Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:34 |
wymiana oleju silnikowego |
Autor |
Wiadomość |
dyzio87
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 197 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 22:52
|
|
|
ja niestetyu przejechałem z 6 tyś od ostatniej wymiany i dolałem litr oleju. Poprostu mi kapie. Co sądzicie o przesmarowaniu tego sylikonem tak od zewnątrz ?? |
_________________ C180 '93 LPG |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 22:58
|
|
|
Musiałbyś to dokładnie wyczyścić do sucha i walnąć tam silikon wysokotemperaturowy ..... ale nie wiem czy to pomoże..... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
marioostry
Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 95 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 23:44
|
|
|
Zlokalizowanie Twojej nieszczelności lub jak uważasz pocenia się wpłynie tylko na stan Twojego samopoczucia, tzn. będziesz wiedział gdzie jest ten wrażliwy punkt. Nie będziesz się stresował wymianami uszczelek i planowania głowicy tak jak widzę koledzy cię straszą cennikiem. Zrób tak jak Ziola i tomeks zlokalizuj przetrzyj i się nie stresuj.
Pozdro. |
_________________ 202 220 CDI ' 98 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2007, 10:32
|
|
|
Kiedy kupowałem moje auto to widziałem ten wyciek i podejrzewałem że to spod głowicy, ale nie byłem pewien. Później będąc na przeglądzie, zapytałem mechanika od czy trzeba to robić. Usłyszalem że można robić, ale jak się szybciej pojeździ to znów będzie ciekło. Ten silnik tak ma i o ile nie cieknie mocno, to raczej nie warto się przejmować.
Pozostaje tylko pilnować stanu oleju. |
|
|
|
|
nurni
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 34 Skąd: Piekary Śl.
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2007, 13:11
|
|
|
poniewaz w momencie zakupu nie do konca bylem pewny na czym moja byla jezdzona, wlalem mineral i tak juz sobie jezdze 6-sty m-c i nie narzekam:)
co do ubytków - po ok 8tys dolalem 0,5l - po odkręceniu oslony silnika widać było na niej mokre plamy - na razie uslyszalem ze mam sie nie przejmowac i jezdzic.. |
_________________ Był W202 C220D T
Jest W203 CDI 270 |
|
|
|
|
smochy_bronx
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 266 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 21:56
|
|
|
u mnie po zmianie oleju jakis castrol 15w pojawił się mały wyciek przy napinaczu, na forum opisany jako czesta usterka, wiec sie nie przejmowalem. niestety, dwa dni temu na zakretach zaczeła sie palić kontrolka płynu w chłodnicy, pod autem zostawały małe plamy, poczatkowo myślałem, ze to właśnie płyn, po otwarciu maski okazało sie, że cały alernator i pompa wody sa w oleju, ten widok przyprawił mnie niemal o łzy, do tego gdy przy wyłączonym kluczyku przekręcam kluczyk na 2 pocycje, słychać wyraźne chlapnięcie pod silnikiem i kałuża jest naprawde spora, kompletnie nie wiem co to jest ale boje sie, że naprawa będzie nieopłacalna i będę musiał pożegnać moją gwiazdę:( wygląda to bardzo bardzo poważnie |
_________________ MB C180 Elegance 95r. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 22:08
|
|
|
smochy_bronx napisał/a: | kompletnie nie wiem co to jest ale boje sie, że naprawa będzie nieopłacalna i będę musiał pożegnać moją gwiazdę:( wygląda to bardzo bardzo poważnie |
Hej!
Przede wszystkim obadaj co sie stało. Samochody się psują czasem, nawet nasza ukochana . Nie załamuj się, tylko jedź do dobrego warsztatu i niech wycenią naprawę.
Jeśli chcesz to mam namiar na warsztat w Przeźmierowie, naprawdę dobrzy fachowcy.
Kiedyś będąc w Poznaniu zepsuł się mój Nissan i naprawiałem go u nich (korespodencyjnie) i było bez zarzutu, a wiedz że samochodowym malkontentem jestem i umiem rozpoznać fuszerkę. Głowa do góry! Działaj! |
|
|
|
|
MarioOL
Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 1 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 19:34
|
|
|
Witam to mój Drugi post na forum i od tygodnia stałem sie posiadaczem merca w202 c180 benzyna i tak ja tu co poniektórzy mam problem z tym małym wyciekiem w tym miejscu nad alternatorem patrząc od przodu po lewej stronie, troszkę się wystraszyłem ,bo koszty wymiany uszczelki pod głowica to spory koszt , czy rzeczywiście olać sprawę?? i nie wymieniać uszczelki , bo to kapie bardzo mało tylko wkurza mnie bo tak jak kolega wyżej na kostce na podjeździe brzydkie plamki zostają, czy uszczelnienie sylikonem pomoże ? |
|
|
|
|
bongorno
Only MB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Redditch UK
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 19:48
|
|
|
Poszukaj na forum było na ten temat czasami wystarczy dokręcić 4 śruby (jeśli jest do nich dostęp bo to różnie bywa), w przedniej części tam gdzie znajduje się łańcuch. Jeśli to nie pomoże uszczelka do wymiany. |
_________________ Dylemat Faceta. Skrytykować jej jazdę i uratować kilka istnień czy mieć szanse na wieczorny seks?
Poszukujący....... |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 10:24
|
|
|
[quote="masbet"]Witam!
A teraz do rzeczy: od początku pełny syntetyk (poprzedni właściciel BP 5W50, a ja od 160 tys km używam tylko Mobila 1 0W40). Zużycie oleju przez cały okres eksploatacji nie zmieniło się (tzn niecały litr na 15 tys km przy przebiegu 103 tys km po zakupie i tyle samo teraz przy 263 tys.)
masbet, przy 103 tys bierze olej? i to nie cały litr? Jesteś pewien, że miał 103 tys jak kupiłeś
Mi zawsze tłumaczono, że oleje zmienia się z rzadszego na gęstszy a nie odwrotnie. Gęsty olej uzupełnia mikro ubytki w silniku, a zmiana na rzadszy spowoduje wypłukanie cząsteczek gęstszego oleju i pojawić może się stukanie.
Mam pytanie, zalewam cały czas mobilem 0w40, przebieg 114tys obecnie, kiedy przejść na 5w40? a może na 10w40? Niektórzy jeżdżą na 0w40 przy ponad 200tys. Mobil 0w40 dosyć drogi ale nie chcę zmieniać marki oleju tylko gęstość jeśli już. |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 10:38
|
|
|
misiekmis4 napisał/a: | Gęsty olej uzupełnia mikro ubytki w silniku, a zmiana na rzadszy spowoduje wypłukanie cząsteczek gęstszego oleju i pojawić może się stukanie. |
interersująca teoria, przyznam, że tej jeszcze nie słyszałem
misiekmis4 napisał/a: | Mam pytanie, zalewam cały czas mobilem 0w40, przebieg 114tys obecnie, kiedy przejść na 5w40? a może na 10w40? Niektórzy jeżdżą na 0w40 przy ponad 200tys. Mobil 0w40 dosyć drogi ale nie chcę zmieniać marki oleju tylko gęstość jeśli już. |
Generalnie poza argumentem ekonomicznym, nie istnieją żadne przesłanki do takiej zmiany. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
mietek
Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: DW
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 10:46
|
|
|
ja mam przejechane 230 tys., wymieniam olej równo co 10 tys 10W40 i nic nie muszę dolewać. |
|
|
|
|
|