|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:06 |
Uszczelka pod głowicą? Czy coś innego? |
Autor |
Wiadomość |
avic
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: Szczecin/Konin
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 01:25 Uszczelka pod głowicą? Czy coś innego?
|
|
|
Witam! Samochód to MB C180 Esprit z założoną instalacją gazową.
Problemem jest uciekający płyn chłodniczy w dość dużych ilościach.
Przeczytałem na forum, że "masełko" na korku od wlewu płynu chłodniczego(masełko to jest u nie pod korkiem) może być spowodowane dwoma rzeczami:
1) Walniętą uszczelką pod głowicą i przedostawaniem się oleju do chłodnicy
2) Stosowaniem uszczelniaczy do chłodnic, który po pewnym czasie przybiera takową konsystencję. - a pewnie takowy był stosowany, skoro i sprzedawca powiedział, że chłodnica jest nieszczelna.
Ponadto(nie wiem, czy ma to bezpośredni związek) kiedy włącze nawiew na gorące powietrze- powietrze zmienia temp po ok 30s dopiero i gorące powietrze wyczuć można tylko z wlotów koło drzwi- ze srodkowej konsoli nadal leci powietrze zimne.
Wiem, że chłodnicę mam do wymiany- sprzedający powiedział to wprost. Kiedy przycisnąłem trochę samochód i woda zagrzała sie do +/- 100 st z chłodnicy woda z sykiem uciekała- ewidentna nieszczelnosć.
Jednak podczas normalnej jazdy 80-100km/h woda utrzymuje temp ok 80-90 st i nigdy więcej- więc ubytek płynu chłodzacego nie może być spowodowany takim uciekaniem pod ciśnieniem.
Przeczytalem na forum, że objawami nieszczelnosci uszczelki pod głowica mogą być:
1. twardy wąż doprowadzający płyn- u mnie jest miekki. Tak mi się wydaje,bo nie mam porównania, ale można go bez problemów w palcach giąć.
2. bąble przy gazowaniu- rozumiem, że chodzi o bąble w chłodnicy? czyli trzeba odkręcić wlew i patrzeć? Nie sprawdząłem tego jeszze
3. kolor oleju na bagnecie - w porządku
4. stan oleju czy się nie zwiększa - nie zwiększa
5. kolor spalin cz nie robi się błekitna chmurka - raczej nie, nie wiem, czy to ma jakiś wpływ. ale samochód jest na lpg- jak podłoże ręke do rur wydechowej- da się poczuć pewne ilości wody- minimalne.
Samochód i tak oddam w ręce zaufanego mechanika- jedak chciałem się dowiedzieć co wg Was może mnie czekać. Na jakie koszta musze być przygotowany.
Czy przy wymianie uszczelki pod głowica trzaba ja też planować?
Czy nie opłacałoby się w ostatecznosci jednak bardziej wymienić silnika?
W sumie kupując samochód nastoletni..człowiek musi się liczyć z tym, że i tak będzie musiał w niego włożyć- bo nikt nie sprzedaje(prawie) dobrego samochodu. Pytanie tylko..ile bede musiał jeszcze w niego wlożyć, żeby mieć pewność co do jego stanu technicznego. |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 07:16
|
|
|
Kolego jesli wiesz, że jest chłodnica do wymiany, to ją wymień i potem szukaj dalej. Jesli jest "masełko" jak to określiłeś- wymontuj zbiornik, dokładnie umyj i po kilku dniach sprawdź raz jeszcze. Co do węży/ węża to można sprawdzić działanie termostatu. Jak się nie otwiera i autko się grzeje aż za nadto a wąż od chłodnicy jest zimny- termostat nie otwiera się. Płyn chłodzący krąży pod jakimś ciśnieniem- Lepiej NIE ODKRĘCAJ korka przy włączonym silniku i przy normalnej temperaturze 80-90 st C. Grozi to poparzeniem. Radzę zacząć od PEWNIAKA- Wymień chłodnicę. Pozdrawiam. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 09:24
|
|
|
avic napisał/a: | Wiem, że chłodnicę mam do wymiany- sprzedający powiedział to wprost. Kiedy przycisnąłem trochę samochód i woda zagrzała sie do +/- 100 st z chłodnicy woda z sykiem uciekała- ewidentna nieszczelnosć.
Jednak podczas normalnej jazdy 80-100km/h woda utrzymuje temp ok 80-90 st i nigdy więcej- więc ubytek płynu chłodzacego nie może być spowodowany takim uciekaniem pod ciśnieniem. |
Mylisz kolego oczywiste rzeczy. Jeżeli chłodnica jest nieszczelna, to czy będziesz miał 80*C, czy 100*C - to płyn zawsze będzie ci uciekał. Układ chłodniczy w twoim mercedesie jest szczelny i podczas pracy silnika powstaje nadciśnienie - także jeśli masz chłodnicę dziurawą to zrób z nią w pierwszej kolejności porządek - a dopiero później obstawiaj, czy to jest wina uszczelki pod głowicą.
