Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki diesla - dyskusja ogólna
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 18:32   

mlody21989, co do zaślepienia zaworu EGR to sprawdziłem u siebie organoleptycznie i wiem, że zawór otwiera się już po lekkim dodaniu gazu. Jednak gwałtowne wciśnięcie gazu, bądź do podłogi powoduje jego zamknięcie. Ale nie odcinałem sterowania, bo w sumie co mogłoby się zmienić, skoro komputer go automatycznie zamyka :?:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 20:51   

perzu126, zgadza sie ale zobacz w jakiej pozycji jest zawór na trochę wyższych obrotach niż wolne tak jakby podczas normalnej jazdy. Ja się trochę pomęczyłem i znalazłem położenie gazu w którym występowała żabka i przepustnica od zaworu dawała wtedy spaliny do silnika.. Nie namawiam nikogo na zaślepianie wręcz przeciwnie lepiej niech każdy sprawdzi czy u niego ten zawór chodzi dobrze jeśli sie przycina to da sie go jeszcze odratować przecież :) a tu chodzi o dobro naszych klekocików a próbne zaślepienie to jest 5 minut licząc z otwarciem maski
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 21:09   

mlody21989, zgadza się- wystarczy niewielkie dodanie gazu i zawór się otwiera. Czyli w czasie normalnej jazdy jest cały czas otwarty . Ale tak jak pisałem: masz np. 2000obr wciskasz gwałtownie gaz i zawór się zamyka. Ja mam niekiedy żabke przy około 2tys obr i wtedy wciskam gaz w podłogę i problem zanika odrazu :wink: . Fakt, spróbuje zaslepic jeszcze i zobaczę co się będzie działo
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 21:16   

ja u siebie zaślepiłem i nie widze nic ciekawego oprócz tego ze bardziej muli do 2000obr
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Czerwiec 2013, 16:33   

Po 1000km podłączyłem z powrotem EGR, bo niestety po długim czasie nie pojawiania się problemu (zniknął rok temu kiedy wymieniłem czujnik na listwie CR), znów pojawiło się odcięcie zapłonu przy gwałtownym wyprzedzaniu (zapala się kontrolka EPC i pod pedałem gazu brak reakcji, po zatrzymaniu wszystko się wyłącza. ponowne uruchomienie silnika i jazda dalej).
Nie wiem czy zaślepienie miało na to jakiś wpływ, ale nie chciałbym znów tego doświadczyć. I nie życzę nikomu.
Poza tym po zaślepieniu bardziej kopcił przy mocniejszym dodaniu gazu, spalanie w normie i lepiej się toczył przy zdjęciu nogi z gazu.
Suma summarum hitu nie ma, więc wolę jeździć jak Mercedes przykazał :-)
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Czerwiec 2013, 18:20   

Co do EGR to podam przykłady z innych aut- dużo młodszych jakie cuda wyprawiają te gówna. Np. w TDCI Forda z 2007roku należy go zaslepic bo inaczej silnik kopci niemiłosiernie. W benzynowym C5 1generacji zarówno w silniku 1,8 jak i 2,0 również plata figle. Tu jednak odcięcie EGR odpada ponieważ bez niego temperatura spalania rosnie na tyle, że może wytopić katalizator :shock: Także u nas nie jest tak żle :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 17 Czerwiec 2013, 18:34   

dzisiaj spr swój egr i pracuje bez zarzutu ;) żabki też dawno nie było, najczęściej jest późną jesienią i w zimie jak na dworze jest zimno, a dlaczego tak, nie mam pojęcia ;)

ech przez ta klimę ruszanie na skrzyżowaniu to męka, strasznie obciąża silnik, w 4 osoby raz auto mi zgasło :/ ale jak wyłączę klimę to czuje się jakbym nitro włączył :D najlepiej mi sie jedzie samemu wtedy klima nie zamula az tak bardzo ;)
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Czerwiec 2013, 18:46   

marcinns1991 napisał/a:
ech przez ta klimę ruszanie na skrzyżowaniu to męka, strasznie obciąża silnik, w 4 osoby raz auto mi zgasło :/ ale jak wyłączę klimę to czuje się jakbym nitro włączył :D najlepiej mi sie jedzie samemu wtedy klima nie zamula az tak bardzo ;)

To masz chyba coś nie tak ze sprężarką... Klima obciąża silnik, ale nie aż tak
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 22:40   

zgasło pewnie przez ruszanie bez gazu, zazwyczaj jadę sam i ruszam praktycznie bez gazu a tu klima i 4 osoby na pokładzie, jak jadę na klimie to pow 2 tys obrotów wskazówka szybciej idzie w górę, takiego kopa auto dostaje i tak do 2200 obrotów, a w gorące dni wentylator od klimy strasznie głośno chodzi
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 12:41   

Witam mam zamiar wrócić spowrotem do MB C klasa 2.2 CDI.99 rok .Jak sie uda kupie na dniach . Stąd moje pytanko do was. Kto jeżdzi z takim motorem i jak się on sprawuje , spalanie itd .Tylko bez ,, słyszałem" chodzi mi o opinie użytkowników którzy maja owy motor.
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 13:23   

Morda, CDI to całkiem udane silniki. Ja bym nie liczył na znalezienie egzemplarza z przebiegiem poniżej 200tys km. Chyba, że od wujka który ma takiego od nowości i wiesz, że egzemplarz jest pewny. Musisz liczyc się z przebiegami rzędu300tys km w góre. No i dobrze mieć jakąs gotówkę na nowe wtryski, bo one są najsłabyszm punktem silnika. A dlaczego musi być diesel akurat?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 13:34   

perzu126, miałem benzynke już ,teraz dieselek musi być podkusiło mnie i kupiłem VW w TDI 1.9 130km. Autko swoją role już odwaliło (kombi wózek dziecięcy, wykonczenie domku) moj wcześniejszy Merc nie dałby rady .Teraz wózek już sporadycznie ale do kombiaka juz sie przyzwyczaiłem. Co do przebiegu to wiadoma sprawa nie pytam o rocznego merca. Co do wrtysków to różnie bywa. Ja mam Passata na pompowtrysku 2 lata i jest ok znajomy prowadzi servis i regeneracje czesto kontroluje i jest ok. A każdy straszył mi sie udalo. Chodzi mi o spalanie tych CDI-ków jak się to zbiera .Najbardziej mi zależy o opini kogoś kto użytkuje takie auto .
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 13:43   

http://www.speedyshare.co...k-spalanie.xlsx

tu masz moje spalanie, prowadzone prawie od początku użytkowania przeze mnie, prawie wszystko to jazda po centrum Białegostoku, 1 trasa Białystok-Frankfurt- Białystok, no i kilka wypadów na mazury. może z 90% to miasto. c200cdi 2000rok

[ Dodano: 8 Grudzień 2013, 13:46 ]
aaa, i połowa to na ruskiej ropie xD
_________________
om611 + gt22v
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 15:09   

Morda, tu masz cały wątek o spalaniu CDI
http://www.w202.pl/viewto...ht=spalanie+cdi
Jak wyczytasz bywa z tym różnie.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,167 sekundy. Zapytań do SQL: 9