Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:48 |
Turbina |
Autor |
Wiadomość |
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 12:32
|
|
|
Na ulicy Bieszczadzkiej, na Gumieńcach, jedyny jaki na razie znalazłem, chcą żebym auto na dwa dni zostawił - a mi to średnio pasuje i dlatego szukam innych |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 12:37
|
|
|
arekkan napisał/a: | Na ulicy Bieszczadzkiej, na Gumieńcach, jedyny jaki na razie znalazłem, chcą żebym auto na dwa dni zostawił - a mi to średnio pasuje i dlatego szukam innych |
Nie wiem, czy wiesz gdzie znajduje się serwis "MARKA" na batalionów chłopskich, możesz tam podjechać i zapytać się o turbinę, myślę że będą mieli kogo polecić. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 13:13
|
|
|
Dzięki za info, dzwoniłem. Wygląda to średnio: wymontują, wyślą do regeneracji - koszt średnio 1200 plus koszt demontażu i montażu, wyjdzie drożej niz na Bieszczadzkiej i jeszcze dłuzej będę bez auta. |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 14:12
|
|
|
Hm, no to jeżeli tak bardzo potrzebujesz auta to kupiłbym drugą turbinę używaną, podmienił a "oryginalną" wysłał do regeneracji. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Ziggy
Ziggy C250 TD
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 10 Skąd: UK/Poznan
|
Wysłany: 3 Marzec 2011, 13:43
|
|
|
Chlopaki mam pytanie ostatnio szarpie moja gwiazde tak przy 1600-1700 obrotow i przy tym szarpaniu idzie niebieski dymek z rury, a jak zwieksze obroty to szarpanie nie jest juz wyczuwalne i dymka nie ma.Mam olej w przewodach zaraz za filtrem powietrza tam gdzie ten zawor egr i widze ze sie poci przy kolektorze sacym.Czy to juz turbo siada???Wymienilem niedawno oleji od tego czasu szarpie i jest lekki dymek,wczesniej przed wymiana olejtez pocil si kolo kolektora ale nie bylo szarpan ani dymka:( Czy mozliwe jest ze n owy olej wypukal mi jakies uszczelniacze w TURBO??? No i czy m ozna tak jezdzic czy lepiej dac turbine do regeneracji??? a moje auto C 250 Turbodisel |
_________________ Ziggy |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Marzec 2011, 20:03
|
|
|
A może to uszczelniacze na trzonkach zaworów |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 3 Marzec 2011, 20:46
|
|
|
Padnięte uszczelniacze zaworów nie dadzą efektu "bujania" obrotów w żadnym ich zakresie. Objawy są takie, że po chwili postoju i ponownym odpaleniu silnik intensywnie zadymi na niebiesko. Podobnie się dzieje po dłuższej pracy na wolnych obrotach i mocniejszym przegazowaniu. Stawiam na kończącą się turbine. A swierzy olej to przyśpieszył. Wypłukał co niepotrzebne i kożystając z nieszczelności idzie dolotem do kolektora ssącego. Takie moje skromne zdanie... |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
PACHU
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 3 Marzec 2011, 22:12
|
|
|
witam
ja bym zaraz nie panikował i nie stawiał na turbine (ze padła itp) i zaraz wykosztowywał sie na regeneracje. a jak sie auta zachowóje wczaniej normalnej jazdy czy jak przyspieszasz to kopci jakos mocniej niz zywkle? itp. bo jak by turbina padała to działo by sie duzo innych nie dobrych rzeczy(spadek mocy mocne kopcenie duzy ubytek oleju itp.). A nie tylko troche dymku i juz trubo do wymiany...:/ umnie za szarpanie odpowiedzialny był zawór egr a jak szarpnął do z tłumnika tyle dymu ze swiata nie było widac.... zaslepiony i OK:) a juz tez chciałem pompe wstryskową wyciągać zawozic ją do remontu itp. Podzwoniłem po kuplach i mi podpowiedzieli zaslep EGR(na próbe) i reka odioł... za pocenie przy dolocie przypuszczalnie odpowiedzialna jest zluzowana opsaka dociagnij wyczyśći obserwój...
pozdrawiam:) |
_________________ W202 C250 ELEGANT KOMBI 98r WDB2021881F696368 |
|
|
|
|
j@wa
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 108 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 09:26
|
|
|
Mam to samo. Jak się przyspiesza to czasami szarpnie tak około 1600-1800 obr/min ,ale tylko jak ma temperaturę około 60-65 stopni. Przewody powietrza filtr-kolektor w środku też mam tłuste z oleju.
Tylko że od ostatniej wymiany przejechałem 15,000km i oleju nie wziął. Turbinka pompuje jak wściekła,bez hałasów,świstów,gwizdów. W ogóle czuć te 150 KM.
Więc kolego spokojnie,prawdopodobnie nam EGR pada.
Powiedz jak zaślepiłeś dziada? |
_________________ W202T 250TD '98r. WDB2021881F769383 |
|
|
|
|
Ziggy
Ziggy C250 TD
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 10 Skąd: UK/Poznan
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 11:47
|
|
|
j@wa,
Dziekuje wszystkim KOLEGOM za cenne wskazowki i szybka odpowiedz. Jestem umowiony z mechanikiem dopiero na poniedzialek -wiec jak bede cos wiecej wiedzial co to jest to napewno napisze dla naszeej wiedzy
A do kolegi JA@WA mam pytanie -bo u mnie jak wystepuje to szarpanie to z tylu widac lekki niebieski dym( to chyba znaczy ze cos tego oleju bierze???)a po tem juz nie dymi!!!Czy u Ciebie tez tak sie dzieje,ze lekko zadymi przy tych szarpaniach?no i ja niedawno 200 moglem poleciec a wczoraj to 160 i nie bardzo dalej mu sie chcialo.Wiadomo na codzien nie sypie 200 -poprostu pewnego razu chcialem sprobowac bo nie jezdzilem z taka predkoscia
A dziada tzn.EGR tylko czyscilem nie zaslepialem-moze sprobuje?
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam |
_________________ Ziggy |
|
|
|
|
j@wa
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 108 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 13:18
|
|
|
Puszcza też dymka. Tylko w dieslu niebieskawy dymek nie oznacza koniecznie brania oleju,a złe spalanie.
I tak myśląc z tym EGR-em ma sens. Zamiast puścić mu czystego powietrza,to puszcza mu spaliny do dolotu (recylkulacja spalin) i mamy chwilowy brak mocy. |
_________________ W202T 250TD '98r. WDB2021881F769383 |
|
|
|
|
|