Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:45 |
Czasowy brak migaczy |
Autor |
Wiadomość |
Jersey
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 09:11 Czasowy brak migaczy
|
|
|
Witam.
Po wjeździe w wielką dziure w jezdni nie działają mi migacze, załączają sie dopiero po jakimś czasie nie działa również pierwszy bieg wycieraczki czyli ten czasowy. Moje podejrzenie kieruje w strone przekaźnika, takiego z bezpiecznikiem znajdującego się z prawej strony komory silnika przy głównej przegrodzie. Czy ktoś z was miał taki przypadek?? Powiedzcie mi dokładnie za jakie funcje odpowada ten przekaźnik. Za wszelkie informacjie będę bardzo wdzięczny |
_________________ c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 10:54
|
|
|
Jersey napisał/a: | Witam.
Po wjeździe w wielką dziure w jezdni nie działają mi migacze, załączają sie dopiero po jakimś czasie nie działa również pierwszy bieg wycieraczki czyli ten czasowy. Moje podejrzenie kieruje w strone przekaźnika, takiego z bezpiecznikiem znajdującego się z prawej strony komory silnika przy głównej przegrodzie. Czy ktoś z was miał taki przypadek?? Powiedzcie mi dokładnie za jakie funcje odpowada ten przekaźnik. Za wszelkie informacjie będę bardzo wdzięczny |
posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne (kostki) od kierunków |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jersey
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 11:51
|
|
|
ok wiec nie jest to ten przekaźnik o którym pisałem. Ale nadal nie wiem jakie pełni on funkcjie Sprawdziłem przekaźnik kierunkowskazów (powinienem zrobić to jako pierwszą czyność) i na stykach była jakaś oleista wilgoć jakby wd40 chyba. |
_________________ c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485 |
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 23:35
|
|
|
Czyli wiesz o co chodzi....
U mnie w tym przekazkiku odlutowała sie masa i bylo wesolo...
Ps . wymien przekaznik na sprawny i wtedy patrz dalej ... |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
zolnierz_20
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Loughborough
|
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 20:03
|
|
|
Ten przekaźnik odpowiada za kierunkowskazy, wycieraczki podczas pracy przerywanej - na 1 biegu oraz podczas użycia spryskiwaczy oraz ogrzewanie tylnej szyby - żeby się nie przegrzała. Zdejmij obudowę i wciśnij go w gniazdo. Jeżeli włączysz kierunkowskaz a on nie będzie "cykał" to szukasz najpierw opalonego styku po płaskiej stronie, trochę cyny i lutownica i powinno śmigać. Może też byc luźne gniazdo w którym jest zamontowany - włóż przekaźnik i poruszj nim na boki przy włączonym kierunkowskazie i zobaczysz czy załapie?
Przerabiałem obie te wersje w swoim i o dziwo... DZIAŁA:)
677523960.jpg Przekaźnik w moim c180 wygląda tak ale nie ma w sobie żadnego bezpiecznika?? Znajduje się powyżej bezpieczników w puszce przykręconej 6 wkrętami. |
|
Plik ściągnięto 385 raz(y) 27,49 KB |
|
|
|
|
|
Jersey
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 08:12
|
|
|
ok sprawdziłem podłubałem i narazie działa ;] dzieki za podpowiedzi. A może wiecie jeszcze za co odpowiada ten drugi przekaźnik co znajduje się po prawej stronie autka koło kompa, taki srebrny z bezpiecznikiem. |
_________________ c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 20:10
|
|
|
Jersey napisał/a: | A może wiecie jeszcze za co odpowiada ten drugi przekaźnik co znajduje się po prawej stronie autka koło kompa, taki srebrny z bezpiecznikiem. |
Oj, jak mało inicjatywy......
Wpisujesz do wyszukiwarki "srebrny przekaźnik" - i masz od razu odpowiedzi na Twoje pytanie.
PRZECIEŻ TO PROSTE |
|
|
|
|
zolnierz_20
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Loughborough
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 21:14
|
|
|
Srebrny przekaźnik - jeden z elementów ABS. |
_________________ C 180 - WDB2020182F250629 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 22:50
|
|
|
zolnierz_20 napisał/a: | Srebrny przekaźnik - jeden z elementów ABS. |
Następny "nieczytający"...
"Srebrny przekaźnik" NIE JEST elementem układu ABS !
Na forum było już wystarczająco dużo na ten temat: WYSTARCZY POCZYTAĆ! |
|
|
|
|
zolnierz_20
Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Loughborough
|
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 01:12
|
|
|
No to pozostaje mi tylko pomysł na ten z bezpiecznikiem u góry??
