Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:12
C250TD pompa wtryskowa Bosch oringi uszczelniające
Autor Wiadomość
gibaj 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 268
Skąd: LBL
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 17:26   

a ja mam takie pytanko?
gdzie jest w 2,5 TD zawór zwrotny? gdzieś przy pompie? czy na którymś z przewodów?
wymieniałem dziś filtr paliwa
nowy zalałem oczywiście ropką ale musiałem trochę pokręcić żeby odpalił :roll:
zastanawiam się w którym miejscu by taki zaworek wstawić żeby paliwo się nie cofało? 8)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 20:46   

Fabryka nie przewidziała żadnego zaworu zwrotnego w tym modelu - ma być wszystko szczelne i nic nie ma prawa się wtedy cofać...
Wymiana filtra paliwa to standard, że trzeba później nieco pokręcić...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
gibaj 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 268
Skąd: LBL
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 09:53   

ano własnie :wink:
zauważyłem że jak odkręcę filtr to właśnie ropka się cofa :P
czyli jakby taki zaworek założyć to nie uciekałoby paliwo do zbiornika
aha czyli trzeba założyć zaworek a gdzie? to jeszcze pomyślę :wink:
 
 
Padre321 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 23:49   

A więc proszę państwa, sprawa oparła się o fabryczne ASO :mb: w Stuttgarcie....
:D , byłem przy okazji wyjazdu służbowego na lotnisko do "Nemec"
Cena w przeliczeniu na średni kursu Euro na dzień dzisiejszy, wymiary na podstawie wskazania mikrometru.
A6019970645
Oring ( zielony, ten mniejszy )
Wym. zew. 12,41 mm. x 2,56 mn. - Cena 4,65 pln.
A0219977548
Oring czarny, na "kruciec" zaworu stop, wchodzący w pompę
Wym. zew. 11,57 mm. x 2,56 mm. - Cena 7.18 pln.
A0019903512
Sruba mocująca zawór "stop"
Wym. M6x1,5x29 - "główka" 10 mm., klucz torx, rozmiar 30 - Cena 1,60 pln.
Rozbieżność w rozmiarach oraz numerach części jest spowodowane, tym, iż "Nemce" twierdzą, że modele 2,5TD w układzie paliwowym mają zastosowane tzw. "rozmiarówkę" podaną w "calach"
Dodatkowo
B66043114
B66043115

Karty kolekcjonerskie :mb: , na "pamiątkę" - Cena 12,61 pln.
To na tyle, mam nadzieję, iż się przyda.

Ps. Róznica pomiędzy tym fabrycznym ASO, a naszymi np. ASO S-ec, to tak, jak Pewex z Cepelią:mrgreen:
_________________
MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE
 
 
siarak 
siarak

Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 48
Skąd: Radom
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 21:09   

To i ja dodam coś od siebie, po moich bojach z nieszczelnościami.
oringi na przewodach paliwowych, 8 szt wymiar 8x2,5 z ASO (zielone) po 4zł
na przew. paliwa (do filtra wstęp. i 2 we. filtra gł.) 3szt 10x2,5 (z allegro z vitonu) 2,60zł
między zaworem stop z pompą 1szt 12x2,5 (z allegro z vitonu) po 3,10z,ł
na dekielki zaworu stop 2szt (z allegro zwykłe) 25x3 po 1,50zł
filtr wstępny z ASO z oringiem w zestawie ok 13zł
filtr główny w zwykłym sklepie nie pamietam

Czy pomogło, czy wyleczyło z zapowietrzania okaże się po nocy.

