Podcisnienie a klapka obiegu wewnetrznego |
Autor |
Wiadomość |
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 1 Październik 2012, 16:04
|
|
|
wypadałoby sprawdzic modulator podcisnienia a później brac sie za klapke |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
kornak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 17 Skąd: inowroclaw
|
Wysłany: 14 Październik 2012, 09:25
|
|
|
Witam Panów! Ciekawa wymiana zdan bo u mnie tez jest podobnie tylko ja tym się nie zajełem tylko spec elektryk który stwierdził ze nalezy wymontowac deskę rozdzielczą no ze względu na taki obszar roboty a co za tym idzie duza kasa za usługę zrezygnowałem a otwor został zaslepiony twardym plastikiem ,no i woda nie cieknie do srodka,ale czytam i moze fachórcowi cosik podpowiem |
_________________ kornak
VIN-WDB2021281F337590 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Październik 2012, 17:38
|
|
|
kornak napisał/a: | zrezygnowałem a otwor został zaslepiony twardym plastikiem ,no i woda nie cieknie do srodka |
To nie jest otwór, który trzeba zaślepiać żeby woda nie ciekła do środka . Jak Ci się dostaje woda przez nawiew powietrza do kabiny to masz zatkane odpływy z podszybia i należy je przeczyścić - poszukaj w archwium o tym. A klapkę lepiej otworzyć, bo w zimę szybki będą zaparowywać. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Listopad 2012, 10:07
|
|
|
Ostatnio zająłem się tą nieszczęśną klapką. Wyjąłem schowek odpaliłem silnik i włączyłem obieg wewn.
Zaobserwowałem że po odpaleniu silnika klapka otworzyła się do połowy. Czyli był nawiew pół z zewnątrz i pół ze środka
Inaczej: klapka się nie domyka. Co może być przyczyną takiego zachowania i jak ów problem usunąć ?? |
_________________ Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
|
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 22 Listopad 2012, 20:36
|
|
|
trzeba wymienic sprężyne ktora ją otwiera |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 00:38
|
|
|
jak ostatnio zaglądałem to należy zdjąć kokpit. Dlatego nic tam już nie robie. Mercedes kiepsko przemyślał tą klapke bo jest awaryjna a dostęp żaden. |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 19:30
|
|
|
tomi382 napisał/a: | jak ostatnio zaglądałem to należy zdjąć kokpit. Dlatego nic tam już nie robie. Mercedes kiepsko przemyślał tą klapke bo jest awaryjna a dostęp żaden. |
znaczy dobrze przemyślał bo więcej roboty i więcej w serwisie klient kasy zostawi
Jakby ktos miał pomysł to poprosimy o podpowiedzi bo się przymierzam do tego. |
_________________ Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
|
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 26 Listopad 2012, 23:34
|
|
|
@doberman może masz rację z tym serwisem hehe
dostęp nieludzki. Również jestem ciekaw czy ktoś ma patent na renowację ustrojstwa bez rozbebeszania kokpitu |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
rzamp
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 4 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 29 Listopad 2012, 13:17
|
|
|
Witam w tym wypadku trzeba zdejmowac kokpit. Koles robil i bez tego ani rusz.pozdro |
|
|
|
|
maciekolo
W208 2.0 136km
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: Radom
|
Wysłany: 5 Styczeń 2013, 18:11
|
|
|
A ja to zrobiłem bez demontażu kokpitu Do orginalnego siłownika wsadziłem sprężynę zaadaptowaną z siłownika z W210, odpowiednio podginając cięgno - od pół roku zamyka i otwiera jak "ta lala" |
_________________
|
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
renahal
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Listopad 2017, 16:58
|
|
|
Problem klapki rozwiązałem częściowo.Wymontowałem schowek nad nogami pasażera.
Za schowkiem jest rura z tworzywa prowadząca do prawego nawiewu,też ją usunąłem.
Pokazał się elekrtozawór podciśnienia podający podciśnienie na siłownik klapki obiegu powietrza.Wyjąłem rurkę wiodącą z tego elektrozaworu do góry(na siłownik klapki)
Po dmuchnięciu w tą rurkę klapka zamyka obieg wewnętrzny i otwiera obieg zewnętrzny.
Po zassaniu powietrza z tej rurki klapka otwiera obieg wewnętrzny.
Prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika klapki.Można to zrobić tylko przy sprawnej
(szczelnej)przeponie wspomnianego siłownika klapki
Mój samochód to w 202 1998 r,kombi,automat.
[ Dodano: 8 Listopad 2017, 17:25 ]
Problem klapki rozwiązałem częściowo.Wymontowałem schowek nad nogami pasażera.
Za schowkiem jest rura z tworzywa prowadząca do prawego nawiewu,też ją usunąłem.
Pokazał się elekrtozawór podciśnienia podający podciśnienie na siłownik klapki obiegu powietrza.Wyjąłem rurkę wiodącą z tego elektrozaworu do góry(na siłownik klapki)
Po dmuchnięciu w tą rurkę klapka zamyka obieg wewnętrzny i otwiera obieg zewnętrzny.
Po zassaniu powietrza z tej rurki klapka otwiera obieg wewnętrzny.
Prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika klapki.Można to zrobić tylko przy sprawnej
(szczelnej)przeponie wspomnianego siłownika klapki
Miałem do dyspozycji tylko obieg wewnętrzny.Naciskanie klawisza REST (u mnie przełącza rodzaj obiegu)nic nie dawało,obieg był cały czas wewnętrzny i ciągle miałem zaparowane
szyby,aż ciekło.Tak jak pisałem powyżej,prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika
klapki,a może są zbyt duże opory klapki.Podciśnienie włącza obieg wewnętrzny a sprężyna
siłownika wyłącza.Do rurki zdjętej z elektrozawou podłączyłem rurke akwarystyczną długości ok pół metra i wypuściłem na zewnątrz do kabiny i sobie zasysam i dmucham.
Zależnie od potrzeb.Obieg wewnetrzny jest rzadko potrzebny.A jak trzeba prełączyć to rurke w usta i dmuchamy lub ssiemy.
Oszczędziłem sobie wydatku co najmniej 1000 zł a może więcej.
Mój samochód to w 202 1998 r,kombi,automat. |
_________________ C-180 Kombi 1998r automat
WDB2020781F814897 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Listopad 2017, 15:09
|
|
|
Chroń nas Panie Boże przed takimi druciarzami. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
|
|
|
|
|