C180 - visco i kontrolka plynu chlodzacego + wyciek |
Autor |
Wiadomość |
Cremek
Cremek
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 12 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 08:38 C180 - visco i kontrolka plynu chlodzacego + wyciek
|
|
|
Witam szanownych kolegow,
Jako, ze od niedawna jestem posiadaczem C180 z 94 roku i jeszcze dobrze nie poznalem wszystkich ukrytych niespodzianek tego modelu chcialbym prosic o porade w nastepujacym temacie - pare tygodni temu wizytowalem znajomego elektromechanika, poniewaz wentylator po przekroczeniu w ukladzie temp. 100 stopni nie zalaczal sie na pelne obroty - po diagnostyce okazalo sie, ze mam uszkodzone sprzeglo wiskotyczne i moim wyborem jest wymieniac lub nie, podobno niektorzy jezdza tak latami jesli sie uwaza, zeby nie przegrzac ukladu. Ja jednak sadze, ze predzej czy pozniej zdecyduje sie na wymiane. Przy okazji jednak kilka dni po wizycie zaczela mi sie zapalac (wybiorczo) kontrolka plynu chlodzacego - w zasadzie nie ma reguly zapala sie jak chce czasem w ogole, czasem przy ostrym przygazowaniu w trasie, czasem zapali sie od razu po odpaleniu na zimnym i zgasnie po kilku minutach. Obserwowalem kilkanascie dni stan plynu, ale caly czas jest jak byl (plyn zmienialem zaraz po zimie), czytalem na forum ze moze wariowac czujnik (ten, ktory jest na gorze chlodnicy ?) ale czy odpiecie i przeczyszczenie moze zalatwic temat czy szukac dalej gdzies w elektryce ?.
No i temat trzeci posrednio zwiazany z chlodzeniem, a bardziej z silnikiem - autko od momentu gdy je mam ma wyciek z przedniej czesci bloku (wiem, ze to czesta przypadlosc spowodowana uszczelka pod glowica) i co do tego tematu - jest to wyciek wyraznie oleju w ilosciach powiedzialbym niezbyt duzych patrzac na poziom na bagnecie (co kilkanascie tygodni ubywa kilka milimetrow), nie ma sladow oleju w plynie chlodzacym, nie ma ubytkow plynu chlodzacego jak juz wspomnialem wczesniej, w zasadzie poza tym wyciekiem jedyne objawy ktore wskazuja ze cos sie dzieje to delikatne falowanie na wolnych obrotach po rozgrzaniu. I teraz zakladajac, ze chcialbym zrobic komplet czyli wymienic za jednym zamachem uszczelke pod glowica + inne wymagane przy tym elementy oraz uszkodzone visco - jakie moga byc orientacyjne koszty takiej operacji i jak dlugo moge z tym zwlekac zakladajac, ze mam wazniejsze wydatki poki co - nie dopuszczam do przegrzania ukladu wiec z visco wytrzymam ale jazda przy nieszczelnej glowicy na dluzsza mete skutkuje czyms powaznym ?.
P.S. A tak przy okazji, czy standardem jest ze W202 ma tak slaby nadmuch kabiny w porownaniu do W124 ? - generalnie u mnie sila nadmuchu ustawiona na 3 jest slabsza niz przy ustawionej na 2 w W124 (temperatura nadmuchu przy roznych ustawieniach pokretel jest poprawna tylko sama moc jakby nie ta).
Dzieki z gory za wszelkie porady . |
_________________ W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 09:13
|
|
|
Cześć
Na początek taka rada - postaraj się dopisać do istniejących tematów, skoro jak sam stwierdziłeś już je czytałeś - będzie łatwiej ciągnąć jeden wątek Ewentualnie w dziale "Nasze MB" załóż temat dotyczący Twojej i tam będziemy mogli rozmawiać do woli
Żeby nie było że od razu karcimy to możesz rzucić okiem co do regeneracji wisco:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15141
oraz obszerny temat:
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=480
I osobiście polecam coś wisco zrobić - wymiana/regeneracja.
