Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:12 |
C250TD pompa wtryskowa Bosch oringi uszczelniające |
Autor |
Wiadomość |
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 17:26
|
|
|
a ja mam takie pytanko?
gdzie jest w 2,5 TD zawór zwrotny? gdzieś przy pompie? czy na którymś z przewodów?
wymieniałem dziś filtr paliwa
nowy zalałem oczywiście ropką ale musiałem trochę pokręcić żeby odpalił
zastanawiam się w którym miejscu by taki zaworek wstawić żeby paliwo się nie cofało? |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 20:46
|
|
|
Fabryka nie przewidziała żadnego zaworu zwrotnego w tym modelu - ma być wszystko szczelne i nic nie ma prawa się wtedy cofać...
Wymiana filtra paliwa to standard, że trzeba później nieco pokręcić... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 09:53
|
|
|
ano własnie
zauważyłem że jak odkręcę filtr to właśnie ropka się cofa
czyli jakby taki zaworek założyć to nie uciekałoby paliwo do zbiornika
aha czyli trzeba założyć zaworek a gdzie? to jeszcze pomyślę |
|
|
|
|
Padre321
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 64 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 23:49
|
|
|
A więc proszę państwa, sprawa oparła się o fabryczne ASO w Stuttgarcie....
, byłem przy okazji wyjazdu służbowego na lotnisko do "Nemec"
Cena w przeliczeniu na średni kursu Euro na dzień dzisiejszy, wymiary na podstawie wskazania mikrometru.
A6019970645
Oring ( zielony, ten mniejszy )
Wym. zew. 12,41 mm. x 2,56 mn. - Cena 4,65 pln.
A0219977548
Oring czarny, na "kruciec" zaworu stop, wchodzący w pompę
Wym. zew. 11,57 mm. x 2,56 mm. - Cena 7.18 pln.
A0019903512
Sruba mocująca zawór "stop"
Wym. M6x1,5x29 - "główka" 10 mm., klucz torx, rozmiar 30 - Cena 1,60 pln.
Rozbieżność w rozmiarach oraz numerach części jest spowodowane, tym, iż "Nemce" twierdzą, że modele 2,5TD w układzie paliwowym mają zastosowane tzw. "rozmiarówkę" podaną w "calach"
Dodatkowo
B66043114
B66043115
Karty kolekcjonerskie , na "pamiątkę" - Cena 12,61 pln.
To na tyle, mam nadzieję, iż się przyda.
Ps. Róznica pomiędzy tym fabrycznym ASO, a naszymi np. ASO S-ec, to tak, jak Pewex z Cepelią:mrgreen: |
_________________ MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE |
|
|
|
|
siarak
siarak
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 21:09
|
|
|
To i ja dodam coś od siebie, po moich bojach z nieszczelnościami.
oringi na przewodach paliwowych, 8 szt wymiar 8x2,5 z ASO (zielone) po 4zł
na przew. paliwa (do filtra wstęp. i 2 we. filtra gł.) 3szt 10x2,5 (z allegro z vitonu) 2,60zł
między zaworem stop z pompą 1szt 12x2,5 (z allegro z vitonu) po 3,10z,ł
na dekielki zaworu stop 2szt (z allegro zwykłe) 25x3 po 1,50zł
filtr wstępny z ASO z oringiem w zestawie ok 13zł
filtr główny w zwykłym sklepie nie pamietam
Czy pomogło, czy wyleczyło z zapowietrzania okaże się po nocy.
Dla potrzebujących namiar na firmę z oringami na allegro:
użytkownik- SklepGraf
"Grafi" Rafał Głuchowski
ul. B. Prusa 8/5
21-400 Łuków
e-mail: sklepgrafi@gg.pl
tel. 667 050 666
Edit.:
No i jak ręką odjął. Po całej dobie odpala w sekundę. Dodam że i świece zmieniłem bo jedna padła (5x beru). A już kupiłem zawór zwrotny na przewód doprowadzający paliwo (dwa zaworki z gruszką do podpompowania w razie 'W') ale zrezygnowałem. Stwierdziłem, że takie zaworki stawiają pewien opór przepływowi paliwa, co w praktyce mogło by tylko pogorszyć sytuację.
A czy był oryginalnie pomyślany zawór zwrotny? Po dokładnych oględzinach 'zaworu stop', (który ma 4 otwory, czyli jak by dwa kanały) potrząsając nim usłyszymy luźną kulkę. Dmuchając i zaciągając powietrze z jednego z króćców usłyszymy 'pracę' w/w kulki- to tam jest zawór zwrotny. Tyle że nie zapobiegnie on cofnięciu paliwa po odkręceniu filtra niestety. Widocznie inna jego rola. |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 15:57
|
|
|
zibi_43 napisał/a: | Witam;
Według mnie eliminacja orginalnego wstępnego filterka paliwa na rzecz dołożonego zwykłego przelotowego filterka do diesla ma sens. Tanio i skutecznie. Dodatkowy plus to eliminacja 3 orginalnych oringów /czyt. 3 potencjalne miejsca nieszczelności wyeliminowane/ |
Może ktoś napisać jak ominąć ten filierek wstępny ? jak na foto ?
Normalnie paliwo idzie z baku do podgrzewacza a potem wężykiem A6050701432 do filterka wstępnego (zaznaczyłem na foto jedynką).
Tu kolega puścił paliwo wężykiem nr 2 ale gdzie podłączył ? rozumiem że wężyk A6050701432 jest nieczynny ? z drugiej strony ?
