Przesunięty przez: Kowal 8 Październik 2009, 22:07 |
Przerywająca zmieniarka. |
Autor |
Wiadomość |
brys
Mustang 2012 ;)
Pomógł: 32 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 2215 Skąd: Monako
|
Wysłany: 3 Październik 2009, 23:09 Przerywająca zmieniarka.
|
|
|
Witam!
A więc mój problem jest następujący.. Mercedesowska zmieniarka przerywa mi odtwarzanie płyt po wjechaniu w dziurę, nawet małą.. Jest to denerwujące, bo wystarczy, że droga jest w średnim stanie, a już nie da sie słuchać płyt
Wiem, że w disc-manach jest system 'anti-shock'.. Może zmieniarka nie została zaprojektowana na nasze dziurawe drogi i go nie posiada? Chociaż trudno mi w to uwierzyć, w końcu to
Myślałem już, żeby obłożyć ją jakąś gąbką dla amortyzacji, ale sam nie wiem, doradźcie coś
Aha, o ile Wam potrzebne takie info, to fura to W202 z 1998 roku, zmieniarka to seryjna na 6 płyt, połączona z radiem APS 30.
Pozdrawiam i proszę o pomoc |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 00:34
|
|
|
Jak masz zawieszenie Esprit albo Sport, to niewiele zrobisz...
Możesz jeszcze sprawdzić mocowanie zmieniarki i czy czasem nie ma źle ustawionej pozycji pracy. Chodzi o to, że mechanizm wewnątrz jest zwykle mocowany do obudowy na gumowych grzybkach amortyzujących, a dodatkowo podtrzymywany jest przez sprężyny.
Sprężyny z kolei są drugim końcem przymocowane do dźwigni, które się przestawia w zależności od pozycji montażu (pion lub poziom) zmieniarki. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 11:55 Re: Przerywająca zmieniarka.
|
|
|
brys napisał/a: |
zmieniarka to seryjna na 6 płyt, połączona z radiem APS 30.
|
To akurat nic nie mówi - w tych latach Mercedes miał kilku dostawców zmieniarek.
brys napisał/a: |
Wiem, że w disc-manach jest system 'anti-shock' |
Ta funkcja jest realizowana na różne sposoby. Sprzęt bardziej technologicznie zaawansowany ma ją zrealizowaną na drodze elektronicznej (elektronika odczytuje ścieżkę z wyprzedzeniem kilku- kilkunastosekundowym i przy utracie ścieżki przez laser odtwarzanie jest kontynuowane z pamięci urządzenia).
Natomiast Mercedes był jeszcze w latach dziewięćdziesiątych firmą dosyć konserwatywną jeżeli chodzi o tego typu rozwiązania w sprzęcie audio. Przykładowo zmieniarka montowana w "W 203" przed liftem (czyli już po roku 2001!) nie odtwarza MP3 - pomimo że w odtwarzaczach innych firm na rynku był to już dostępne.
Tak więc niestety system przeciwwstrząsowy ograniczał się do odpowiednio miękkiego zawieszenia odtwarzacza - i to możesz sprawdzić.
Czy tak samo zachowuje się na płytach oryginalnych i własnoręcznie wypalanych?
Płyty wypalane w domu (często na największej prędkości nagrywarki) mają znacznie słabszą ścieżkę - laser czytnika szybciej ją "gubi" przy wstrząsach.
Tak więc jednym ze środków zaradczych jest nagrywanie płyt na jak najmniejszej prędkości nagrywarki. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 13:19
|
|
|
albo po prostu wymianę u mnie ktoś wymienił na pioneera 12 płytowego i jest zawieszony na sztywno do "karoserii" auta, ale przy dużym dole czasami zdarza się jej zgubić i w ogóle myślę nad włożeniem czegoś z mp3 a może nawet z DVD. |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 14:15
|
|
|
maurycy napisał/a: | ...jest zawieszony na sztywno do "karoserii" auta |
Jak każde urządzenie. Tu chodzi o samo zawieszenie mechanizmu odtwarzania (laser + wirnik napędzający płyty) wewnątrz urządzenia. Zwykle całe wnętrze obudowy jest "miękkie", co można wyczuć wkładając magazynek z płytami. I to właśnie jest cały antishock w tych zmieniarkach. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 12:48
|
|
|
ze zmieniarkami mam takie doświadczenia, że po jakimś czasie zaczynają przerywać
wyrabiają się amortyzatorki wstrząsu (czy jakieś inne tego typu ustrojstwo) i zaczynają szarpać na dołach.
jedyne co możesz zrobić to zobaczyć czy:
1. jest zawieszona w dobrej pozycji (poziomo, pionowo czy jak powinna) zwykle na obudowie są wskazania
2. czy nie poluzowało się mocowanie i nie "lata pudło"
kiedyś naprawiałem zmieniarkę sony w autoryzowanym serwisie - czyli można to naprawiać (ale to było 10 lat temu) natomiast pamiętam, że wtedy był to koszt większy niż kupienia innej na Wolumenie |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 18:12
|
|
|
Te amortyzatorki, to takie gumowe tulejki zazwyczaj, przynajmniej w discmanach itp. takowe bywały i fakt, że mogły nie wytrzymać próby czasu. Zerknąć zawsze można |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 19:00
|
|
|
dobrze byłoby sprawdzić stan amortyzatorów na których zawieszony jest mechanizm , nie podejrzewam aby się zużyły , chociaż kto wie , w niektórych zmieniarkach (nie wiem jak to jest w mb ) można ustawić odpowiednio amortyzatorki w zależności od tego czy zmieniarka pracuje w pozycji pionowej lub poziomej, być może się przestawiły albo ???.
Poza tym sugeruję delikatne przeczyszczenie soczewki lasera najlepiej zrobić to alkoholem izopropenowym (chyba dobrze napisałem) , lub jakimś płynem do czyszczenia obiektywów itp , bardzo delikatnie najlepiej patyczkiem do uszu, brudna soczewka również będzie powodować gubienie ścieżki - tak myślę . W najgorszym wypadku zużył się już laser i będzie coraz gorzej. |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 19:56
|
|
|
ttoip napisał/a: |
Poza tym sugeruję delikatne przeczyszczenie soczewki lasera najlepiej zrobić to alkoholem izopropenowym (chyba dobrze napisałem) |
UWAGA! Soczewki są często plastikowe - mycie ich benzyną lub innym rozpuszczalnikiem może ją bezpowrotnie zniszczyć! |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 20:51
|
|
|
A może zacząć od płyty czyszczącej? Ale nie tej za 5pln, tylko za 50, np. TDK. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 22:40
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | A może zacząć od płyty czyszczącej? Ale nie tej za 5pln, tylko za 50, np. TDK. |
szkoda kasy
ja swoją wyjąłem, rozkręciłem i czyściłem preparatem do mycia optyki ogólnej w sprayu, chodzi o to żeby bardzo szybko wysychało na wacik i ogniem do czyszczenia
oczywiście nie nawalić za dużo aby lekko, ewentualnie można spróbować pod mocowanie zmieniarki podłożyć jakieś gumki także nie zaszkodzi |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Październik 2009, 23:10
|
|
|
Potwierdzam brudny laser albo już jest wypalony. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
|