Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:01 |
Spadek mocy w C220 CDI |
Autor |
Wiadomość |
WojtekN
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 21:48 Spadek mocy w C220 CDI
|
|
|
W moim C220CDI na trasie silnik traci moc - wchodzi w tryb awaryjny. Na odcinkach do 20km wszystko jest OK. Silnik ma moc jak trzeba, skrzynia automatyczna zmienia biegi, w razie potrzeby redukuje, auto przyspiesza. Na trasie przy duzym ruchu, jak nie da sie wyprzedzac, to mozan przejechac ponad 50km o ile nie przekraczam 90-100km/h. Wystarczy jednak pojechac dluzej z szybkoscia 120 i na dluzszym podjezdzie (tak przynajmniejk kilometr), jak silnik dostanie dluzszego i wiekszego obciazenia to przelacza sie w tryb awaryjny. Tzn. sinik dochodzi do 3 tys. obrotow i ani jednego wiecej, skrzynia przelacza sie najchetniej na najwyzsze biegi i nie redukuje. Mam wrazenie, ze to jakis czujnik temperatury, bo problem pojawia sie tylko po dobrym rozgrzaniu i dluzszym obciazeniu silnika (podjazd, wieksza szybkosc).
Mysle, ze moj przypadek nie jest wyjatkowy i pewnie ktos juz mial podobne problemy. Co robic? |
|
|
|
|
Darek51085
Pomógł: 21 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 603 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 22:17
|
|
|
A komputer na diagnostyce co mówi?? |
_________________ MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953
Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy. |
|
|
|
|
WojtekN
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lipiec 2011, 21:52
|
|
|
Mechanik wyregulowal cisnienie doladowaniai sksowal błąd na komputerze:
1470 - KTS 550 BOSCH
Jutro wieczorem pojade w trase to sprawdze co z tego wyjdzie naprawde. |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 20:06
|
|
|
WojtekN napisał/a: | Mechanik wyregulowal cisnienie doladowania |
taaaaaaaaa ten gościu to ma wykształcenie mechanika i ginekologa |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
WojtekN
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 09:48
|
|
|
Taki komentarz niewiele mi pomaga....
Jedyna obserwacja jest taka, ze po regulacji problem pojawia sie duzo pozniej. Tzn. moge wjechac na auostrade, ustawic 140km/h / mniej wiecej 3200obr/min i jechac tak bez problemu. Czasami da sie rozpedzic nawet do 160km/h, ale wystarczy troche wiekszego ruchu wyprzedzanie, rozpedzanie, kilka razy do 4tys. i znowu 3tys. to wszystko na co auto stac. Slabo.
Moze ktos ma jakis pomysl? |
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 14:39
|
|
|
Ja mam pomysł genialny, mianowicie zmień mechanika na takiego z lepszym sprzętem i większą wiedzą. Ciśnienia doładowania to się nie reguluje, bo regulować ma je sterownik silnika za pomocą swoich elementów wykonawczych według zapisanej mapy. A samochodów się nie naprawia przez internet tylko w warsztatach, bo poważni fachowcy do każdego przypadku podchodzą indywidualnie. Niestety naprawy na zasadzie " to bedzie to bo ja miałem tak samo" bywają mało skuteczne i kosztowne. Zatem dobrze ci radzę podjedź do kogoś z SD lub HHT i odrobiną doświadczenia, na pewno na tym nie stracisz. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
WojtekN
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Sierpień 2011, 21:29
|
|
|
Moge sie podzielic dalszymi doswiadczeniami. Pojechalem do innego serwisu i po dluzszej analizie doszli do wniosku, ze przeplywomierz daje falszywe wyniki. W efekcie komputer sterujacy silnikiem wariowal i wlaczal silnik w tryb awaryjny. Wymienilem czujnik przeplywomierza i auto smiga jak nowe. Problem rozwiazany. |
|
|
|
|
|