Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:04
C180 problem z układem paliwowym
Autor Wiadomość
soltys

Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Chotyłów
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 18:55   C180 problem z układem paliwowym

W temacie napisałem, że jest to problem z układem paliwowym bo tak mi się przynajmniej wydaje. Postaram się pokrótce opisać co się stało.

Mojej mamie pewnego razu skończyło się paliwo, więc dolała trochę, żeby dojechać na stację. Na stacji normalnie zatankowała ale podczas jazdy samochód zaczął tracić moc i zgasł, pomimo, że wskaźnik wskazywał, iż w zbiorniku jest paliwo.
Potem hol do domu. Nie wiedziałem co to jest ale zmieniłem filtr paliwa i o dziwo było ok.
Samochód zrobił ponad 1000 km. Niedawno znów zaświeciła się rezerwa, więc dolaliśmy paliwo. Potem samochód zrobił 30 km - jechał ładnie, przyspieszał, zwolniłem tylko, żeby skręcić w uliczkę, jeszcze trochę pociągnął ale dalej brak mocy i zdechł. Nie dało się go odpalić.
Znów hol do domu. Dolałem 15l "lepszego" paliwa. Odpalił i znów zrobiłem 20 km. W drodze zaczął szarpać, przerywać, trochę mocy stracił ale jeszcze ciągnął, po czym zgasł.
Jak próbowałem go odpalić to załapuje na chwilę ale gaśnie. Pompka paliwowa wydaje dźwięk jak "koło fortuny" z programu telewizyjnego:) Tak głośno terkocze. (Poprzednim razem, przed wymianą filtra też wydawała taki dźwięk.)
Dzisiaj rano go odpaliłem, co prawda załapał za trzecim razem ale pochodził pół minuty. Potem zgasł.
Proszę o pomoc, może ktoś miał taki przypadek, chcę to naprawić ale nie wiem od czego zacząć. Nie chcę też wykonywać niepotrzebnej roboty.
Mam też nadzieję, że w miarę przejrzyście to opisałem.
_________________
MB C180 Elegance '93
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 21:57   

Filtr paliwa sprawdzałeś?Mógł się zabić syfem z dna baku.Też mogła zatrzeć się pompa paliwa jak chodziła na sucho-niech koledzy mnie poprawią jak się mylę.
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
soltys

Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Chotyłów
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 10:42   

Za pierwszym razem został zmieniony, a teraz już go nie sprawdzałem. Możliwe żeby po 3 tygodniach od wymiany znów się zabił. Pompka myślę, że działa, pomimo tego, iż wydaje dziwny dźwięk, bo poprzednim razem też tak było, tyle, że później normalnie pompowała.

Jeśli ktoś może jeszcze powiedzieć jak to jest z tym "syfem" na dnie zbiornika. Sporo osób mi mówi, że powinienem odkręcić zbiorniki i je przeczyścić bo od tego na pewno się zapycha. Nie wiem czy jest sens bo to jednak sporo roboty.
_________________
MB C180 Elegance '93
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 00:31   

zostaw zbiornik w spokoju. szkoda roboty. pamiętaj tylko o laniu benzyny, żeby rezerwa się nie świeciła i nie będzie pompka ciągnęła syfu żadnego (zimą jest to jeszcze ważniejsze, bo im więcej masz paliwa w zbiorniku tym mniej się z niego wytrąca wody). zacząłbym na twoim miejscu od sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. albo jeszcze lepiej postawienia samochodu do jakiegoś ciepłego garażu. może właśnie wody tobie pompka chwyciła i kryształkami lodu filtr przytkało. terkotanie pompy paliwa to nie jest dobry znak.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 05:31   

soltys napisał/a:

Dolałem 15l "lepszego" paliwa. Odpalił i znów zrobiłem 20 km. W drodze zaczął szarpać, przerywać, trochę mocy stracił ale jeszcze ciągnął, po czym zgasł.




Zbiornik jest dwukomorowy , jeśli masz zatankowane np 15l to owe paliwo będzie w komorze od strony wlewu (prawej) . Pompa paliwa też pobiera z tej komory ale nadmiar czyli to co powraca z układu trafia do drugiej komory (lewej ) . Przy pełnej sprawności pompy ( odpowiednie ciśnienie robocze ) następuje samoczynnie powtórne przetoczenie paliwa do prawej komory (było na ten temat nieco pisane - zerknij po moich postach a trafisz na to). Przy słabej wydajności pompy paliwo przetłoczone zostanie do lewej komory a tym samym prawa jest na tyle pusta że pompka ma zbyt sucho by cokolwiek zapodać na listwę wtryskiwaczy .
Dlatego właśnie na 15l przejechałeś tylko 20 km . Twoje brakujące litry są po drugiej stronie zbiornika .
Dla potwierdzenia takiej teorii zatankuj znacznie więcej niż pół zbiornika a najlepiej pod korek . Jak przejedziesz coś ok. połowy tego co na pełnym zbiorniku to znaczy że o to biega . Aby się lepiej poczuć to weź z piątkę do kanisterka a odpadnie holowanie .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
soltys

Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Chotyłów
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 01:23   

Przepraszam, że się nie odzywałem ale byłem zajęty. Sesja te sprawy. Pod pewną presją jeszcze raz zdecydowałem się na zmianę filtra paliwa, w celach badawczych.
Zgłupiałem.
Zakręciłem nowy filtr i cyka jak marzenie.
Czy teraz wiecie może co było przyczyną i czy mogę sie spodziewać powtórki?
_________________
MB C180 Elegance '93
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 07:50   

soltys napisał/a:
Czy teraz wiecie może co było przyczyną i czy mogę sie spodziewać powtórki?


Jesteś rozbrajający :lol:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 12:52   

soltys, jesli masz zawalony filt paliwa to chyba oczywiste ze syf :)
driver, ciekawa teoria tylko wychodzi na to zw w lewej komorze jest paliwo zawsze bo pompka nie pobiera tak ? w takim razie jak mozliwe jest zatankowanie 62 litro paliwa ? co z tym paliwem? mozliwe ze zbiornik jest 2 komorowy ale musi byc przepłym miedzy komorami, chyba ze przepły się zawali czyms to mozliwa jest Twoja teoria, niestaty inaczej nie mialo by to sensu a inzynierowie :mb: chyba nie sa malo inteligentni :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 1 Luty 2011, 04:51   

Owa teoria nie zrodziła się tylko w mej głowie , oglądałem zbiornik będąc w kanale i między komorami jest przepływ tylko od góry ( nad wałem napędowym ) .
A skoro tak to musi dochodzić do dodatkowego wyrównania poziomów między komorami .
Jako że temat był już na forum to niedowiarków odsyłam do lektury

http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
soltys

Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Chotyłów
Wysłany: 1 Luty 2011, 21:31   

Zapytałem, czy to naprawdę chodzi o syf bo myślałem, że to może być po prostu jakiś zbieg okoliczności. Na przykład przez rozszczelnienie układu zmniejszyłem ciśnienie czy coś w tym stylu. Skoro jednak mówicie, że syf to i tak muszę czekać do wiosny, aż się zrobi cieplej bo nie mam warunków do wymontowania zbiornika.
Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za pomoc. [/quote]
_________________
MB C180 Elegance '93
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,058 sekundy. Zapytań do SQL: 6