to oryginał od nowości. Jakby już był wsadzony jakiś zamiennik to niemielibyśmy skrupółów wymienić.
Adaśko napisał/a: | Nie są to soczewki jak lupa wyglądające, wystarczy jak lekko będzie obraz falował (nie widoczne na pierwszy rzut oka), ale jadąc cały czas patrzysz przez szybę. |
Też już nie przesadzajmy. Jest w zupełności ok, ja tam żadnych fal nie widzę. Poza tym moim zdaniem to tak jak z polerowaniem lakieru. Przecież ja tam półszyby nie zdarłem, panowie! I kolejny raz mówię, że liczy się technika polerowania. Jak ktoś by łupał w kółko jeden pasek czy jedno miejsce - to niezdziwiłbym się gdyby była fala, natomiast pan, który polerował nie zatrzymywał się ani na chwilę. Poza tym ten tlenek ceru, nawet bardzo stężony, chyba nie jest w stanie nawet w 10 sekund polerowania zrobić soczewki. Tym bardziej, że oryginalna szyba jest stosunkowo twardą szybą. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,143 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|