zablokowało hamulce z przodu |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 16:49
|
|
|
Nigdy tego nie 'ćwiczyłem' ale tak intuicyjnie spróbowałbym w następujący sposób. Odkręcić odpowietrzniki, jeżeli płyn sam nie spłynie pod wpływem grawitacji i nie zacznie wypływać z odpowietrzników próbowałbym wymusić jego przepływ niewielkim ciśnieniem przyłożonym do zbiornika wyrównawczego. Jeśli pompa złapałaby płyn to już powinna sobie poradzić, samego powietrza raczej nie będzie w stanie przecisnąć przez układ i zassać płynu (choć mogę się mylić).
Można też próbować w drugą stronę - od elastycznych przewodów przy zaciskach przepchnąć płyn np dużą strzykawką z wężykiem w kierunku zbiornika wyrównawczego.
Niech się wypowiedzą Ci, którzy mieli z tym do czynienia |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 17:00
|
|
|
marcinns1991 napisał/a: | wymieniłem pompę hamulcowa z serwo, |
A ta pompa to nowa nowa, czy nowa używka? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 21:30
|
|
|
Javoreczek, pompa używana. Ode mnie i 100% pewne, że działa, wysłałem Marcinowi pompe na podmienienie przed wyciągnięciem z samochodu auto było wypychane z pod wiaty i zahamowane hamulcami, wcześniej holowane i również wszystko z nią było OK
także niesprawność pompy wykluczamy. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 21:47
|
|
|
Podejrzewam że ppompa ma powietrze i nie może pociągnąć płynu ttylko jak jej ten płyn podać czy od kol przez pompę da sie popchnac? Mam kompresor |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 21:58
|
|
|
Pompa ma na pewno powietrze, jak cały płyn zlałeś. Spróbuj "przepychać" płyn pedałem hamulca: odkręcaj po kolei odpowietrzniki w kołach i za każdym razem rób tak jak byś układ odpowietrzał. Rozumiem, że wiesz o co mi chodzi? I tak przy każdym kole, dopóki przestanie powietrze lecieć |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 23:01
|
|
|
auta z abs nie odpowietrza sie przypadkiem od najdalszego punktu |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 23:03
|
|
|
tom1245, Z tego co mi wiadomo tak się powinno robić. Chyba od tylnego prawego koła się zaczynało. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 23:16
|
|
|
Piotrek1401 też mnie tak uczyli
marcinns1991 sam to w garazu robisz to opuść go z lewarka w dół bo grawitacj nie działa(mala cegla pod wachacz przy swożniu) że tarcza nie ryła po betonie |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 23:31
|
|
|
Auto stoi na 4 klockach bez kół na równym poziomie pompowalem pedalem i odkrecalem odpowietrznik ale płyn nie leciał, pedał jest miękki i wchodzi bez oporu, jak wlałem płyn do tego wyjścia w pompie i pokpowalem tpowietrze wypychalo ten płyn ale że zbiornika nie ciągnie, a od czego jest ten przewód co idzie od serwa i wchodzi do silnika gdzieś za paskiem klinowym? Boję się ze przy odpowietrzaniu sprzęgła ukrece odpowietrznik i bedzie problem |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 23:54
|
|
|
Ten przewod o ktory pytasz to podcisnienie- laczy serwo z pompą vacu. Wracajac do odpowietrzenia to sprobuj odpowietrzac na włączonym zapłonie, moze w pompie musi sie jakis zawodem wlaczyc czy cus? No i jak Ty sie boisz odpowietrznikow ruszac, to jak chcesz odpowietrzac układ hamulcowy??? Sposob Ci napisalem wyżej i chyba nie ma innego sposobu na odpowietrzenie hamulców, chyba ze tom1245 cos mądrego jeszcze zna |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 00:13
|
|
|
perzu126 zna ale trzeba mieć sprzet ( strzykawka ) |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 09:37
|
|
|
TraczU napisał/a: | Javoreczek, pompa używana. Ode mnie i 100% pewne, że działa |
Pytam o tę pompe, bo miałem podobny przypadek w T4. Hamulce działały normalnie, ale pociekł jeden z przewodów hamulcowych, więc wymienilismy przewody w całości od pompy, co się wiązało z całkowitym spuszczeniem płynu. Po ponownym zalaniu pompa nie była w stanie zassać płynu mimo ćwiczenia na niej najrozmaitszych pomysłów, włącznie z pompowaniem powietrza pod cisnieniem do zbiorniczka. Jako, że samochód był potrzebny i nie było czasu na zabawy, kupilismy fabrycznie nową pompę (nie ukrywam, że jakiś tani zamiennik) i mimo, że ta była całkiem sucha to pięknie zassała po pierwszym naciśnięciu hamulca.
Co było przyczyną, że stara nie działała - nie wiem, ale wygląda na to, że się po prostu skończyła mimo, że przed awarią działała dobrze. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 18:15
|
|
|
a więc tak: odkręciłem oba wyjścia na pompie i o dziwo zaciagnęła płyn, zacząłem odpowietrzać i tył elegancko, płyn z powietrzem wyleciał, koła hamują i puszczają, jednak po przejściu do przodu nic, odkręciłem odpowietrznik, ojciec pompuje i zero płynu, z ciekawości sprawdziłem na abs-ie czy na rurkach jest płyn i tak, na oznaczeniu pompy h i H czyli tych z przodu płyn pięknie leci niestety na tylnych (r i l górnych oraz na dolnej v) nie ma wgl płynu, podejrzewam że jakis zaworek w abs-ie szlag trafił i musze szukac nowego abs-u możecie mi powiedzieć od czego sa oznaczenia r i l oraz v na pompie abs ? r i l to podejrzewam że prawe i lewe koło z przodu tak? a v ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 19:52
|
|
|
V (vorne) - przód, H (hinten) - tył. Więc V i H to wejścia pompy, a r,l,h to wyjscia prawy, lewy przód i wspólny tył. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 22:47
|
|
|
no i lipa, założyłem nowy abs i koła nadal się blokują i nie puszczają, w dodatku założyłem druga pompę hamulcowa i ona na jednym wyjściu podaje płyn tzn na tyn od przodu z kolei na tym bocznym dolnym nie w efekcie czego płyn nie dochodzi do abs i przednich kół i nie wiem teraz co dalej :/ w dodatku w tej drugiej pompie hamulcowej w serwo odpadł ten trzpień co popycha pompę
[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 00:30 ]
Pompy wykluczam, serwo też bo blokuje na odpalonym i zgaszonym, zostały chyba tylko przewody elastyczne ake 2 naraz by |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
|