Dla potrzebujących namiar na firmę z oringami na allegro:
użytkownik- SklepGraf
"Grafi" Rafał Głuchowski
ul. B. Prusa 8/5
21-400 Łuków
e-mail: sklepgrafi@gg.pl
tel. 667 050 666


Edit.:
No i jak ręką odjął. Po całej dobie odpala w sekundę. Dodam że i świece zmieniłem bo jedna padła (5x beru). A już kupiłem zawór zwrotny na przewód doprowadzający paliwo (dwa zaworki z gruszką do podpompowania w razie 'W') ale zrezygnowałem. Stwierdziłem, że takie zaworki stawiają pewien opór przepływowi paliwa, co w praktyce mogło by tylko pogorszyć sytuację.

A czy był oryginalnie pomyślany zawór zwrotny? Po dokładnych oględzinach 'zaworu stop', (który ma 4 otwory, czyli jak by dwa kanały) potrząsając nim usłyszymy luźną kulkę. Dmuchając i zaciągając powietrze z jednego z króćców usłyszymy 'pracę' w/w kulki- to tam jest zawór zwrotny. Tyle że nie zapobiegnie on cofnięciu paliwa po odkręceniu filtra niestety. Widocznie inna jego rola.
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 15:57   

zibi_43 napisał/a:
Witam;
Według mnie eliminacja orginalnego wstępnego filterka paliwa na rzecz dołożonego zwykłego przelotowego filterka do diesla ma sens. Tanio i skutecznie. Dodatkowy plus to eliminacja 3 orginalnych oringów /czyt. 3 potencjalne miejsca nieszczelności wyeliminowane/



Może ktoś napisać jak ominąć ten filierek wstępny ? jak na foto ?
Normalnie paliwo idzie z baku do podgrzewacza a potem wężykiem A6050701432 do filterka wstępnego (zaznaczyłem na foto jedynką).
Tu kolega puścił paliwo wężykiem nr 2 ale gdzie podłączył ? rozumiem że wężyk A6050701432 jest nieczynny ? z drugiej strony ?

Chce na chwilę odpalić i przejechać się autem na butelce 5 litrowej, i wężyk powrotu do baku ten czarny jest odkręcany i można podłączyć nowy zastępczy chwilowo wężyk lecz wężyk zasilający idący od podgrzewacza A6050701432 jest nierozbieralny. I zastanawiam się czy muszę kupić taki za 40zł i go rozwalić nakładając tylko wężyk na końcówkę czy da się to jakoś ominąć. Zasilając auto bez filierka a może nawet bez filtra głównego ??

_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
abakarow 

Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Kwiecień 2013, 12:16   

phan: "Może ktoś napisać jak ominąć ten filierek wstępny ? jak na foto ?"

Wydaje mi się, że filterek wstępny pomija się montując filtr przelotowy na przewodzie podłączonym z jednej strony do wymiennika ciepła-popularnie:podgrzewacza, a drugim końcem do zaworu stop (czarnej kostki przy pompie) w miejscu, gdzie normalnie przychodzi przewód przeźroczysty idący od filtra wstępnego.
Piszę: 'wydaję mi się', bo jeszcze nie zakładałem tego, ponieważ uważam to za ostateczność. Też walczę z nieszczelnością, póki co wymieniłem 8 mniejszych oringów, 3 większe oraz 1 pomiędzy pompą, a zaworem stop. Tu koledzy piszą coś o uszczelnieniu zaworu stop dwoma oringami o średnicy 25x3, ale gdzieś wcześniej przeczytałem, że zawór stop jest nierozbieralny, a u mnie on właśnie "się poci". Podzieli się ktoś wiedzą jak rozebrać zawór stop?

Dodam, że mam C250D bez turbo, 94r.
 
