|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Zagotowana woda; jak są uruchamiane wentylatory klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2011, 20:25
|
|
|
Jary, uzupełniałeś kiedyś klimę prawda?
Wiesz, aż chyba podłącze dla Ciebie manometry i nagram filmik, żeby Ci pokazać jak się układ zachowuje + odczyty z klimatronika. Jeszcze tylko wpis z EPC/WISu trzeba wrzucić.
Ale nawet jeśli zrobili tak w Mercedesie, to musisz wiedzieć, że jestem zaskoczony ja, jak i mój ojciec (serwisant klimy od wielu lat)
Daleko nie trzeba szukać
Gerri napisał/a: | Niestety: zdecydowana większość z was nie ma racji.
Dodatkowe wentylatory przed chłodnicą załączane są CIŚNIENIEM w układzie klimatyzacji. Jak ciśnienie wzrośnie - wentylatory ruszają na wolniejszym biegu (przez opornik za reflektorem) Dla poparcia oczywiście schemat:
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4483.pdf
Pomijam załączenie poprzez temperaturę silnika - bo tego pytanie nie dotyczyło. |
http://www.w201w124.bytom...f2425c6c#174460 |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2011, 19:52
|
|
|
Camel- napisał/a: | Gerri - Pomijam załączenie poprzez temperaturę silnika - bo tego pytanie nie dotyczyło. |
Ja tego nie pomijam, a dyskusja jest jałowa
Proponuje odłączyć wszystko inne i bazować na ciśnieniu - napisz w przyszłości co Ci się zdarzyło OKI |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2011, 20:02
|
|
|
Jary, wpis z WISu
Cytat: | Refrigrant pressure sensor, function
Funtion
Switching off the A/C compressor
The refrigerant pressure sensor transfers the current value to the pushbutton control module. When the following values are present the A/C compressor is switched off by the pushbutton control module:
- Refrigerant pressure < 2 bar = A/C compressor off
- Refrigerant pressure >28 bar = A/C compressor off.
Switching on the auxiliary fan
The pressure measured by the refrigerant pressure sensor is also compared with a value stored in the pushbutton control module. When the following values are present the fan is adjusted infinitely:
- Refrigerant pressure >16 bar = fan low speed
- Refrigerant pressure >20 bar = fan maximum speed |
Przetłumaczyć?
Ja rozumiem, że koledze chodziło o temp. silnika, i to co tam pisał Gerri i inni to prawda - włączą się przy ok 100°C temp cieczy, żeby nie uszkodzić silnika - to tak w przypadku gdy wisko walnięte.
Ale potem zaczęliśmy dyskutować o klimie, więc teraz masz jasno na białym.
Przy sprawnym wisko, można odłączyć "wszystko o czym piszesz" i klima jak i silnik będą utrzymywać bezpieczną temperaturę, względnie ciśnienie (klima).
Pozdr.
[ Dodano: 20 Wrzesień 2011, 20:11 ]
Jary napisał/a: | Daliście się wpuścić w maliny, bo wentylatory klimy nie są załączane czujnikiem ciśnienia. On służy tylko do sprawdzenia ciśnienia czynnika w układzie - czytaj: jego ilości. Wentylatorami steruje osobny moduł, który poprzez zespół wskaźników (zegary) współpracuje z klimatronikiem i załącza wentylatory, w zależności od temperatury (a nie ciśnienia) czynnika w układzie oraz temp. silnika.
Vide załącznik do postu jjankiello w temacie o trybie serwisowym i ukrytych funkcjach kikatronika. |
Jasno piszesz o temperaturze CZYNNIKA w układzie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2011, 20:00
|
|
|
Camel- napisał/a: | Jasno piszesz o temperaturze CZYNNIKA w układzie |
Właśnie, ale nigdy o ciśnieniu, dziękuję za przyznanie mi racji
Na tym kończę udział w tej, już bezsensownej dyskusji. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|