Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 18 Październik 2007, 10:42   

dokładnie, nie należy kombinować z tymi śróbkami ani oszczędzać!!!
Panowie to nie trabant czy durzy fiat, to nie czasy PRL-u kiedy więkrzość części było zunifikowane.
masz Mercedesa który waży pare kilo więcej od malucha,ma "troszke" więkrzy moment obrotowy.
uważaj!!! zgubisz koło i przeżyjesz to tylko popłaczesz po aucie. to nie przelewki.
liczy się materiał i wytrzymałość śróby na zrywanie,długość śróby,skok gwintu, a nawet stożek który musi być dopasowany do otworu w feldze!
bagatelizujecie to,ale ja sam zaczołem dokręcać śróby kół kluczem dynamometrzycznym,żeby nie pourywać śrób, nie przeciągnąć gwintów,nie zniszczyć stożka. bo wtedy rzeczywiście lepiej nie mieszać śrób hehe.
pozdrwiam
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 18 Październik 2007, 10:59   

Z tym sie zgode, ze musze byc orginalne. Ja kupilem te sruby dlatego ze mialy odpowiednia dlugosc i stozek. i ogolnie to sa sruby do alu. Jak bede zmienial na 17'' dopiero wtedy zmienie tez sruby zeby byly chromowane bo bede polerowal alu i musi wszystko ladnie pasowac
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 18 Październik 2007, 11:56   

W prawie wszystkich felgach mercedesa śruby są sferyczne a nie stożkowe, trzeba o tym pamiętać bo śruba bedzie źle przylegać do felgi :) ja w stalowych mam sferyczne tylko że dużo krótsze natomiast w alu długie i również sferyczne, w starych alu było tak samo tylko że były jeszcze dłuższe.jak widać to śruba jest ważną zeczą i nie warto z nimi kombinować a jeszcze przy kwocie około 90 pln z komplet to już całkiem beż sensu.
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Październik 2007, 12:05   

komplet nowych śrub do felg stalowych w sklepie z częściami do Mercedesa 60 zł przynajmniej tyle jest w Szczecinie
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
intel386 
intel386

Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Październik 2007, 17:44   

Sprawdź ładowanie akku. Jesli masz wyładowany akku lampka ABS potrafi się zaświecać o poranku i gasnąć po podładowaniu. Sprawdź akku - może jest stare?
_________________
Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Październik 2007, 21:50   

Ok macie racje co do śrub. Przyznam się szczerze, że nie miałem pojęcia jak to jest ważne.
Ale zastanawia mnie jedno przed zmianą kół na zimówki kilka raz kontrolka ABS mi się zapaliła na kilka chwil i gasła. Wynika to z tego, że już wcześniej musiało się coś dziać.
Nie ma chyba innego wyjścia jak bryknąć się do elektryka, żeby to sprawdził. Tak z ciekawości ile kosztuje taki czujnik ABS? :)
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 18 Październik 2007, 23:01   

marcinzielak napisał/a:
przed zmianą kół na zimówki kilka raz kontrolka ABS mi się zapaliła na kilka chwil i gasła.


A stan klocków hamulcowych sprawdzałeś :?: :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 18 Październik 2007, 23:05   

Jary napisał/a:

A stan klocków hamulcowych sprawdzałeś :?: :wink:


A co klocki mają do tego ? :wink:

marcinzielak napisał/a:
kontrolka ABS mi się zapaliła na kilka chwil i gasła.

...z ciekawości ile kosztuje taki czujnik ABS? :)


Przy usterce czujnika kontrolka nie zapala sie i nie gaśnie - tylko zapala sie na stałe (co najmniej do wyłączenia zapłonu)
Jeżeli masz model z "kluczykiem - scyzorykiem" i występuje w tym aucie srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem na podszybiu w komorze silnika - to zacznij od niego ("zimne" luty w środku)
Krótkotrwały brak zasilania lub spadek napięcia - to w zasadzie jedyne przyczyny mogące powodować zapalanie sie i gaśnięcie kontrolki w czasie jazdy. NIE CZUJNIK!
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Październik 2007, 22:36   

Jary napisał/a:
A stan klocków hamulcowych sprawdzałeś


Czunik informujący o zużyciu klocków znajduje się z tego co wiem tylko przy przednich kołach. Z tyłu nie ma czujników.
A po drugie informuje o tym inna kontrolka.

DZISIAJ JEŹDZIŁEM I BYŁO WSZYSTKO OK!!!
Więc to nie klocki. To coś innego :cry:
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 19 Październik 2007, 23:01   

marcinzielak napisał/a:
A po drugie informuje o tym inna kontrolka.


Rób jak uważasz :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 20 Październik 2007, 00:58   

Kolega raczy nie siać demagogii: stopień zużycia klocków nie ma nic wspólnego z zapalaniem sie kontrolki ABS!!!
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 20 Październik 2007, 19:20   

Gerri napisał/a:
Kolega raczy nie siać demagogii:


Jeśli stwierdzenie "Rób jak uważasz" jest przejawem demagogii, to sory. A wracając do tematu to w praktyce z takim przypadkiem się spotkałem i dlatego napisałem, jako podpowiedź a nie próbę siania czego kolwiek. Często teoria i praktyka są jak tory kolejowe, łączą się zazwyczaj na rozjazdach :idea: :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 21 Październik 2007, 09:49   

Gerri napisał/a:
Jeżeli masz model z "kluczykiem - scyzorykiem" i występuje w tym aucie srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem na podszybiu w komorze silnika - to zacznij od niego ("zimne" luty w środku)

Nota bene wspominałem o tym w pkt 4. posta na poprzedniej stronie... widać nie chce się kolegom wierzyć... :mrgreen:

Zobaczymy co zrobi zainteresowany :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 9