|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Problem z nawiewem |
Autor |
Wiadomość |
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2006, 19:28 Problem z nawiewem
|
|
|
Uporałem się z nieszczelnością i wymianą modułu klimatyzacji, co trochę grosza z kieszeni
ubyło, a dosłownie po dwóch dniach jest następny problem.
Od roku były niestabilne obroty dmuchawy, tzn w każdym położeniu przełącznika od 1 do 5
obroty dmuchawy samoczynnie podwyższały się i zmniejszały.
Czasem trzeba było pokręcić przełącznikiem i wrócić np w położenie 2 żeby uzyskać siłę nadmuchu odpowiadającą temu zakresowi.
Od wczoraj dmuchawa wyłącza się, po jakimś czasie włącza się. Jeśli się wyłączy to kręcenie przełącznikiem po innych zakresach nie włącza dmuchawy, a po paru minutach włącza się sama.
Pracuje bardzo niestabilnie, generalnie przy takich upałach nie dostarcza potrzebnej ilości zimnego powietrza. A jeżeli na parę minut się wyłączy, to w samochodzie robi się jak w piecu.
Mam nadzieję że nie padnie całkiem.
Będę zobowiązany za każdą wskazówkę, mam nadzieję, że to nie rezystory przed dmuchawą. |
_________________ MB W202 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2006, 20:02
|
|
|
Tam nie ma rezystorów przed dmuchawą (chociaż dziwię sie Twoim obawom, bo uszkodzenie rezystorów byłoby najtańszym wyjściem z sytuacji). Niestety jest to regulator elektroniczny - wielokrotnie droższy niż rezystory. Fiksować może sam regulator, może również wariować silnik (kończą się lub zawieszają szczotki). Regulator jest bezpośrednio koło silnika, całość umieszczona jest nad nogami pasażera. Dochodzi 12V, masa i napięcie sterujące. Można w prosty sposób całość zdiagnozować. |
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2006, 00:09 Problem z nawiewem
|
|
|
Nie mogłem czekać do jutra. Wymontowałem dmuchawę.Po podłączeniu pod prostownik 12V silnik pracuje. Po odłączeniu układu elektronicznego (chyba na forum nazywacie to jeżem) i bezpośrednim podłączeniu 12V do konektorków też silnik pracuje.
Szczotki są długości około 10 mm ( czy czas wymienić ? ). Wg mnie trochę ciężko obraca się wirnik, ale może szczotki trzymają. Nie ma żadnego luzu na łożyskach ślizgowych, posmarowałem po 3 krople olejem.
Komutator wyrobiony pod szczotkami ok 1 mm na średnicy. Po zamontowaniu są wszystkie prędkości dmuchawy. Dość wolno uzyskuje obroty (w kilka sekund) po włączeniu zapłonu.
Przetestuje przez kilka dni.
Nie wiem co jest grane. |
_________________ MB W202 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2006, 09:05
|
|
|
Możesz jeszcze sprawdzić jak zachowuje się napięcie na kabelku sterującym (z tego co pamiętam zawiera się w granicach 0.6V minimalne obroty do 7V maksymalne) jeżeli będzie stabilne a obroty będą się zmieniać, to raczej wszystko wskazuje na regulator... |
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 2 Lipiec 2006, 16:20 Problem z nawiewem
|
|
|
Może to zawieszające się szczotki, do dziś chodzi nienagannie. |
_________________ MB W202 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,156 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|