Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:04 |
C180 problem z układem paliwowym |
Autor |
Wiadomość |
soltys
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 18:55 C180 problem z układem paliwowym
|
|
|
W temacie napisałem, że jest to problem z układem paliwowym bo tak mi się przynajmniej wydaje. Postaram się pokrótce opisać co się stało.
Mojej mamie pewnego razu skończyło się paliwo, więc dolała trochę, żeby dojechać na stację. Na stacji normalnie zatankowała ale podczas jazdy samochód zaczął tracić moc i zgasł, pomimo, że wskaźnik wskazywał, iż w zbiorniku jest paliwo.
Potem hol do domu. Nie wiedziałem co to jest ale zmieniłem filtr paliwa i o dziwo było ok.
Samochód zrobił ponad 1000 km. Niedawno znów zaświeciła się rezerwa, więc dolaliśmy paliwo. Potem samochód zrobił 30 km - jechał ładnie, przyspieszał, zwolniłem tylko, żeby skręcić w uliczkę, jeszcze trochę pociągnął ale dalej brak mocy i zdechł. Nie dało się go odpalić.
Znów hol do domu. Dolałem 15l "lepszego" paliwa. Odpalił i znów zrobiłem 20 km. W drodze zaczął szarpać, przerywać, trochę mocy stracił ale jeszcze ciągnął, po czym zgasł.
Jak próbowałem go odpalić to załapuje na chwilę ale gaśnie. Pompka paliwowa wydaje dźwięk jak "koło fortuny" z programu telewizyjnego:) Tak głośno terkocze. (Poprzednim razem, przed wymianą filtra też wydawała taki dźwięk.)
Dzisiaj rano go odpaliłem, co prawda załapał za trzecim razem ale pochodził pół minuty. Potem zgasł.
Proszę o pomoc, może ktoś miał taki przypadek, chcę to naprawić ale nie wiem od czego zacząć. Nie chcę też wykonywać niepotrzebnej roboty.
Mam też nadzieję, że w miarę przejrzyście to opisałem. |
_________________ MB C180 Elegance '93 |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 21:57
|
|
|
Filtr paliwa sprawdzałeś?Mógł się zabić syfem z dna baku.Też mogła zatrzeć się pompa paliwa jak chodziła na sucho-niech koledzy mnie poprawią jak się mylę. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
soltys
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 10:42
|
|
|
Za pierwszym razem został zmieniony, a teraz już go nie sprawdzałem. Możliwe żeby po 3 tygodniach od wymiany znów się zabił. Pompka myślę, że działa, pomimo tego, iż wydaje dziwny dźwięk, bo poprzednim razem też tak było, tyle, że później normalnie pompowała.
Jeśli ktoś może jeszcze powiedzieć jak to jest z tym "syfem" na dnie zbiornika. Sporo osób mi mówi, że powinienem odkręcić zbiorniki i je przeczyścić bo od tego na pewno się zapycha. Nie wiem czy jest sens bo to jednak sporo roboty. |
_________________ MB C180 Elegance '93 |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 00:31
|
|
|
zostaw zbiornik w spokoju. szkoda roboty. pamiętaj tylko o laniu benzyny, żeby rezerwa się nie świeciła i nie będzie pompka ciągnęła syfu żadnego (zimą jest to jeszcze ważniejsze, bo im więcej masz paliwa w zbiorniku tym mniej się z niego wytrąca wody). zacząłbym na twoim miejscu od sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. albo jeszcze lepiej postawienia samochodu do jakiegoś ciepłego garażu. może właśnie wody tobie pompka chwyciła i kryształkami lodu filtr przytkało. terkotanie pompy paliwa to nie jest dobry znak. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 05:31
|
|
|
soltys napisał/a: |
Dolałem 15l "lepszego" paliwa. Odpalił i znów zrobiłem 20 km. W drodze zaczął szarpać, przerywać, trochę mocy stracił ale jeszcze ciągnął, po czym zgasł.
|
Zbiornik jest dwukomorowy , jeśli masz zatankowane np 15l to owe paliwo będzie w komorze od strony wlewu (prawej) . Pompa paliwa też pobiera z tej komory ale nadmiar czyli to co powraca z układu trafia do drugiej komory (lewej ) . Przy pełnej sprawności pompy ( odpowiednie ciśnienie robocze ) następuje samoczynnie powtórne przetoczenie paliwa do prawej komory (było na ten temat nieco pisane - zerknij po moich postach a trafisz na to). Przy słabej wydajności pompy paliwo przetłoczone zostanie do lewej komory a tym samym prawa jest na tyle pusta że pompka ma zbyt sucho by cokolwiek zapodać na listwę wtryskiwaczy .
Dlatego właśnie na 15l przejechałeś tylko 20 km . Twoje brakujące litry są po drugiej stronie zbiornika .
Dla potwierdzenia takiej teorii zatankuj znacznie więcej niż pół zbiornika a najlepiej pod korek . Jak przejedziesz coś ok. połowy tego co na pełnym zbiorniku to znaczy że o to biega . Aby się lepiej poczuć to weź z piątkę do kanisterka a odpadnie holowanie . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
soltys
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 01:23
|
|
|
Przepraszam, że się nie odzywałem ale byłem zajęty. Sesja te sprawy. Pod pewną presją jeszcze raz zdecydowałem się na zmianę filtra paliwa, w celach badawczych.
Zgłupiałem.
Zakręciłem nowy filtr i cyka jak marzenie.
Czy teraz wiecie może co było przyczyną i czy mogę sie spodziewać powtórki? |
_________________ MB C180 Elegance '93 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 07:50
|
|
|
soltys napisał/a: | Czy teraz wiecie może co było przyczyną i czy mogę sie spodziewać powtórki? |
Jesteś rozbrajający |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 31 Styczeń 2011, 12:52
|
|
|
soltys, jesli masz zawalony filt paliwa to chyba oczywiste ze syf
driver, ciekawa teoria tylko wychodzi na to zw w lewej komorze jest paliwo zawsze bo pompka nie pobiera tak ? w takim razie jak mozliwe jest zatankowanie 62 litro paliwa ? co z tym paliwem? mozliwe ze zbiornik jest 2 komorowy ale musi byc przepłym miedzy komorami, chyba ze przepły się zawali czyms to mozliwa jest Twoja teoria, niestaty inaczej nie mialo by to sensu a inzynierowie chyba nie sa malo inteligentni |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 04:51
|
|
|
Owa teoria nie zrodziła się tylko w mej głowie , oglądałem zbiornik będąc w kanale i między komorami jest przepływ tylko od góry ( nad wałem napędowym ) .
A skoro tak to musi dochodzić do dodatkowego wyrównania poziomów między komorami .
Jako że temat był już na forum to niedowiarków odsyłam do lektury
http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0 |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
soltys
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 21:31
|
|
|
Zapytałem, czy to naprawdę chodzi o syf bo myślałem, że to może być po prostu jakiś zbieg okoliczności. Na przykład przez rozszczelnienie układu zmniejszyłem ciśnienie czy coś w tym stylu. Skoro jednak mówicie, że syf to i tak muszę czekać do wiosny, aż się zrobi cieplej bo nie mam warunków do wymontowania zbiornika.
Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za pomoc. [/quote] |
_________________ MB C180 Elegance '93 |
|
|
|
|
|