Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:37
Poziom oleju świeci kontrolka
Autor Wiadomość
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2 Grudzień 2010, 07:55   

Oleju oczywiście dolałem i jest spokój jak na razie.
od wymiany 3k kilometrow nic nie dolewałem, trzymał poziom.
Na zaciąg był ciagnięty, ale obroty nie przekraczały 2k rpm.
Mam nadzieję, że nic poważnego mu się nie stało.... :roll:
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Grudzień 2010, 13:32   

no i przy ok 2000 rpm miałeś już normalne ciśnienie oleju, przy którym zaczyna pracować zawór przeciążeniowy (zwrotny, maksymalny czy jak go tam zwą). na zimnym silniku mogło wypompować gdzieś olej (do cylindrów, albo turbiny) i to w sporych ilościach (silnik ma optymalną szczelność jak jest nagrzany; jak jest zimny to uszczelnienia są twarde i luzy na ruchomych elementach duże).
nic nie powinno się stać silnikowi. co najwyżej masz zalany olejem intercooler (jeżeli takowy masz).
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 11:51   

Z tego co wiem to 2.5 TD w W202 ma intercooler. Nie potrafię go jeszcze zlokalizować, muszę książkę przejrzeć dokładniej, mam nadzieję, że tam znajdę. Mam spuścić olej z intercoolera? Czym to grozi jeżeli ten olej faktycznie tam jest?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 19:46   

Greg_G napisał/a:
Nie potrafię go jeszcze zlokalizować,


Szukaj w komorze silnika, od przodu, na wysokości zderzaka.
Cytat:
Czym to grozi jeżeli ten olej faktycznie tam jest?

Naprawą (w niedalekiej przyszłości) turbosprężarki.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 20:12   

Cholera :| Nie mogę nic znaleźć o intercoolerze w książce.
Może ktoś mi napisać jakiś manual gdzie mam to znaleźć, co i gdzie odkręcić by spuścić olej( jeżeli on faktycznie tam jest)? Jutro muszę wyjeżdżać po południu a tu taki news :x :(
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 21:00   

Intercooler to druga chłodnica, więc powinna być z przodu za zderzakiem, zazwyczaj "połączona" z główna chłodnicą.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 21:06   

No dobrze, ale gdzie mam znaleźć jakiś zaworek żeby wypuścić ten olej?- Co po kolei muszę zrobić? Osłona silnika do zdjęcia? Intercoolera nie trzeba wymontowywać?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 23:52   

Intercooler nie ma żadnego zaworka do spuszczania oleju. żeby go opróżnić i ew. wypłukać z oleju, należy go wymontować.
Znajduje się dokładnie pod chłodnica główną. Nie pamiętam czy do jego demontażu wystarczy zdjąć zderzak, czy trzeba unosić też chłodnicę główną (jeśli jest klimatyzacja, to również skraplacz), ale raczej ta druga opcja, bo sam intercooler jest wkładany swoimi bolcami montażowymi w dwa gniazda od góry (gniazda widoczne z kanału) i przykręcany do belki zderzaka...
Dodatkowo intercooler ma na końcach dwa spore, zakrzywione w tył, metalowe kolanka do podłączenia rur, a to nie ułatwia demontażu bez ruszania chłodnicy i skraplacza...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 08:36   

jjankiello, Dzięki za opis. To więcej roboty niż się spodziewałem :(
Nie wiem co mam zrobić- Czy ten olej faktycznie jest w IC, czy się przepalił przy próbach odpalenia... Klimę mam więc dochodzi jeszcze ten skraplacz, na pewno sam już tego nie zrobię... Litr oleju mi ubył z silnika na 100% w ciągu tego pechowego dnia- to oznacza w całości zalany IC jeżeli ten olej tam trafił ? Jedyna możliwość sprawdzenia to demontaż?
Mógł ten olej się przepalić?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 10:49   

Tak, może się przepalić, ja bym sobie odpuscił demontaż i narazie pojezdził zobaczył jak się będzie samochód zachowywał. Litr oleju to nie jest jeszcze coś strasznego, jeżeli turbina nie jest na wykończeniu to nic nie powinno się stać, powoli sobie ten olej przepali. Tak apropo nie lepiej było ładnie zalać filtr paliwa ropą i by sam sobie zapalił tylko targać ten samochód prawie cały dzień ?? To nie te czasy i nie te samochody.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 12:08   

Pewnie, że lepiej nawet nie wiesz jak żałuje. Całą noc nie spałem przez to :shock: :(
Filtr ropą zalałem, ale wymieniałem również wstępny filtr, i na nowym nie było oringa...i tylko tu była przyczyna dlatego nie chciał zapalać, a cały dzień spierd$@*!^&...
Boję się teraz o ten IC i TURBO. Wszystko do tej pory działa OK i z osiągów jestem bardzo zadowolony.
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 23:22   

Jeżeli wszystko chodzi i nie będzie nadmiernych ubytków oleju, jeździj i się niczym nie przejmuj, olej jak jest jeszcze w IC sam sobie zniknie, tzn zostanie wszystko w oleju ale w tym układzie zawsze jest olej więc się kompletnie nie przejmuj.

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Dawid20 
C250 TD Kombi

Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Grudzień 2010, 21:00   

Ja ma tak samo , bierze mi około 1L oleju na 5tyś km , w przewodach do IC mam troszke oleju ale wszystko jest ok , kontrolka mi się zapalala właśnie jak miałem za mało oleju .
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Grudzień 2010, 21:44   

Dawid20, Generalnie, to mi nie bierze, wziął tego jednego dnia 1L jak mu było źle.
To mówicie, żeby na razie nie zaczepiać IC? Może wypalił oliwę- jak nie chciał zapalić to z rury 'dymek' szedł, zwykle tak nie mam....
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
pilip 
PILIP

Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 12:39   czujnik stanu oleju

Koledzy .
Miałem podobną sytuację . Zapalała mi się kontrolka stanu oleju w silniku 2,4 benzyna. Olej na bagnecie był zawsze ok. Odwiedziłem zaprzyjaźnioną stację ASO - najpierw odessali trochę oleju że niby za dużo. Nie pomogło. Potem mechanik zadzwonił do jakiegoś konsultanta. Skończyło się na przeprogramowaniu czasu reakcji czujnika oleju. Po prostu przy przyśpieszaniu , hamowaniu, na zakrętach poziom się lekko zmienia. Czujnik powinien mieć jakąś zwłokę w działaniu a mój nie miał. Od tamtej pory znaczy ponad trzy lata wszystko OK.
_________________
PILIP

WDB2020861F900997
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,132 sekundy. Zapytań do SQL: 11