Chyba coś od poduszki powietrznej?:)
Niby mówią: kto pyta/szuka nie błądzi ale ile fajniej jest samemu pokombinować:D |
_________________ C 180 - WDB2020182F250629 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 20:09
|
|
|
zolnierz_20 napisał/a: | ale ile fajniej jest samemu pokombinować:D |
Kombinować można - ALE Z GŁOWĄ
Wszelakie kombinacje "na pałę" (a nuż się uda) raczej skutkują z niewielkim prawdopodobieństwem sukcesu. A kosztów narobić sobie łatwo...
Otóż SREBRNY PRZEKAŹNIK zasila i zabezpiecza kilka sterowników (zwłaszcza tych umiejscowionych w komorze silnika)
Jego budowa jest prosta, a schemat zazwyczaj narysowany jest na obudowie. W przypadku, gdy do pojazdu zostanie podłączone napięcie o odwrotnej polaryzacji (odwrotne podłączenia akumulatora się zdarzają ) lub napięcie w instalacji pojazdu przekroczy bezpieczną wartość - zostanie wywalony bezpiecznik znajdujący się na górze przekaźnika, i zasilanie do chronionych sterowników zostaje odcięte. Na pewno są podpięte sterowniki silnika i ABS (przekaźnik NIE JEST jednak częścią składową systemu ABS!) czasami dodatkowo inne.
Najpowszechniejszą usterką przekaźnika są pękające wewnątrz luty (wyglądają jak "zimne luty") i zdarza się to najczęściej w okolicy podłączenia do płytki drukowanej końcówek znajdującego się wewnątrz małego przekaźniczka. Wtedy (zależnie od wersji układu wtryskowego) silnik traci na mocy, lub jego uruchomienie jest niemożliwe. W przypadku ABS lampka może zapalać się po włączeniu zapłonu i nie zgaśnie po uruchomieniu silnika, (lub będzie zapalać się i gasnąć w czasie jazdy). |
Ostatnio zmieniony przez Gerri 10 Lipiec 2009, 23:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jersey
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 22:33
|
|
|
No na taką odpowiedz czekałem. Dzięki wielkie ;] sądze, że koźystając z wyszukiwarki takiego info bym nie znalazł( bo już próbowałem). Dlatego jeszcze raz dzięki ;] |
_________________ c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485 |
|
|
|
|
Tomekkk
W202 2.2 CDI 2000 r.
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 22:15 awaria: wycieraczki, spryskiwacz, SRS, kierunkowskazy
|
|
|
Witam,
mam podobny problem z elektryką. Zaczyna się u mnie od spryskiwaczy bądź krótkiego użycia wycieraczki. Ostatnio również w przypadku użycia na krótko świateł drogowych (mrugania). W przypadku wykonywania tych czynności słychać stuknięcia, najprawdopodobniej w puszcze bezpiecznikowej co powoduje utratę na moment prądu tak, że radio włącza sie na nowo. Póżniej zapala się kontrolka SRS, świeci bez przerwy lub b. szybko mruga. Kierunkowskazy waryjują, pokazująć w lewo na desce i na zewnątrz nie działa. Pokazując w prawo - na desce ok na zewnątrz pokazuje w odwrotnym kierunku, czyli w lewo. Awaria przytrafiła mi się już kilkakrotnie. Na początku wystarczyło zgasić i zapalić na nowo silnik i było ok. Wczoraj po zgaszeniu silnika i przekluczeniu stacyjki bodajże na 1 słychać było charakterystyczne stuknięcia z dużym natężeniem w puszce bezpiecznikowej. Po godzinie udałem sie spowrotem do auta i problem zniknął. W czasie trwania awarii chcąć ponownie użyć wycieraczki słychać silniczek ale wycieraczka stoi w miejscu lub staje gdzieś na szybie.
Zdążyłem już sprawdzić mechanizm wycieraczki, jest wporządku, został profilaktycznie nasmarowany. Zostały wyczyszczone styki w module sterowania. Na komputer nie pojechałem, bo ciężko jest wbić z ulicy a kiedy miałem umówioną wizytę wszystko na złóść działało.
Problem dotyczy W202 2.2 CDI 2000 r. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 00:09
|
|
|
Mimo, że działało w dniu umówionej wizyty, przy takich objawach na 100% byłyby jakieś błędy w sterownikach zapisane Trzeba je odczytać i przeanalizować ze schematem elektrycznym i funkcjonalnym w ręku...
Osobiście podejrzewam, że gdzieś jakaś kostka czasowo nie łączy z powodu zaśniedzenia lub jakiegoś luzu... wszystko powinno wyjść po odczycie błędów... najlepiej przy użyciu Star Diagnosis lub ostatecznie Carsofta... pozostałe skanery w większości czytają tylko błędy ze sterowników silnika... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 07:46
|
|
|
jjankiello napisał/a: | podejrzewam, że gdzieś jakaś kostka czasowo nie łączy z powodu zaśniedzenia lub jakiegoś luzu |
Gdyby Tomekkk kupił auto kilka dni temu, podejrzewałbym podtopienie. |
|
|
|
|
|