Przesunięty przez: Pioterek 15 Styczeń 2012, 23:05 |
Wiązka elektryczna silnika C180 problemy |
Autor |
Wiadomość |
snajperusa
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 44 Skąd: op
|
Wysłany: 16 Sierpień 2011, 14:35 Wiązka elektryczna silnika C180 problemy
|
|
|
Witam
szukając dalej przyczyn niedomagania mojego samochodu (falowanie obrotów na jałowym, przygasanie przy wciskaniu pedału sprzęgła), przy okazji wymieniając kilka rzeczy
zauważyłem, że wiązka silnika jest w tragicznym stanie,
przewody już przy listwie wtryskowej kruszą się w rękach, a dalej jeszcze gorzej.
Stąd moje pytanie czy sparciała instalacja może powodować takie problemy?
Czy lepiej wymieniać na używkę czy oddać do regeneracji tę którą mam?
Jakie mogą być mniej więcej koszta używki a regeneracji?
Czy ktoś samotnie zabierał się za to by wygląda, że żyły w przewodach są ok, tylko sama izolacja w opłakanym stanie |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 16 Sierpień 2011, 15:38
|
|
|
Używka tylko taka którą możesz dotykać -wyginać na żywca.
Odbudowanie w moich stronach (jeśli pozostałe wtyczki OK ) 300zł
3 Temat padających wiązek jest Tam powinieneś się dopisać. |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 16 Sierpień 2011, 15:44
|
|
|
U mnie jest to samo.
Jak odebrałem auto od gazownika zauważyłem pokruszoną izolację przy przewodach dochodzących do wtryskiwaczy.
Z początku pomyślałem że gość który zakładał instalację gazową uszkodził mi przez przypadek przewody, ale kiedy je ruszyłem izolacja zaczęła się sypać więc zostawiłem na razie i nie ruszam.
Mam brata który zajmował się kiedyś tylko Mercami i sam przez jakiś czas u niego pracowałem, więc pomyślałem że on udzieli mi informacji co do tej instalacji.
Powiedział że lepiej zrobić to samemu, czy też oddać do regeneracji.
A ja sam sobie naprawię tą wiązkę. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 20:18
|
|
|
snajperusa napisał/a: | oddać do regeneracji tę którą mam? |
yarroslav napisał/a: | Powiedział że lepiej zrobić to samemu, czy też oddać do regeneracji. |
Ludzie - tego się nie regeneruje !!!!!!!!!! To się wymienia na NOWE
Co wy chcecie zregenerować w starej wiązce????? wiązkę drutu ?, otulinę? czy parciankę / peszel Jeżeli tak to w jaki sposób?
Stare kable się wyrzuca i zastępuje nowymi o tym samym przekroju, długości i najlepiej kolorze |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 23:12
|
|
|
Rzadko to mi się zdarza, ale muszę się zgodzić z Marcinem. Można chwilowo zaizolować pokruszone kable, ale powinno się je wymienić na nowe. Wtedy efekty i trwałość będą najlepsze.
snajperusa, muszę przyznać, że nie wpadłem na pomysł wiązki. W M111 jest to dość rzadkie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
snajperusa
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 44 Skąd: op
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 08:00
|
|
|
Z tego co się dowiadywałem od sprzedających różne graty do w202, wiązki często się kruszą.
Zrobię zdjęcia jak wygląda moja wiązka. Zaizolowałem kilka kabli ale to tylko tak doraźnie. Chciałem dojść jak najdalej ale ona wchodzi w taki plastikowy tunel i chyba bez demontażu przepustnicy nie dałbym rady. Może ktoś robił to i może podzielić się jak wygląda wyciąganie tej wiązki.
Na dziś zaplanowałem wymianę sondy lambda, kable zapłonowe nowe, ale problem nadal występuje. Falowanie obrotów i przygasanie po wciśnięciu pedału sprzęgłą. |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 08:45
|
|
|
snajperusa napisał/a: | Falowanie obrotów i przygasanie po wciśnięciu pedału sprzęgłą. | snajperusa, Moduł zapłonu zaczyna się poddawać i tu się szykuj na koszta.