Chce na chwilę odpalić i przejechać się autem na butelce 5 litrowej, i wężyk powrotu do baku ten czarny jest odkręcany i można podłączyć nowy zastępczy chwilowo wężyk lecz wężyk zasilający idący od podgrzewacza A6050701432 jest nierozbieralny. I zastanawiam się czy muszę kupić taki za 40zł i go rozwalić nakładając tylko wężyk na końcówkę czy da się to jakoś ominąć. Zasilając auto bez filierka a może nawet bez filtra głównego ??
|
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
abakarow
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2013, 12:16
|
|
|
phan: "Może ktoś napisać jak ominąć ten filierek wstępny ? jak na foto ?"
Wydaje mi się, że filterek wstępny pomija się montując filtr przelotowy na przewodzie podłączonym z jednej strony do wymiennika ciepła-popularnie:podgrzewacza, a drugim końcem do zaworu stop (czarnej kostki przy pompie) w miejscu, gdzie normalnie przychodzi przewód przeźroczysty idący od filtra wstępnego.
Piszę: 'wydaję mi się', bo jeszcze nie zakładałem tego, ponieważ uważam to za ostateczność. Też walczę z nieszczelnością, póki co wymieniłem 8 mniejszych oringów, 3 większe oraz 1 pomiędzy pompą, a zaworem stop. Tu koledzy piszą coś o uszczelnieniu zaworu stop dwoma oringami o średnicy 25x3, ale gdzieś wcześniej przeczytałem, że zawór stop jest nierozbieralny, a u mnie on właśnie "się poci". Podzieli się ktoś wiedzą jak rozebrać zawór stop?
Dodam, że mam C250D bez turbo, 94r. |
|
|
|
|
Padre321
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 64 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 06:19
|
|
|
Ale po co chcesz eleminować, koszt wymiany i uszczelnienia niewielki, a obędzie się bez Cepelii....... |
_________________ MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE |
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2013, 12:16 Wyciek
|
|
|
Czesc
Panowie mam wyciek z miejsca na załączonym zdjeciu, jest to jakis wtyk zaciśniety metalowym pierścieniem od ktorego odchodzi kabel ( czujnik?), Nie moge znaleźć w EPC tego elementu, jest tam jakis oring? ktos to odpinał?
http://w742.wrzuta.pl/obr...904/zdjecie0711
Pozdrawiam
[ Dodano: 25 Kwiecień 2013, 13:02 ]
nobody? |
_________________ W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
|
|
|
|
|
siarak
siarak
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2013, 10:48
|
|
|
siarak napisał/a: | oringi na przewodach paliwowych, 8 szt wymiar 8x2,5 z ASO (zielone) po 4zł |
To na zdjęciu to zawór stop immobilizera. Wchodzą do niego dwa przewody paliwowe przeźroczyste uszczelnione oringami jak wyżej.
siarak napisał/a: | między zaworem stop z pompą 1szt 12x2,5 (z allegro z vitonu) po 3,10z,ł
na dekielki zaworu stop 2szt (z allegro zwykłe) 25x3 po 1,50zł |
Tu już trochę więcej zachodu. Trzeba cały zawór zdemontować. Trochę zabawy jest- dokładniejszy opis znajdziesz bo było o tym. |
_________________ C250 Turbodiesel '98 |
|
|
|
|
abakarow
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 29 Maj 2013, 20:06
|
|
|
no niestety w żadnym wypadku nikomu nie cieknie z wtyczki, no nic trzeba kupic uszczelki i wszystko wymienic samemu, mechanicy o dupe roztrzaść proponuja kupic nowy lub ze szrotu lol |
_________________ W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
|
|
|
|
|
sphinx1987
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 15 Luty 2014, 11:40
|
|
|
u mnie tak samo jest mokra wtyczka ale to raczej nie przeszkadza przynajmniej końcówki nie zardzewieją
a tak poważnie. walcze juz 2 lata z nieszczelnościami i było ok raz 3 miesiące potem pół roku az do tej zimy wogóle przestał odpalać okazało się, że nie dochodzi prąd do zaworu stop. dołożyłem plus ze stacyjki i auto zaczęło z trudem odpalać. rozebrałem zawór wymieniłem na oringi które miałem pod ręką i niestety ale po złożeniu lało się nie miłosiernie i zapaliła się kontrolka EPC żółta. kupiłem wczoraj oringi 25x3 2 szt i 12x2.5 wymieniłem i jest pięknie, auto po nocy pali na dotyk równo pracuje i nic się nie poci nie kapie w końcu raj na ziemi... ale wciąż swieci sie kontrolka EPC i mam jakieś 70 koni zamiast 150... pomocy jest opcja, że nie podpiąłem jakiegoś kabla albo coś urwałem?? dodam że mam interfejs - komputer z wtyczką na 38 pin ale CARSOFTem mogę tylko diagnozować EGS i AIRBAG no i ewentualnie usuwać błedy ale jak próbuje zdiagnozować cokolwiek innego to pokazuje że module not respond. dlaczego tak jest? dodam że live data działa i pokazuje mi wszystko czyli obroty silnika itd. |
_________________ Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
sphinx1987
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 15 Luty 2014, 13:48
|
|
|
z tego co wyczytałem to gdy pali się kontrolka EPC to jest wtedy jakiś tryb serwisowy (nie wiem nie znam się) i auto jest słabe. a gdzie szukać tego podciśnienia?? dodam że turbina dmucha odkręciłem rure od kolektora i próbowałem zatkać ręką wylot z turbiny i nie da się bo przy obrotach około 3 tyś nie utrzymałem. |
_________________ Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH |
|
|
|
|
|