Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
C180 - visco i kontrolka plynu chlodzacego + wyciek
Autor Wiadomość
Cremek 
Cremek

Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Radomsko
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 08:38   C180 - visco i kontrolka plynu chlodzacego + wyciek

Witam szanownych kolegow,

Jako, ze od niedawna jestem posiadaczem C180 z 94 roku i jeszcze dobrze nie poznalem wszystkich ukrytych niespodzianek tego modelu chcialbym prosic o porade w nastepujacym temacie - pare tygodni temu wizytowalem znajomego elektromechanika, poniewaz wentylator po przekroczeniu w ukladzie temp. 100 stopni nie zalaczal sie na pelne obroty - po diagnostyce okazalo sie, ze mam uszkodzone sprzeglo wiskotyczne i moim wyborem jest wymieniac lub nie, podobno niektorzy jezdza tak latami jesli sie uwaza, zeby nie przegrzac ukladu. Ja jednak sadze, ze predzej czy pozniej zdecyduje sie na wymiane. Przy okazji jednak kilka dni po wizycie zaczela mi sie zapalac (wybiorczo) kontrolka plynu chlodzacego - w zasadzie nie ma reguly zapala sie jak chce czasem w ogole, czasem przy ostrym przygazowaniu w trasie, czasem zapali sie od razu po odpaleniu na zimnym i zgasnie po kilku minutach. Obserwowalem kilkanascie dni stan plynu, ale caly czas jest jak byl (plyn zmienialem zaraz po zimie), czytalem na forum ze moze wariowac czujnik (ten, ktory jest na gorze chlodnicy ?) ale czy odpiecie i przeczyszczenie moze zalatwic temat czy szukac dalej gdzies w elektryce ?.
No i temat trzeci posrednio zwiazany z chlodzeniem, a bardziej z silnikiem - autko od momentu gdy je mam ma wyciek z przedniej czesci bloku (wiem, ze to czesta przypadlosc spowodowana uszczelka pod glowica) i co do tego tematu - jest to wyciek wyraznie oleju w ilosciach powiedzialbym niezbyt duzych patrzac na poziom na bagnecie (co kilkanascie tygodni ubywa kilka milimetrow), nie ma sladow oleju w plynie chlodzacym, nie ma ubytkow plynu chlodzacego jak juz wspomnialem wczesniej, w zasadzie poza tym wyciekiem jedyne objawy ktore wskazuja ze cos sie dzieje to delikatne falowanie na wolnych obrotach po rozgrzaniu. I teraz zakladajac, ze chcialbym zrobic komplet czyli wymienic za jednym zamachem uszczelke pod glowica + inne wymagane przy tym elementy oraz uszkodzone visco - jakie moga byc orientacyjne koszty takiej operacji i jak dlugo moge z tym zwlekac zakladajac, ze mam wazniejsze wydatki poki co - nie dopuszczam do przegrzania ukladu wiec z visco wytrzymam ale jazda przy nieszczelnej glowicy na dluzsza mete skutkuje czyms powaznym ?.

P.S. A tak przy okazji, czy standardem jest ze W202 ma tak slaby nadmuch kabiny w porownaniu do W124 ? - generalnie u mnie sila nadmuchu ustawiona na 3 jest slabsza niz przy ustawionej na 2 w W124 (temperatura nadmuchu przy roznych ustawieniach pokretel jest poprawna tylko sama moc jakby nie ta).

Dzieki z gory za wszelkie porady :-) .
_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White
 
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 09:13   

Cześć :)

Na początek taka rada - postaraj się dopisać do istniejących tematów, skoro jak sam stwierdziłeś już je czytałeś - będzie łatwiej ciągnąć jeden wątek ;) Ewentualnie w dziale "Nasze MB" załóż temat dotyczący Twojej :mb: i tam będziemy mogli rozmawiać do woli :)

Żeby nie było że od razu karcimy to możesz rzucić okiem co do regeneracji wisco:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15141
oraz obszerny temat:
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=480
I osobiście polecam coś wisco zrobić - wymiana/regeneracja.