Co do czujników - ten od płynu od spryskiwaczy o poziomu płynu chłodzącego są na jednym obwodzie elektrycznym i jeżeli jeden zaczyna nawalać dzieją się właśnie takie rzeczy jak opisujesz Spróbuj sprawdzić ten od poziomu płynu do spryskiwaczy czy na pewno z nim jest wszystko ok
Co do wycieku nie wiem czy czytałeś to:
http://www.w202.pl/viewto...t=9904&start=30
|
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
Cremek
Cremek
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 12 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 09:26
|
|
|
Dziekuje bardzo za naprowadzenie na wlasciwy tor i przy okazji leci punkcik za pomoc bo faktycznie ten ostatni temat jakos ominalem a wiele wyjasnia takze narazie pozostane przy naprawie visco a wyciek bede obserwowal czy sie poglebia, ewentualnie wyczyszcze w wolnej chwili blok z syfu i moze tez delikatnie przysilikonuje. |
_________________ W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
|
|
|
|
Cremek
Cremek
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 12 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 14:56
|
|
|
Co prawda strona przeniesiona do archiwum, ale jesli chcesz 50 PLN za kompletne visco to chyba nie ma nad czym sie zastanawiac tylko BIORE . Podaj na PW dane do przelewu a ja odesle razem z danymi do wysylki. |
_________________ W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 18:27
|
|
|
Generalnie wisco jest potrzebne tylko i wyłącznie przy dużych upałach i jeśli jeszcze do tego śmigasz po mieście. Przy temperaturach do 15 st. w zasadzie wentylator nie jest wcale potrzebny |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Cremek
Cremek
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 12 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 06:44
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Generalnie wisco jest potrzebne tylko i wyłącznie przy dużych upałach i jeśli jeszcze do tego śmigasz po mieście. Przy temperaturach do 15 st. w zasadzie wentylator nie jest wcale potrzebny |
Nie musi byc +30 by przy staniu w korku auto szybko sie podgrzalo do 100 i wiecej stopni, wiem z doswiadczenia z W124 tylko, ze tam byl prosty elektromagnes wiec naprawa to tzw. "pikus" a tutaj juz musieli przekombinowac w lepsza strone . |
_________________ W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 07:48
|
|
|
Cremek napisał/a: | Nie musi byc +30 by przy staniu w korku auto szybko sie podgrzalo do 100 i wiecej stopni, wiem z doswiadczenia |
Dokładnie, tak jak mówisz Zregenerujesz/założysz nowe i będzie spokój |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 02:56
|
|
|
Cremek, mylisz się bo przy temperaturach do 15 st auto musi z 10min stać w korku, żeby temperatura podeszła dopiero pod 100st, nie przekraczając tej granicy. Aha i mówimy o dobrze rozgrzanym silniku tak po 15km jazdy. W temperaturach w okolicy 0 st wentylator jest zupełnie zbędny. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 09:44
|
|
|
W dużej mierze zależy to od stanu zamulenia chłodnicy.
Jak wymieniłem u siebie chłodnicę na nową, to temperatura nie przekracza 90 st. a wisko całkiem przestało się włączać niezależnie od warunków temperaturowych. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 14:54
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | W dużej mierze zależy to od stanu zamulenia chłodnicy.
Jak wymieniłem u siebie chłodnicę na nową, to temperatura nie przekracza 90 st. a wisko całkiem przestało się włączać niezależnie od warunków temperaturowych. |
to weź ściągnij wisko i zobaczysz czy ci się nie nagrzeje. u mnie też nie słychać wiska, ale ono załącza się nie na pełne obroty i wogóle nie słychać go nawet jak przygazuję. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2012, 03:12
|
|
|
polofix napisał/a: | Javoreczek napisał/a: | W dużej mierze zależy to od stanu zamulenia chłodnicy.
Jak wymieniłem u siebie chłodnicę na nową, to temperatura nie przekracza 90 st. a wisko całkiem przestało się włączać niezależnie od warunków temperaturowych. |
to weź ściągnij wisko i zobaczysz czy ci się nie nagrzeje. u mnie też nie słychać wiska, ale ono załącza się nie na pełne obroty i wogóle nie słychać go nawet jak przygazuję. |
Ja od listopada do mniej więcej początku maja jeździłem ze zdjętym wentylatorem i temperatura silnika była zawsze w normie. Dopiero, gdy temperatura na zewnątrz była juz w okolicach 20st po dłuższym postoju wskazówka leciała w okolice 100st. C. Wentylator nie musi sie blokowac , żeby zapewnić chłodzenie. Wystarczy, że lekko sie obraca nie przekraczając 1000obr/min i to wystarczy, żeby zapewnić wystarczającą wentylacje chłodnicy. Przy normalnej jeździe rzecz jasna. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|