Problem ze szczękami |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 20:13
|
|
|
Musisz pompować tak długo aż nie wyjdzie cały. Przy końcu uważaj, ale nie powinno sie stać nic grożnego jak wyjdzie.
Myślę że możesz go spokojnie zeszlifować. Zresztą jak wyjdzie to zobaczysz ile wchodzi w zacisk, ile zeszlifujesz oraz zobaczysz grubośc tłoczka. Bedziesz wiedział czy zeszlifowany nie będzie wychodził za daleko.
marcinns1991 napisał/a: | rozumiem że tłoczek to jedynie ten mały pierścień a ten większy z czarnym obramowaniem od góry jest nieruchomy razem z zaciskiem |
Tak tłoczek to ten mały pierścień, ten duży pierścień od środka musisz zeszlifować. Wiadomo jak tłoczek będzie mocno zardzewiały to masz problem, ale troszkę powierzchownej rdzy nie zrobi nic złego |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 20:32
|
|
|
marcinns1991spokojnie sprężarka sobie z tym poradzi, albo jak piszą inni możesz pompując pedałem, a jak nie wysunie się to możesz szczypcami delikatnie obracać (czy nawet śrubokrętem podważyć oczywiście wszystko z umiarem)i nie ma bata zęby tłoczek nie wyszedł. Wyciągniesz tłoczek, delikatnie papierkiem przeszlifujesz, wymieniasz wszystkie gumki co idą wewnątrz "cylinderka" (małe i duże).
A co do takiego małego wyszczerbienia to nic się nie stanie. Bo powierzchnia styku klocka z cylinderkiem i tak będzie prosta, nie będzie go klinować. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 20:49
|
|
|
Hmm jutro się za to zabiorę po pracy wstąpienia po gumki, od razu zrobię oba tloczki, mam nadzieję że rdza nie będzie zbyt duża, potraktuje ja wd i benzyna ekstrakcyjną |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 20:55
|
|
|
perzu126 nie zapominaj o tych małych gumkach jak rozkręcisz na pół cały cylinderek |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 21:04
|
|
|
asasyn18, wymienię wszystkie gumki jakie będą w zestawie, jeszcze mam pytanko bo kupiłem taki zestaw bolców:
http://www.iczesci.com/imgparts/60863.jpg
i na końcach tych długich ramion jest zaokrąglenie i ono cały czas trze mi po rancie tarczy, doginałem, szlifowałem i nadal trze, tez tak macie bo przy mniejszej prędkości irytuje ten dźwięk tarcia, tarcza się od tego nie grzeje ale dyskomfort jak jadę po mieście i coś mi skrobie
Rozumiem, że zestaw gumek wygląda jak na tej aukcji tylko bez tłoczków:
http://allegro.pl/reperat...3095892710.html
pytanie od czego jest ten gumowy kapturek i te 2 małe uszczelki ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 21:17
|
|
|
marcinns1991 napisał/a: | i na końcach tych długich ramion jest zaokrąglenie i ono cały czas trze mi po rancie tarczy, |
Dziwne, bo w sumie zagięcie jest na zewnątrz, to nie wiem jak może trzeć.
marcinns1991 napisał/a: | od czego jest ten gumowy kapturek i te 2 małe uszczelki ? |
Kapturek jest oczywiście na odpowietrznik, a te 2 małe gumki to uszczelnienia pomiędzy dwiema połówkami zacisku. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 21:53
|
|
|
Pioterek, czyli zacisk muszę rozkręcić na pół ? o ile dobrze pamiętam 4 śruby ?
to zaokrąglenie powinno chyba być do dołu ? czy to ja źle je założyłem, to zaokraglenie na końcach tych blaszek dotyka rantu moich tarczy a te zagięcia krótkich ramion wchodzą za klocek pomiędzy klocek i zacisk |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 22:03
|
|
|
No nie musisz jak poradzisz sobie bez rozkrecania, poza tym może stan śrub nie nadawać się do odkręcenia w zależności od korozji itd.
marcinns1991 napisał/a: | a te zagięcia krótkich ramion wchodzą za klocek pomiędzy klocek i zacisk |
No z tego co opisujesz to dałeś blaszkę odwrotnie. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 22:08
|
|
|
Pioterek, ostatnio jedna odkręciłem przez przypadek, teraz uświadomiłem sobie mój błąd założyłem ta blaszkę odwrotnie i zamiast rozpychać klocki to to zagięcie na krótszych ramionach trzyma klocki nie pozwalając im rozepchnąć się, może to jest przyczyna grzania się koła tylko w lewym kole założyłem tez odwrotnie a koło zimne, fakt faktem rozkręcę te tłoczki i przeczyszczę, jednak człowiek uczy się na błędach i jeździłbym z tymi blaszkami czekając aż w końcu się dotrą |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2013, 07:14
|
|
|
asasyn18 napisał/a: | perzu126 nie zapominaj o tych małych gumkach jak rozkręcisz na pół cały cylinderek |
Aha, o tym nie wiedziałem bo nie rozkręcałem na pół zacisku, bo naprawdę nie ma takiej potrzeby
marcinns1991 napisał/a: | Pioterek, czyli zacisk muszę rozkręcić na pół ? o ile dobrze pamiętam 4 śruby ? |
Nie musisz, w środku nie ma raczej nic co wymagałoby czyszczenia. Wyciągasz tłoczek, patrzysz jak wygląda i jeśli jest dobry, to czyścisz to co Ci pokazałem i musi być dobrze. Zresztą, jak będziesz miał zacisk w ręku i to przy nie zapieczonym tłoczku, będziesz mógł go wsuwać i wysuwać ręką |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2013, 17:40
|
|
|
temat można zamknąć,
uporałem się z problemem, winne były nie tłoczki a sam zacisk w którym ścianka gniazda tłoczka delikatnie zaszła rudym nalotem, po oczyszczeniu i nasmarowaniu specjalną pastą wszystko chodzi jak należy, koło nie grzeje się |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
|