Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:45
Czasowy brak migaczy
Autor Wiadomość
Jersey

Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Łódź
  Wysłany: 6 Lipiec 2009, 09:11   Czasowy brak migaczy

Witam.
Po wjeździe w wielką dziure w jezdni nie działają mi migacze, załączają sie dopiero po jakimś czasie nie działa również pierwszy bieg wycieraczki czyli ten czasowy. Moje podejrzenie kieruje w strone przekaźnika, takiego z bezpiecznikiem znajdującego się z prawej strony komory silnika przy głównej przegrodzie. Czy ktoś z was miał taki przypadek?? Powiedzcie mi dokładnie za jakie funcje odpowada ten przekaźnik. Za wszelkie informacjie będę bardzo wdzięczny
_________________
c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 10:54   

Jersey napisał/a:
Witam.
Po wjeździe w wielką dziure w jezdni nie działają mi migacze, załączają sie dopiero po jakimś czasie nie działa również pierwszy bieg wycieraczki czyli ten czasowy. Moje podejrzenie kieruje w strone przekaźnika, takiego z bezpiecznikiem znajdującego się z prawej strony komory silnika przy głównej przegrodzie. Czy ktoś z was miał taki przypadek?? Powiedzcie mi dokładnie za jakie funcje odpowada ten przekaźnik. Za wszelkie informacjie będę bardzo wdzięczny


posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne (kostki) od kierunków
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Jersey

Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 11:51   

ok wiec nie jest to ten przekaźnik o którym pisałem. Ale nadal nie wiem jakie pełni on funkcjie :?: Sprawdziłem przekaźnik kierunkowskazów (powinienem zrobić to jako pierwszą czyność) i na stykach była jakaś oleista wilgoć jakby wd40 chyba.
_________________
c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485
 
 
 
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 23:35   

Czyli wiesz o co chodzi.... :)
U mnie w tym przekazkiku odlutowała sie masa i bylo wesolo... :)
Ps . wymien przekaznik na sprawny i wtedy patrz dalej ... :)
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
zolnierz_20 


Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Loughborough
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 20:03   

Ten przekaźnik odpowiada za kierunkowskazy, wycieraczki podczas pracy przerywanej - na 1 biegu oraz podczas użycia spryskiwaczy oraz ogrzewanie tylnej szyby - żeby się nie przegrzała. Zdejmij obudowę i wciśnij go w gniazdo. Jeżeli włączysz kierunkowskaz a on nie będzie "cykał" to szukasz najpierw opalonego styku po płaskiej stronie, trochę cyny i lutownica i powinno śmigać. Może też byc luźne gniazdo w którym jest zamontowany - włóż przekaźnik i poruszj nim na boki przy włączonym kierunkowskazie i zobaczysz czy załapie?
Przerabiałem obie te wersje w swoim i o dziwo... DZIAŁA:)

677523960.jpg
Przekaźnik w moim c180 wygląda tak ale nie ma w sobie żadnego bezpiecznika??
Znajduje się powyżej bezpieczników w puszce przykręconej 6 wkrętami.
Plik ściągnięto 385 raz(y) 27,49 KB

 
 
Jersey

Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 08:12   

ok sprawdziłem podłubałem i narazie działa ;] dzieki za podpowiedzi. A może wiecie jeszcze za co odpowiada ten drugi przekaźnik co znajduje się po prawej stronie autka koło kompa, taki srebrny z bezpiecznikiem.
_________________
c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 20:10   

Jersey napisał/a:
A może wiecie jeszcze za co odpowiada ten drugi przekaźnik co znajduje się po prawej stronie autka koło kompa, taki srebrny z bezpiecznikiem.


Oj, jak mało inicjatywy...... :?

Wpisujesz do wyszukiwarki "srebrny przekaźnik" - i masz od razu odpowiedzi na Twoje pytanie.
PRZECIEŻ TO PROSTE 8)
 
 
zolnierz_20 


Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Loughborough
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 21:14   

Srebrny przekaźnik - jeden z elementów ABS.
_________________
C 180 - WDB2020182F250629
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 22:50   

zolnierz_20 napisał/a:
Srebrny przekaźnik - jeden z elementów ABS.

Następny "nieczytający"... :|
"Srebrny przekaźnik" NIE JEST elementem układu ABS !

Na forum było już wystarczająco dużo na ten temat: WYSTARCZY POCZYTAĆ! :D
 
 
zolnierz_20 


Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Loughborough
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 01:12   

No to pozostaje mi tylko pomysł na ten z bezpiecznikiem u góry??
Chyba coś od poduszki powietrznej?:)
Niby mówią: kto pyta/szuka nie błądzi ale ile fajniej jest samemu pokombinować:D
_________________
C 180 - WDB2020182F250629
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 20:09   

zolnierz_20 napisał/a:
ale ile fajniej jest samemu pokombinować:D


Kombinować można - ALE Z GŁOWĄ
Wszelakie kombinacje "na pałę" (a nuż się uda) raczej skutkują z niewielkim prawdopodobieństwem sukcesu. A kosztów narobić sobie łatwo...