Co do czujników - ten od płynu od spryskiwaczy o poziomu płynu chłodzącego są na jednym obwodzie elektrycznym i jeżeli jeden zaczyna nawalać dzieją się właśnie takie rzeczy jak opisujesz :) Spróbuj sprawdzić ten od poziomu płynu do spryskiwaczy czy na pewno z nim jest wszystko ok ;)

Co do wycieku nie wiem czy czytałeś to:
http://www.w202.pl/viewto...t=9904&start=30

;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Cremek 
Cremek

Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Radomsko
  Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 09:26   

Dziekuje bardzo za naprowadzenie na wlasciwy tor :-) i przy okazji leci punkcik za pomoc bo faktycznie ten ostatni temat jakos ominalem a wiele wyjasnia takze narazie pozostane przy naprawie visco a wyciek bede obserwowal czy sie poglebia, ewentualnie wyczyszcze w wolnej chwili blok z syfu i moze tez delikatnie przysilikonuje.
_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 11:29   

Cremek napisał/a:
takze narazie pozostane przy naprawie visco
Jeśli coś pójdzie nie tak to daj cynk http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17158 :D
 
 
Cremek 
Cremek

Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Radomsko
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 14:56   

madzara31 napisał/a:
Cremek napisał/a:
takze narazie pozostane przy naprawie visco
Jeśli coś pójdzie nie tak to daj cynk http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17158 :D


Co prawda strona przeniesiona do archiwum, ale jesli chcesz 50 PLN za kompletne visco to chyba nie ma nad czym sie zastanawiac tylko BIORE :-) . Podaj na PW dane do przelewu a ja odesle razem z danymi do wysylki.
_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 18:27   

Generalnie wisco jest potrzebne tylko i wyłącznie przy dużych upałach i jeśli jeszcze do tego śmigasz po mieście. Przy temperaturach do 15 st. w zasadzie wentylator nie jest wcale potrzebny
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Cremek 
Cremek

Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Radomsko
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 06:44   

perzu126 napisał/a:
Generalnie wisco jest potrzebne tylko i wyłącznie przy dużych upałach i jeśli jeszcze do tego śmigasz po mieście. Przy temperaturach do 15 st. w zasadzie wentylator nie jest wcale potrzebny


Nie musi byc +30 by przy staniu w korku auto szybko sie podgrzalo do 100 i wiecej stopni, wiem z doswiadczenia z W124 tylko, ze tam byl prosty elektromagnes wiec naprawa to tzw. "pikus" a tutaj juz musieli przekombinowac w lepsza strone :-) .
_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White
 
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 07:48   

Cremek napisał/a:
Nie musi byc +30 by przy staniu w korku auto szybko sie podgrzalo do 100 i wiecej stopni, wiem z doswiadczenia

Dokładnie, tak jak mówisz :) Zregenerujesz/założysz nowe i będzie spokój :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 02:56   

Cremek, mylisz się bo przy temperaturach do 15 st auto musi z 10min stać w korku, żeby temperatura podeszła dopiero pod 100st, nie przekraczając tej granicy. Aha i mówimy o dobrze rozgrzanym silniku tak po 15km jazdy. W temperaturach w okolicy 0 st wentylator jest zupełnie zbędny.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 09:44   

W dużej mierze zależy to od stanu zamulenia chłodnicy.
Jak wymieniłem u siebie chłodnicę na nową, to temperatura nie przekracza 90 st. a wisko całkiem przestało się włączać niezależnie od warunków temperaturowych.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 14 Czerwiec 2012, 14:54   

Javoreczek napisał/a:
W dużej mierze zależy to od stanu zamulenia chłodnicy.
Jak wymieniłem u siebie chłodnicę na nową, to temperatura nie przekracza 90 st. a wisko całkiem przestało się włączać niezależnie od warunków temperaturowych.

to weź ściągnij wisko i zobaczysz czy ci się nie nagrzeje. u mnie też nie słychać wiska, ale ono załącza się nie na pełne obroty i wogóle nie słychać go nawet jak przygazuję.
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Czerwiec 2012, 03:12   

polofix napisał/a:
Javoreczek napisał/a:
W dużej mierze zależy to od stanu zamulenia chłodnicy.
Jak wymieniłem u siebie chłodnicę na nową, to temperatura nie przekracza 90 st. a wisko całkiem przestało się włączać niezależnie od warunków temperaturowych.

to weź ściągnij wisko i zobaczysz czy ci się nie nagrzeje. u mnie też nie słychać wiska, ale ono załącza się nie na pełne obroty i wogóle nie słychać go nawet jak przygazuję.


Ja od listopada do mniej więcej początku maja jeździłem ze zdjętym wentylatorem i temperatura silnika była zawsze w normie. Dopiero, gdy temperatura na zewnątrz była juz w okolicach 20st po dłuższym postoju wskazówka leciała w okolice 100st. C. Wentylator nie musi sie blokowac , żeby zapewnić chłodzenie. Wystarczy, że lekko sie obraca nie przekraczając 1000obr/min i to wystarczy, żeby zapewnić wystarczającą wentylacje chłodnicy. Przy normalnej jeździe rzecz jasna.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 10