Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:33 |
Hamulec ręczny (postojowy) & linka |
Autor |
Wiadomość |
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 12:45
|
|
|
Ściągasz siedzisko tylnej kanapy, na środku jest mechanizm linek od ręcznego (on będzie zasłonięty osłoną metalową chyba na 3 nakrętki, bynajmniej u mnie tak jest). Jak popatrzysz to będziesz wiedział czy linki są OK.
Zdjecie mechanizmu pod kanapą na drugim zdjęciu. Nawet daleko nie szukałem . |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 14:17
|
|
|
http://www.autoturek.pl/i...go-mercedes.htm
mówiłem o tym, zapieczony mechanizm nie rozciąga szczek przez co nie hamuje,
osłona pod kanapą jest przykręcona na 3 nakrętki klucz 10 |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 9 Listopad 2013, 19:24
|
|
|
asasyn18, Obie linki są na miejscu, jedynie ta z lewego koła, podczas zaciągania i zwalniania hamulca, bardzo mało się 'rusza' ....
marcinns1991, Ten rozpierak co pokazałeś, widziałem, że nie jest zapieczony, bo mechanizm się ruszał jak go dotykałem, nie reagował niestety na naciśnięcie pedału.
2013.11.09
Powróciłem do tematu, poprzednim razem odrdzewiłem ten mechanizm i nasmarowałem, dzisiaj próbowałem poruszać tym mechanizmem do regulacji, przez dziurkę w tarczy, i udało mi się podregulować, bo po zaciągnięciu hamulca nie mogłem już ruszyć tarczą. Jednak wystarczyło założyć koło, i udało mi się ręką obrócić. Co może być jeszcze nie tak ? za słabo naciągnąłem?, wyczułem, że dalej już się nic nie odkręca... Chyba będę musiał ponownie zdjąć tarczę i sprawdzić... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 19 Listopad 2013, 22:38
|
|
|
Greg_G, daj odrdzewiacz na ta śrubę od regulacji albo jak już ściągniesz tarcze to spróbuj ją rozruszać bo z opisu wychodzi że wszystko sprawne tylko musisz wyregulować |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 19 Listopad 2013, 22:49
|
|
|
Greg_G napisał/a: | Ten rozpierak co pokazałeś, widziałem, że nie jest zapieczony, bo mechanizm się ruszał jak go dotykałem, nie reagował niestety na naciśnięcie pedału.
|
To trzeba wyjąć i zobaczyć czy ucho linki nie zardzewiało na rozpieraku: jak zardzewieje i się nie rusza to ręczny nie będzie trzymać.
Druga sprawa regulacja na rozpieraku: rozkręcasz aż będzie czuć, że już hamuje, cofasz trochę, żeby nie tarło i musi trzymać po zaciągnięciu, że nie ruszysz autem. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 25 Listopad 2013, 21:29
|
|
|
Witam. A JA MAM PROBLEM Z LINKAMI TEGO TYPU... WSZYSTKIE PASUJE Z LINKAMI I RESZTA,A CO JAKIS CZAS LINKA SPADA I PEDAŁ RECZNEGO WPADA... ILE MOGE KANAPE PODNOSIC..WIEC CO MOZE SIE DZIAC..? MAM TE LINKI NA JAKIES DRUTY SKRECIC...? |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 25 Listopad 2013, 22:18
|
|
|
MERCmen - nie krzycz proszę.
A sprężyna i cały napinacz działa poprawnie? |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 25 Listopad 2013, 23:33
|
|
|
może napinacz się skopał, |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 26 Listopad 2013, 09:58
|
|
|
MERCmen - Sprawdź czy linki pomiędzy mechanizmem pod tylną kanapą a kołami chodzą bez problemu, czy wszystkie sprężyny są na swoim miejscu, czy elementy mocujące szczęki też są na swoich miejscach. Skoro linka spada to znaczy że któryś z elementów nie wraca na swoje miejsce co może być np. skutkiem uszkodzonej sprężyny lub zatartego mechanizmu.
Wyczyść wszystko, nasmaruj, sprawdź sprężyny - musi działać. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 27 Listopad 2013, 13:27
|
|
|
Dziękuję za odpowiedz i pomoc... Znajdę usterkę to dam Wam znać;) |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 20:20
|
|
|
Witam. Ja mam taki problem, że pedał po zwolnieniu hamulca postojowego nie idbija do końca i świeci kontrolka, muszę modważać go nogą, aby kontrolka zgasła. Cały mechanizm działa poprawnie, przyjrzałem się temu i wygląda na zbyt luźną linkę. Czy w mechaniźmie są jakieś odboje, które go cofają do samej góry, czy wszystkim steruje linka i trzeba ją zaciągnąć, żeby hamulec odbijał sam do końca? |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 21:21
|
|
|
kamil_0793,
Mówisz o mechanizmie samego pedała hamulca czy o mechanizmie pod tylną kanapą ?
Tutaj masz schemat budowy hamulca postojowego - http://images.neoriginal....e92f77e4bee2698 |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 21:48
|
|
|
Piotrek1401, widziałem ten schemat. Nic tam nie znalazłem. Dlatego pytam, czy ktoś może wie, bo nie bardzo mam czas i miejsce, żeby wyjmować mechanizm, a jak ma się później okazać, że to linka jest odpowiedzialna za położenie pedału w pozycji zwolnionej to wolę najpierw zapytać. Jeśli nikt nie wie, to wyjmę mechanizm i jakoś sobie poradzę |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 21:55
|
|
|
To może na początek rozłącz te dwie linki w tym mechanizmie (co idą do tylnych tarcz) i zobacz czy wszystko chodzi jak należny. Mechanizm chyba powinien działać swobodnie bez tych linek, i już powinieneś mieć jakieś rozeznanie |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
Cineks
Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 11 Skąd: Częstochowa / Łódź
|
Wysłany: 27 Styczeń 2014, 15:06
|
|
|
Post nie związany z konkretnym problemem ale związany z hamulcem ręcznym a dokładnie kontrolką.
Zaciągam hamulec ręczny i kontrolka się nie pali. Jeżeli ruszę to jest pikanie ostrzegawcze. Powodem nie palenia się kontroli może być spalona żarówka czy coś z czujnikiem? |
_________________ W202 C220D Elegance 1996
WDB2021211A372864 |
|
|
|
|
|