Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:54 |
Motor stop |
Autor |
Wiadomość |
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 13:03 Motor stop
|
|
|
Jechalem autostradą i nagle silnik mi zgasł. zjechalem na pobocze i stanalem.
Swiece wymienione tydzien temu. filtr paliwa rok temu.
zajrzalem pod maską i wszystko w porzadku, nic podejrzanego. Próbowalem zapalic i nic.
wezwalem pomoc drogową, przycholowali mi do mojego parkingu. Nastepnego dnia spróbowalem zapalic. Zapalił od razu i wszystko dobrze gra. Co to moglo być?
Silnik pochodzil troche, dalem 3000 obrotów przez minutę. Wcale mi nie zgasł.
Moje podejrzenia:
1. Pompa paliwowa dobiega końca.
2. Kostka do pompy paliwowej zuzyta.
3. Pordzewiale uziemienie pompy paliwowej.
Jakie moga byc jeszcze inne przyczyny?
Mercedes C180 94 rok, Benzyna przebieg 210 tys km
pozdrawiam. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 13:21
|
|
|
pavel napisał/a: | 3. Pordzewiale uziemienie pompy paliwowej. | A imobiliser brałeś pod uwagę? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
ZODIAK
Pomógł: 49 razy Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 202 Skąd: . . .
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 13:43
|
|
|
Witam!
Sprawdz to: przekaźnik sterujący pompą wtryskową.
Pozdro |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:18
|
|
|
pavel napisał/a: | Jakie moga byc jeszcze inne przyczyny? |
Ciekawy przypadek... Ja mimo wszystko w tej sytuacji (nawet jeżeli w tej chwili wszystko jest OK) podpiął bym pod komputer - jakieś błędy muszą być zapisane, które mogą wskazywać na przyczynę unieruchomienia samochodu.
Przyczyny które napisałeś oczywiście mogą być, ale dalsze diagnozowanie to wróżenie z fusów - choć obstawiał bym na przyczynę typowo elektryczną - sprawdź podłączenia wiązek elektrycznych do jednostki sterującej silnika - nie myłeś ostatnio sinika ? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:32
|
|
|
dzieki za szybkie odpowiedzi.
przed chwila poszedlem do samochodu zapalic silnik. zapalil i chodzi swietnie. Az boje sie wyjechac w droge bo znowu cholera moze mi silnik zgasnac i znow nie zapale.
W szwecji holowanie to astronomiczna i bezszczelna cena!!!!!! Zaplacilem za holowanie 1200 koron to jakies 450 zlotych (6 km do domu).!!!!!!!
odpowiedzi:
1.Immobilizera nie mam. przed liftem
2. przekaznik: patrzylem. bezpiecznik 10 A caly.
3. Tak. mylem silnik przed wymiana swiec w zeszlym tygodniu Karcherem.
4. zamowilem termin na 10 listopada by wlaczyc pod komputer. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:43
|
|
|
pavel napisał/a: | 3. Tak. mylem silnik przed wymiana swiec w zeszlym tygodniu Karcherem. |
No to już masz potencjalna przyczynę unieruchomienia samochodu...
Oczywiście z podpięcia pod komputer bym nie rezygnował.
Zdejmij wszystkie osłony, może gdzieś jest jeszcze woda (wilgoć) po myciu, posprawdzaj połączenia elektryczne - wszystko to co woda mogła "zaatakować". Jeżeli masz możliwość, to przedmuchaj wszystko sprężonym powietrzem. Najlepiej by było postawić samochód w ciepłym garażu na dwie, trzy nocki tak aby wszystko mogło spokojnie odparować. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 14:58
|
|
|
Daniel napisał/a: | pavel napisał/a: | 3. Tak. mylem silnik przed wymiana swiec w zeszlym tygodniu Karcherem. |
No to już masz potencjalna przyczynę unieruchomienia samochodu...
Oczywiście z podpięcia pod komputer bym nie rezygnował.
Zdejmij wszystkie osłony, może gdzieś jest jeszcze woda (wilgoć) po myciu, posprawdzaj połączenia elektryczne - wszystko to co woda mogła "zaatakować". Jeżeli masz możliwość, to przedmuchaj wszystko sprężonym powietrzem. Najlepiej by było postawić samochód w ciepłym garażu na dwie, trzy nocki tak aby wszystko mogło spokojnie odparować. |
super porada!!!
podjade pod stacje, gdzie maja kompresor i podmucham. niestety cieplego pomieszczenia nie mam.
oczywiscie ze podjade pod komputer, moze cos innego wykryje, czego ja nie wiem. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 20:14
|
|
|
Odkręć pokrywę od świec i cewek.Pod ciśnieniem włazi tam woda i szybko nie chce odparować. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 22:12
|
|
|
Ja nie wiem co to za moda z tym karcherem. Ja pryskałem opryskiwaczem delikatnie, żeby woda nie wlazła tam gdzie nie powinna, po 3 godzinach odpaliłem i pojechałem Tyle, że to było na wiosne przy temp. 25 stopni. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 5 Listopad 2009, 23:38
|
|
|
Kiedyś miałem problem z inną marką samochodu, ale... Rano zapalał idealnie ale po osiągnięciu temperatury pracy ( 80-90st C) gasł. Po kilku minutach odpalał normalnie i tak w kółko. Jak się okazało- MODUŁ ZAPLONU. Co ciekawe- czasami uszkodzony nie działa jak jest ciepły, a zimny pracuje bez zarzutu.
Trochę przypomina mi twoją sytaucję...więc może to u ciebie też się sprawdzi. Czekamy na rozwiązanie... Pozdrawiam |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
cak87
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 278 Skąd: Łapy/k. Białegostoku
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 00:47
|
|
|
xCOBRAx i Marcin13736, maja racje, sprawdz ten przekaznik, jak pompa nie podaje paliwa to stuknij w ten przekaznik, powinien zadzialac, mialem to samo tydzien temu, rozrusznik krecil i nie zalapal. kumpel rozebral ten przekaznik i co sie okazalo... luty sie rozlaczyly, po zlutowaniu smiga jak lala. |
_________________ C180 Esprit 94 Ex
C280 Sport 94 WDB2020281A003401
Suzuki GSF 600 N Bandit 00
Yamaha yzf-R6 00
i Romet Ogar 205 88
nawet porządne zapalniczki są na benzynę. |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 00:52
|
|
|
Objaw czujnika obrotów wału korbowego. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Listopad 2009, 12:41
|
|
|
Dzieki za nastepne szybkie odpowiedzi.
Wczoraj wzialem samochod i pojezdzilem po miescie i super. Zadnych problemow z silnikiem. ale mimo wszystko pojade we wtorek pod komputer.
Mam zamiar kupic nowa pompe paliwowa i wymienic razem z filtrem dla pewnosci.
ma juz przeciez 15 lat. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
|