Jak przyhamujesz też masz bujnięcia na obrotomierzu |
|
|
|
|
snajperusa
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 44 Skąd: op
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 10:12
|
|
|
W jaki sposób sprawdzić jego sprawność lub niedomaganie?
Nie chce wymieniać kolejnej kosztownej rzeczy nie wiedząc czy jest faktycznie uszkodzona.
madzara31 napisał/a: | Jak przyhamujesz też masz bujnięcia na obrotomierzu |
Nie raczej nie ma takiego czegoś, falowanie na biegu jałowym, zwiększające się w zależności od obciążenia. Przy włączonej klimie, podczas wciskania sprzęgła obroty lecą prawie do zera, czasem gaśnie. Przy dynamicznym wciśnięciu pedału gazu czuć jak samochód przyspiesza z opóźnieniem, i to przyspieszanie jest nieregularne. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 10:29
|
|
|
Swieta racja ze strony Marcina i Camela.
Nie raczej nie ma takiego czegoś, falowanie na biegu jałowym, zwiększające się w zależności od obciążenia. Przy włączonej klimie, podczas wciskania sprzęgła obroty lecą prawie do zera, czasem gaśnie. Przy dynamicznym wciśnięciu pedału gazu czuć jak samochód przyspiesza z opóźnieniem, i to przyspieszanie jest nieregularne.
To juz blad lezy prawdopodobnie w przeplywomierzu |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 10:46
|
|
|
pavel napisał/a: | To juz blad lezy prawdopodobnie w przeplywomierzu |
W powyższych przypadkach panowie narzekający przepływomierzy nie mają |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
snajperusa
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 44 Skąd: op
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 11:15
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Co wy chcecie zregenerować w starej wiązce????? wiązkę drutu ?, otulinę? czy parciankę / peszel Jeżeli tak to w jaki sposób? |
Chodziło mi właśnie o taką regenerację, że wymienią wszystkie pokruszone kable, zostawiając wtyczki. Używka nie wiadomo jaki stan, a nowa cena zabójcza.
pavel napisał/a: | o juz blad lezy prawdopodobnie w przeplywomierzu |
Nie mam przepływki, co to może jeszcze być? Jak sprawdzić ten moduł.
Dodam, że to falowanie i brak mocy jak przy odłączonym przewodzie wn od cewki. Zupełnie inna praca, ale falowanie jest. Przygasanie też. |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 12:22
|
|
|
snajperusa napisał/a: | Zupełnie inna praca, ale falowanie jest. Przygasanie też. | Dalej obstawiam na moduł zapłonu snajperusa napisał/a: | Jak sprawdzić ten moduł. | Pożyczyć i zamontować na próbę. |
|
|
|
|
snajperusa
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 44 Skąd: op
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 13:01
|
|
|
Czy w przypadku uszkodzenia modułu bądź jego niedomagania nie byłoby żadnych błędów na kompie?
madzara31 napisał/a: | Pożyczyć i zamontować na próbę. |
Chętnie pożyczyłbym na sprawdzenie, ale od kogo, nie znam nikogo kto ma C180? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 13:06
|
|
|
snajperusa, a przyznaj się - masz u siebie kluczyk scyzoryk czy nie? Bo u mnie zalega jeden moduł PMS od C180 ale bez immobilizera - czyli w aucie z immo nie ruszy. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 19 Sierpień 2011, 13:11
|
|
|
snajperusa napisał/a: | nie znam nikogo kto ma C180? | 180 czy 200 .Nie ma nikogo z Twoich okolic na forum ? Opole jesteś ? Koledzy spotkać się z snajperusa, na jakiś browar i wstawić mu moduł .Browar stawia snajperusa, |
|
|
|
|
|