To co napisał Marcin13736, jest jasne i czytelne. Ja też jestem tego zdania. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 09:45
|
|
|
Jesli chodzi Ci o koszty to zrobienie uszczelki pod głowica w C180 max 1000zł.
Wymiana uszczelki 300zl robocizna
Planowanie glowicy 100zl
Reszta to czesci (uszczelka pod glowice, 'klawiature', kolektor wydechowy, ssacy, i uszczelniacze zaworowe, i nowe sruby do glowicy) |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
avic
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: Szczecin/Konin
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 13:21
|
|
|
Dzięki za informacje:-)
Marcin Pop. - tak, możliwe, że mieszam fakty- ja tam się na tym nie znam. Pisząc o temperaturze miałem na myśli to, że po podgrzaniu wody po ostrzejszym gazowaniu płyn zaczłą po prostu uciekać po cisnieniem z okolic zbiornika na górze chłodnicy. Wyglądało to jak stary wąż ogrodowy. A przy jeździe normalnej nie ucieka aż tak bardzo - że słychac to i widać.
Wyczytałem, że do C180 pasuje chłodnica z 180/200/220/230/280. Prosiłbym też o potwierdzenie tej informacji.
Niestety tutaj prócz zmiany chłodnicy czeka mnie też zmiana tego zbiorniczka- bo wydaje mi się, że on też może być nieszczelny.. A sprzedawane chłodnice są przeważnie bez niego.
W każdym razie zrobię tak, jak radzicie i jak twierdził ojciec Najpierw wymiana chodnicy a potem można będzie myśleć co dalej.
A na sam koniec jeszcze 2 (może naiwne) pytania:
-chłodnica używana- opłaca się, czy nie? Jeśli dawana jest do niej tzw gwarancja rozruchowa?
- jesli (odpukac w niemalowane) okazałoby się, że to uszczelka- to czy jazda samochodem do czasu jej wymiany jest niebezpieczna? tzn dla samochodu |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 13:26
|
|
|
avic napisał/a: | -chłodnica używana- opłaca się, czy nie? Jeśli dawana jest do niej tzw gwarancja rozruchowa? |
Jeżeli dają gwarancję rozruchową - tak. Po założeniu będziesz widział czy cieknie, czy nie
avic napisał/a: | jesli (odpukac w niemalowane) okazałoby się, że to uszczelka- to czy jazda samochodem do czasu jej wymiany jest niebezpieczna? tzn dla samochodu |
Zależy jakie są faktyczne objawy jej uszkoszenia. Jeżeli jest to uszczelka a ty nie jesteś pewien - jedź do DOBREGO mechanika - on ci powie co jest grane |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 13:35
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Zależy jakie są faktyczne objawy jej uszkoszenia. Jeżeli jest to uszczelka a ty nie jesteś pewien - jedź do DOBREGO mechanika - on ci powie co jest grane |
sprawdzić ciśnienie można, oczywiście jak się ma czym |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 14:28
|
|
|
Przy okazji przeglądania moich zasobów znalazłem schemat, który może być pomocny (w tej najgorszej sytuacji)
13.Momenty dokręcania głowicy M111.920.jpg
|
|
Plik ściągnięto 461 raz(y) 61,54 KB |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:01
|
|
|
U mnie plyn chlodniczy uciekal miedzy sruba nr 6 a 10.
Lecial po bloku silnika, jezdzilem tak max z pol roku. Nie wiedzialem, ze to uszczelka, myslalem, ze uciekal przez chlodnice przez ten zbiornik wyrownawczy (mala chlodnica). Po zmianie na chlodnice do wersji z klima + nowy zbiorniczek obok filtra powietrza znowu uciekal mi plyn i dopiero wtedy skumalem ocb. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 17:31
|
|
|
avic napisał/a: | Niestety tutaj prócz zmiany chłodnicy czeka mnie też zmiana tego zbiorniczka- bo wydaje mi się, że on też może być nieszczelny.. A sprzedawane chłodnice są przeważnie bez niego. |
Chłodnice bez zbiorniczka na górze, to poprostu inne chłodnice. Ten zbiorniczek na górze jest integralną częscią chłodnicy. Rozszczelnienie między nim a korpusem chłodnicy to dość częsta przypadłość. Sam to ostatnio przerabiałem. Nowa chłodnica (zamiennik) kosztuje 419 zł. Wymiana zajęła mi 2h, ale tylko dlatego, że mam skrzynie automatyczną i musiałem jeszcze przekładać jej przewody chodzące. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
avic
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: Szczecin/Konin
|
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 19:21
|
|
|
Hmm... pojechałem niedawno na stację zatankować...odjeżdżając widziałem mokrą plamę. Ale coż tam- myślałem, że tak bardzo lecieć nie może. Pojechałem 3 km dalej- do sklepu- parking był suchy. Odjeżdzając znów zostawiłem małą kałuże.
Kiedy zajechałem do domu, zaparkowałem na podjeżdzie i jak się okazało- całkiem żwawo sobie kapało z okolic chłodnicy właśnie. Niestety bez kanału cięzko bedzie zlokalizować wyciek- a trzeba to zrobić. Bo musze dolewać 0,5l wody dziennie:P
Jutro rodzice odbierają samochód z salonu.. wiec przynajmniej bedę miał auto zastępcze na czas naprawy gwiazdy.