Otóż SREBRNY PRZEKAŹNIK zasila i zabezpiecza kilka sterowników (zwłaszcza tych umiejscowionych w komorze silnika)
Jego budowa jest prosta, a schemat zazwyczaj narysowany jest na obudowie. W przypadku, gdy do pojazdu zostanie podłączone napięcie o odwrotnej polaryzacji (odwrotne podłączenia akumulatora się zdarzają :wink: ) lub napięcie w instalacji pojazdu przekroczy bezpieczną wartość - zostanie wywalony bezpiecznik znajdujący się na górze przekaźnika, i zasilanie do chronionych sterowników zostaje odcięte. Na pewno są podpięte sterowniki silnika i ABS (przekaźnik NIE JEST jednak częścią składową systemu ABS!) czasami dodatkowo inne.
Najpowszechniejszą usterką przekaźnika są pękające wewnątrz luty (wyglądają jak "zimne luty") i zdarza się to najczęściej w okolicy podłączenia do płytki drukowanej końcówek znajdującego się wewnątrz małego przekaźniczka. Wtedy (zależnie od wersji układu wtryskowego) silnik traci na mocy, lub jego uruchomienie jest niemożliwe. W przypadku ABS lampka może zapalać się po włączeniu zapłonu i nie zgaśnie po uruchomieniu silnika, (lub będzie zapalać się i gasnąć w czasie jazdy).
Ostatnio zmieniony przez Gerri 10 Lipiec 2009, 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jersey

Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lipiec 2009, 22:33   

No na taką odpowiedz czekałem. Dzięki wielkie ;] sądze, że koźystając z wyszukiwarki takiego info bym nie znalazł( bo już próbowałem). Dlatego jeszcze raz dzięki ;]
_________________
c200 diesel
1994r
wdb2021201f095485
 
 
 
Tomekkk 
W202 2.2 CDI 2000 r.

Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 22:15   awaria: wycieraczki, spryskiwacz, SRS, kierunkowskazy

Witam,

mam podobny problem z elektryką. Zaczyna się u mnie od spryskiwaczy bądź krótkiego użycia wycieraczki. Ostatnio również w przypadku użycia na krótko świateł drogowych (mrugania). W przypadku wykonywania tych czynności słychać stuknięcia, najprawdopodobniej w puszcze bezpiecznikowej co powoduje utratę na moment prądu tak, że radio włącza sie na nowo. Póżniej zapala się kontrolka SRS, świeci bez przerwy lub b. szybko mruga. Kierunkowskazy waryjują, pokazująć w lewo na desce i na zewnątrz nie działa. Pokazując w prawo - na desce ok na zewnątrz pokazuje w odwrotnym kierunku, czyli w lewo. Awaria przytrafiła mi się już kilkakrotnie. Na początku wystarczyło zgasić i zapalić na nowo silnik i było ok. Wczoraj po zgaszeniu silnika i przekluczeniu stacyjki bodajże na 1 słychać było charakterystyczne stuknięcia z dużym natężeniem w puszce bezpiecznikowej. Po godzinie udałem sie spowrotem do auta i problem zniknął. W czasie trwania awarii chcąć ponownie użyć wycieraczki słychać silniczek ale wycieraczka stoi w miejscu lub staje gdzieś na szybie.
Zdążyłem już sprawdzić mechanizm wycieraczki, jest wporządku, został profilaktycznie nasmarowany. Zostały wyczyszczone styki w module sterowania. Na komputer nie pojechałem, bo ciężko jest wbić z ulicy a kiedy miałem umówioną wizytę wszystko na złóść działało.
Problem dotyczy W202 2.2 CDI 2000 r.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 00:09   

Mimo, że działało w dniu umówionej wizyty, przy takich objawach na 100% byłyby jakieś błędy w sterownikach zapisane :idea: Trzeba je odczytać i przeanalizować ze schematem elektrycznym i funkcjonalnym w ręku...
Osobiście podejrzewam, że gdzieś jakaś kostka czasowo nie łączy z powodu zaśniedzenia lub jakiegoś luzu... wszystko powinno wyjść po odczycie błędów... najlepiej przy użyciu Star Diagnosis lub ostatecznie Carsofta... pozostałe skanery w większości czytają tylko błędy ze sterowników silnika...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 07:46   

jjankiello napisał/a:
podejrzewam, że gdzieś jakaś kostka czasowo nie łączy z powodu zaśniedzenia lub jakiegoś luzu

Gdyby Tomekkk kupił auto kilka dni temu, podejrzewałbym podtopienie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 12