ABS |
Autor |
Wiadomość |
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 22:31 ABS
|
|
|
Witam wszystkich!!!
Wiem,że ten temat był wcześniej maglowany. Ale mam do Was prośbę podpowiedzcie mi co mam zrobić. Od kilku dni zapala mi się kontrolka ABS. Czasem jest tak, że gaśnie po kilku chwilach, dziś natomiast paliła się przez cały czas gdy rano jechałem do pracy. Popłudniu po odpaleniu silnika po kilku minutach zgasła. Nie wiem co jest przyczyną. Kilka dni temu zmieniłem opony na zimówki (wcześniej miałem 195/60/15 teraz mam 205/65/15) czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie. Albo inna jest tego przyczyna. Proszę poradźcie co powinienem zrobić. Pozdrawiam. |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 22:35
|
|
|
Opony na przodzie i tyle muszą mieć ten sam rozmiar albo bardzo zbliżony do siebie.
co do problemu to : może przy zmianie opon (kół) uszkodziłeś któryś z czujników od ABSu albo przewód od niego.
POZDRAWIAM |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 22:43
|
|
|
Tak się zastanawiam. Po wymianie słyszłem jak coś trze z tyłu. Ale po pewnym czasie przestało może coś tam jest nie tak?
Wiem, że klocki z tyłu mam do wymiany, czy to też może być przyczyną. Z tego co wiem to czujniki są tylko przy przednich no i zapala sie inna kontrolka. |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:17
|
|
|
Wymienialeś felgi na stalowe?Jak tak to moze sruby miales za dlugie?Ja tak raz zrobilem i cos mi z tylu stukalo ale zaraz sie kapnalem i wymiwnilem jedna srube, bo za dluga byla. |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:25
|
|
|
Poprzednio miałem alufelgi, wymieniłem na stalowe. No ale to by miało związek z zapalaniem się kontrolki ABS?
To nie był stukot a tarcie. |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:38
|
|
|
Może z tyłu śruby byly za długie i coś uszkodziły No nie wiem....sruby do stalowek musza byc krotsze moze to to, no nie wiem |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:57
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | To nie był stukot a tarcie. |
Sruby miales za dlugie i sie tobie pilowaly jak jeździleś i to jest w 99% przyczyna...
kiedys mialem podobny problem tylko ze z alu dalem za dlugie sruby które sie same zpilowali i uszkodzily abs który zle dzialal i sie sam zalczal. Pozdrawiam |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 01:37
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | (wcześniej miałem 195/60/15 teraz mam 205/65/15) czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie. |
Opona szersza + inne ET felgi stalowej może spowodować, że trze Ci opona o amortyzator - podnieść auto i sprawdzić...
Śruby do stalówek i do alu różnią się na tyle, że mogą zmielić hamulec postojowy w bębnie tarczy, więc to raczej nie śruba, ale sprawdzić też należy...
Co do ABS - jeśli masz ASR, to czujniki są przy wszystkich kołach, jeśli sam ABS, to najprawdopodobniej z tyłu masz jeden czujnik w tylnym moście...
Nie wiem czy w przypadku ASR też nie ma czujników zużycia na tylnych okładzinach...
Kontrolka ABS może się zapalać z kilku powodów:
1. Niejednakowy rozmiar opon (średnica kół) na obu osiach;
2. Spadki napiecią w instalacji auta poniżej 10.5V;
3. Szwankujące połączenie z którymś z czujników (np. przetarty i zwierający do masy przewód);
4. Zimne luty w przekaźniku przepięciowym (prawe podszybie, ma bezpieczniki pod klapką).
marcinzielak napisał/a: | czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie. |
Tu niech kobiety się wypowiedzą |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 14:51
|
|
|
mi od tygodnia potrafi się zapalić kontrolka od ABS ale po ponownym włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Może któryś przewód od czujnika nie ma prawidłowego styku i centralka głupieje. Jak sprawdzę i będzie lepiej to dam znać. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 21:39
|
|
|
MikiPOZ napisał/a: | marcinzielak napisał/a: | To nie był stukot a tarcie. |
Sruby miales za dlugie i sie tobie pilowaly jak jeździleś i to jest w 99% przyczyna...
kiedys mialem podobny problem tylko ze z alu dalem za dlugie sruby które sie same zpilowali i uszkodzily abs który zle dzialal i sie sam zalczal. Pozdrawiam |
Nie wiem czy poprzedni właściciel minie robił w konia, ale ja mam jakieś śruby dopasowywane ( nie te które powinny być fabrycznie) uczulał mnie aby przy zmianie kół nie pomieszać śrub tzn. nie pozaładać ich na inne koło, tylko na te z którego je zdjąłem.
No ale będę u mechanika to niech to sprawdzi.
[ Dodano: 17 Październik 2007, 21:42 ]
Marcin13736 napisał/a: | mi od tygodnia potrafi się zapalić kontrolka od ABS ale po ponownym włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Może któryś przewód od czujnika nie ma prawidłowego styku i centralka głupieje. Jak sprawdzę i będzie lepiej to dam znać. |
Ok jak możesz to daj znać |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 23:10
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | Nie wiem czy poprzedni właściciel minie robił w konia, ale ja mam jakieś śruby dopasowywane ( nie te które powinny być fabrycznie) uczulał mnie aby przy zmianie kół nie pomieszać śrub tzn. nie pozaładać ich na inne koło, tylko na te z którego je zdjąłem.
No ale będę u mechanika to niech to sprawdzi. |
No to chyba poprzedni wlasciciel cos juz kombinowal z srubami i moze jakos je zaklaadal tak zeby nie tarly albo co. Nie moze byc tak, ze kazda jedna srube masz do danego kola no jak
Pozdrawiam |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 23:53
|
|
|
Ja chyba tez mam za długie śruby z tylu bo jak jadę po mału to słychać dzwonienie w tylnych kolach.... założyłem do tylu śruby M12x1,5x30 ....... sprobuje z śrubami 28 mm może będą w sam raz bo te aktualne dzwonią..... założyłem te śruby do alufelg..... do stalówek są krótsze..... 21 mm... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 00:04
|
|
|
ja rozwizalem problem kupilem sruby do alu za smieszne pieniadze w hurtowni ktore sa od malucha a wygladaja super i pasuja do alu |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
Equinoxe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 115 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 08:36
|
|
|
MikiPOZ napisał/a: | ja rozwizalem problem kupilem sruby do alu za smieszne pieniadze w hurtowni ktore sa od malucha a wygladaja super i pasuja do alu |
Słyszałem, że sruby do ALU i do STAL róznią się nie tylko długością ale także ich stożki (tzn ta zaokrąglona część) i muszą być jeden kpl do ALU a drugi kpl do STAL inaczej zle przylegają sie do felg, nie dobrze mocują kół i może się odkręcać przypadkiem
Czy to prawda, wie ktoś
Pozdro |
_________________ W202 C200 CDI 1999r.
WDB2021341A784321 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 09:31
|
|
|
Equinoxe napisał/a: | Słyszałem, że śruby do ALU i do STAL różnią się nie tylko długością ale także ich stożki (tzn ta zaokrąglona część) i muszą być jeden kpl do ALU a drugi kpl do STAL inaczej zle przylegają sie do felg, |
Oczywiście że tak. Ludzie - nie kombinujcie. Gniazdo śruby w feldze stalowej różni się od gniazda w feldze alu... Długość też jest inna... Potem ten czy tamten nie ma hamulca postojowego, bo mu śruby zmieliły...
Jakie dopasowywanie śrub
Niestety, chcąc mieć alu, trzeba też odżałować i kupić śruby odpowiednie... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|