Wstawię do mechanika magika i on już się tym powinien zająć..
W każdym razie dziekuję wszystkim za odpowiedzi- gdy się sprawa wyjaśni podzielę się wiadomościami o kosztach i usterkach. No i jak się uda wstawię jakieś zdjęcia
[ Dodano: 12 Sierpień 2009, 23:56 ]
Hmm.. no więc tak: mechanik pooglądał, pooglądał...i zawyrokował:
-chłodnica cieknie- ale powiedział, że lepiej zalepić niz wymieniać.
-słabe ciśnienie sprężania na 3 cylindrze- wymiana uszczelki i planowanie głowicy - to chyba przyczyna gaśnięcia silnika i "przebierania" na wolnych obrotach.
Czyli kolejny tysiąc pęknie jak nic... Ale to nic- komfort jazdy wynagradza każdą wydaną złotówkę
W każdym razie jak będę miał dokładne info o kosztach to pewnie pojawi się kolejny post. |
|
|
|
|
bongorno
Only MB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Redditch UK
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 02:20
|
|
|
Wracajac jeszcze do pytań z pierwszego posta to ze srodkowych nawiewów zawsze leci zimne powietrze, a druga sprawa jak auto masz na LPG to wwyniku spalania gazu spore ilosci wody sa przez wydech wydalane |
_________________ Dylemat Faceta. Skrytykować jej jazdę i uratować kilka istnień czy mieć szanse na wieczorny seks?
Poszukujący....... |
|
|
|
|
avic
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: Szczecin/Konin
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 15:32
|
|
|
No widzisz.. ja tego nie wiedziałem:-) A myslałem, że to coś popsute jest.
Wracając do tematu: pora na kilka wyjaśnień jak się sprawa skończyła...
Samochód jak miał pojechać do mechanika, tak pojechał. Tego samego dnia, którego zrobiłem ostatni dopisek w moim poście powyzej.
Pojechał z następującymi objawami:
-niechęc do zapalania niekiedy
-nierówna praca na wolnych
-olej w chłodnicy, wycieki płynu chłodzącego
Teraz co zostało zrobione: wymiana chłodnicy, czyszczenie układu.
-planowanie i nadlewanie głowicy (miała wżery od nieszczelenej uszczelki)
...i tyle. Mój hiper-extra-professional mechanik przez ponad 2 tygodnie wymienił mi chłodnicę i wysłał do Poznania do naprawy głowicę samochodu! Ale to jeszcze nie koniec dobrego:
-wyjeżdżając od niego(po wielkich zpewnieniach, że wszystko jest ok)- samochód przy prędkości 90 km na godzinę mi gaśnie na zakręcie.. Kierownica zblokowana, hamulce ledwo łapią... Okazało się, że nie zalożył zaślepki przy chłocnicy, co mialo wpływ na instalkę gazową- powietrze dmuchające w filter powodowało gasnięcie.
Rozebrał silnik..i wsadził uszkodzoną świece.
Silnikiem jak trzepało na wolnych tak trzepie dalej.
Jak miał problemy z odpalaniem tak ma nadal.
Nie chcąc przedłużać dyskusji z tym partaczem pojechałem do gazowników tego samego dnia.
Wizyta trwała ok 2h- i warto było- Chłopak, który zajął się moim samochodem posprawdzał wszystko- silnik krokowy, ciśnienie spręzania, świece, kable WN, filtry, regulację... Oprócz tego, problem, żeby nie gasł został rozwiązany w 5 minut- zmienił dojście do filtra powietrza, czy cuś- w każdym razie nie gaśnie.
Ale oprócz tego zrobił coś, czym się w ogóle zajmowac nie powinien- sprawdził skąd nierówna praca na wolnych- okazało sie, że uszczelka na koletorze jest nieszczelna i kolektor bierze lewe powietrze. Psikną autostartu w miejsce uszczelki 3ciego cylindra i zaraz się praca wyrównałan na chwilkę. Za wszystkie usługi zapłaciłem u gazownika 100zł.
Teraz mam tylko jeden dylemat:
nie płacilem jeszcze mechanikowi- ale nie wiem, czy sam on powienien stwierdzić koniecznosć wymiany uszczelnień koletora, czy należało mu o tym powiedzieć? Bo jak to jest jego ewidentne zaniedbanie, to nie dostanie pieniędzy za usługę.
I nie wiem, czy dawać do poprawki u niego, czy jednak zaprowadzić do ekipy od gazu (oni nie tylko gazem się zajmuą)- i jak mi chłopak powiedział- wszystkie uszczelki koletora+ regulaca gazu - 200zł chcą mnie za to skasować.
No i jeszcze jeden problem jest: problem z zapalaniem. Ale do tego założe już osobny temat, bo to chyba nie jest związane z tym.
Pozdrwiam i czekam na wasze opinie w temacie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|