 
Padre321 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 06:19   

Ale po co chcesz eleminować, koszt wymiany i uszczelnienia niewielki, a obędzie się bez Cepelii.......
_________________
MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23 Kwiecień 2013, 12:16   Wyciek

Czesc

Panowie mam wyciek z miejsca na załączonym zdjeciu, jest to jakis wtyk zaciśniety metalowym pierścieniem od ktorego odchodzi kabel ( czujnik?), Nie moge znaleźć w EPC tego elementu, jest tam jakis oring? ktos to odpinał?


http://w742.wrzuta.pl/obr...904/zdjecie0711

Pozdrawiam

[ Dodano: 25 Kwiecień 2013, 13:02 ]
nobody?
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
siarak 
siarak

Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 48
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Kwiecień 2013, 10:48   

siarak napisał/a:
oringi na przewodach paliwowych, 8 szt wymiar 8x2,5 z ASO (zielone) po 4zł

To na zdjęciu to zawór stop immobilizera. Wchodzą do niego dwa przewody paliwowe przeźroczyste uszczelnione oringami jak wyżej.

siarak napisał/a:
między zaworem stop z pompą 1szt 12x2,5 (z allegro z vitonu) po 3,10z,ł
na dekielki zaworu stop 2szt (z allegro zwykłe) 25x3 po 1,50zł


Tu już trochę więcej zachodu. Trzeba cały zawór zdemontować. Trochę zabawy jest- dokładniejszy opis znajdziesz bo było o tym.
_________________
C250 Turbodiesel '98
 
 
abakarow 

Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Maj 2013, 09:37   

Dokładny opis jak uszczelnić zawór stop jest na forum E klasy, link:
http://www.w210.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29 Maj 2013, 20:06   

no niestety w żadnym wypadku nikomu nie cieknie z wtyczki, no nic trzeba kupic uszczelki i wszystko wymienic samemu, mechanicy o dupe roztrzaść proponuja kupic nowy lub ze szrotu lol :mrgreen:
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
sphinx1987 

Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 9
Skąd: słupsk
Wysłany: 15 Luty 2014, 11:40   

u mnie tak samo jest mokra wtyczka ale to raczej nie przeszkadza przynajmniej końcówki nie zardzewieją :D

a tak poważnie. walcze juz 2 lata z nieszczelnościami i było ok raz 3 miesiące potem pół roku az do tej zimy wogóle przestał odpalać okazało się, że nie dochodzi prąd do zaworu stop. dołożyłem plus ze stacyjki i auto zaczęło z trudem odpalać. rozebrałem zawór wymieniłem na oringi które miałem pod ręką i niestety ale po złożeniu lało się nie miłosiernie i zapaliła się kontrolka EPC żółta. kupiłem wczoraj oringi 25x3 2 szt i 12x2.5 wymieniłem i jest pięknie, auto po nocy pali na dotyk równo pracuje i nic się nie poci nie kapie w końcu raj na ziemi... ale wciąż swieci sie kontrolka EPC i mam jakieś 70 koni zamiast 150... pomocy jest opcja, że nie podpiąłem jakiegoś kabla albo coś urwałem?? dodam że mam interfejs - komputer z wtyczką na 38 pin ale CARSOFTem mogę tylko diagnozować EGS i AIRBAG no i ewentualnie usuwać błedy ale jak próbuje zdiagnozować cokolwiek innego to pokazuje że module not respond. dlaczego tak jest? dodam że live data działa i pokazuje mi wszystko czyli obroty silnika itd.
_________________
Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Luty 2014, 13:28   

sphinx1987, w dziale zrob to sam masz kompleksowy opis uszczelnienia układu paliwowego. Poza tym co do braku mocy moze jakies podcisnienie jest odpiete i stad brak mocy?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
sphinx1987 

Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 9
Skąd: słupsk
Wysłany: 15 Luty 2014, 13:48   

z tego co wyczytałem to gdy pali się kontrolka EPC to jest wtedy jakiś tryb serwisowy (nie wiem nie znam się) i auto jest słabe. a gdzie szukać tego podciśnienia?? dodam że turbina dmucha odkręciłem rure od kolektora i próbowałem zatkać ręką wylot z turbiny i nie da się bo przy obrotach około 3 tyś nie utrzymałem.
_________________
Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,159 sekundy. Zapytań do SQL: 10