ABS |
Autor |
Wiadomość |
Macias27td
wymęczony
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Cze 2007 Posty: 153 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 10:42
|
|
|
dokładnie, nie należy kombinować z tymi śróbkami ani oszczędzać!!!
Panowie to nie trabant czy durzy fiat, to nie czasy PRL-u kiedy więkrzość części było zunifikowane.
masz Mercedesa który waży pare kilo więcej od malucha,ma "troszke" więkrzy moment obrotowy.
uważaj!!! zgubisz koło i przeżyjesz to tylko popłaczesz po aucie. to nie przelewki.
liczy się materiał i wytrzymałość śróby na zrywanie,długość śróby,skok gwintu, a nawet stożek który musi być dopasowany do otworu w feldze!
bagatelizujecie to,ale ja sam zaczołem dokręcać śróby kół kluczem dynamometrzycznym,żeby nie pourywać śrób, nie przeciągnąć gwintów,nie zniszczyć stożka. bo wtedy rzeczywiście lepiej nie mieszać śrób hehe.
pozdrwiam |
_________________ naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)
2.5TD
R.I.P
(już 2 razy ją oszukałem) |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 10:59
|
|
|
Z tym sie zgode, ze musze byc orginalne. Ja kupilem te sruby dlatego ze mialy odpowiednia dlugosc i stozek. i ogolnie to sa sruby do alu. Jak bede zmienial na 17'' dopiero wtedy zmienie tez sruby zeby byly chromowane bo bede polerowal alu i musi wszystko ladnie pasowac |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 11:56
|
|
|
W prawie wszystkich felgach mercedesa śruby są sferyczne a nie stożkowe, trzeba o tym pamiętać bo śruba bedzie źle przylegać do felgi ja w stalowych mam sferyczne tylko że dużo krótsze natomiast w alu długie i również sferyczne, w starych alu było tak samo tylko że były jeszcze dłuższe.jak widać to śruba jest ważną zeczą i nie warto z nimi kombinować a jeszcze przy kwocie około 90 pln z komplet to już całkiem beż sensu. |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 12:05
|
|
|
komplet nowych śrub do felg stalowych w sklepie z częściami do Mercedesa 60 zł przynajmniej tyle jest w Szczecinie |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 17:44
|
|
|
Sprawdź ładowanie akku. Jesli masz wyładowany akku lampka ABS potrafi się zaświecać o poranku i gasnąć po podładowaniu. Sprawdź akku - może jest stare? |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 21:50
|
|
|
Ok macie racje co do śrub. Przyznam się szczerze, że nie miałem pojęcia jak to jest ważne.
Ale zastanawia mnie jedno przed zmianą kół na zimówki kilka raz kontrolka ABS mi się zapaliła na kilka chwil i gasła. Wynika to z tego, że już wcześniej musiało się coś dziać.
Nie ma chyba innego wyjścia jak bryknąć się do elektryka, żeby to sprawdził. Tak z ciekawości ile kosztuje taki czujnik ABS? |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 23:01
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | przed zmianą kół na zimówki kilka raz kontrolka ABS mi się zapaliła na kilka chwil i gasła. |
A stan klocków hamulcowych sprawdzałeś |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 18 Październik 2007, 23:05
|
|
|
Jary napisał/a: |
A stan klocków hamulcowych sprawdzałeś |
A co klocki mają do tego ?
marcinzielak napisał/a: | kontrolka ABS mi się zapaliła na kilka chwil i gasła.
...z ciekawości ile kosztuje taki czujnik ABS? |
Przy usterce czujnika kontrolka nie zapala sie i nie gaśnie - tylko zapala sie na stałe (co najmniej do wyłączenia zapłonu)
Jeżeli masz model z "kluczykiem - scyzorykiem" i występuje w tym aucie srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem na podszybiu w komorze silnika - to zacznij od niego ("zimne" luty w środku)
Krótkotrwały brak zasilania lub spadek napięcia - to w zasadzie jedyne przyczyny mogące powodować zapalanie sie i gaśnięcie kontrolki w czasie jazdy. NIE CZUJNIK! |
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Październik 2007, 22:36
|
|
|
Jary napisał/a: | A stan klocków hamulcowych sprawdzałeś |
Czunik informujący o zużyciu klocków znajduje się z tego co wiem tylko przy przednich kołach. Z tyłu nie ma czujników.
A po drugie informuje o tym inna kontrolka.
DZISIAJ JEŹDZIŁEM I BYŁO WSZYSTKO OK!!!
Więc to nie klocki. To coś innego |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Październik 2007, 23:01
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | A po drugie informuje o tym inna kontrolka. |
Rób jak uważasz |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 20 Październik 2007, 00:58
|
|
|
Kolega raczy nie siać demagogii: stopień zużycia klocków nie ma nic wspólnego z zapalaniem sie kontrolki ABS!!! |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Październik 2007, 19:20
|
|
|
Gerri napisał/a: | Kolega raczy nie siać demagogii: |
Jeśli stwierdzenie "Rób jak uważasz" jest przejawem demagogii, to sory. A wracając do tematu to w praktyce z takim przypadkiem się spotkałem i dlatego napisałem, jako podpowiedź a nie próbę siania czego kolwiek. Często teoria i praktyka są jak tory kolejowe, łączą się zazwyczaj na rozjazdach |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 21 Październik 2007, 09:49
|
|
|
Gerri napisał/a: | Jeżeli masz model z "kluczykiem - scyzorykiem" i występuje w tym aucie srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem na podszybiu w komorze silnika - to zacznij od niego ("zimne" luty w środku) |
Nota bene wspominałem o tym w pkt 4. posta na poprzedniej stronie... widać nie chce się kolegom wierzyć...
Zobaczymy co zrobi zainteresowany |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|