alternator - chyba do wymiany |
Autor |
Wiadomość |
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Styczeń 2008, 23:00 alternator - chyba do wymiany
|
|
|
hej.
jechalem dzisiaj i na postoju przy wlaczonym aucie zaczely przygasac lampy, radio, nawiew.po chwili zapalila sie kontrolka ABS ASR i kilka innych gdy dodalem gazu wszystko wracalo do normy.
uzylem przycisku rest na klimatroniku by sprawdzic ladowanie na aku ino i juz wiedzialem na wolnych obrotach napiecie spadalo do 10 i mniej voltow. po kilku km nieladowal juz nawet na wyzszych obrotach i w efekcie auto stanelo ((((.
obstawiam alternator. oczywiscie........... czy cos pozatym moglo sie popsuc ?
tu w uk koszt nowego alternatorka 150f plus ok 70f wymiana..........
pozdrawiam |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
Krokodyl
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 22 Skąd: Szczecin-Ustka
|
Wysłany: 10 Styczeń 2008, 23:18
|
|
|
Miernik na klemy,musi byc 13.4V-14V jesli nie to obstawiam szczotki albo reg. napiecie.Po co caly alt? |
_________________ On the road again.MB C220D '96r |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Styczeń 2008, 23:27
|
|
|
w klimatroniku pokazywalo najwiece 13,3
niestety tu na miejscu w uk nienaprawiaja szczotek czy reg - robia odrazu wymiane nic na to nieporadze. dzownilem do kilku i tak tosie wlasnie okreslili |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
artek30
C200 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 103 Skąd: busko
|
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 10:15
|
|
|
regulator jest chyba zespolony ze szczotkami i poza serwisem nie jest drogi wymienisz sobie sam |
_________________ Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/ |
|
|
|
|
mecik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 61 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 10:19
|
|
|
A może zacznij od paska,jak jest za słaby naciąg albo sie slizga od zaolejenia to masz identyczne efekty.pozdro |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 10:29
|
|
|
dokladnie regulator mozna wymienic bez wyjmowania alternatora a objawy o jakich piszesz to najprawdopodobniej konczące się szczotki - prosta robota |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 11:42
|
|
|
wlasnie dzis dotarlem do mojego auta gdzie wczoraj go zostawilem .... auto odpalilo z ciezkim bolem ........Odwolalem chlopakow z AA od holowania i zajechalem prosto do domu.
po kilku km sytuacja sie powtorzyla....z ledwoscia ale dojechalem......
trudna sprawa naprawa szczotek dla poczatkujacego ??? |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 19:29
|
|
|
Szczorkotrzymacz z regulatorem, to kilka śrub (2 może 3) nic więcej. Przy spokojnej zabawie 2 godzinki z przewą na TEA. Dla mechanika amatora 15 minut |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 19:49
|
|
|
Kolego 2 tygodnie temuwymieniałem regulator napiecia (szczotki) w nocy na poboczu .odłoncz aku.ściągnij pasek ,odkreć sruby z przedodów z tyłu alternatora ,odkrec śruby mocujące alternator.Po wyjeciu go z tyłu alternatora ędzięsz miałgo zabudowanego plastikiem ,odkreć 3 małe śrubki zdejmnij plasik i masz regulator trzymajacy się na 2 śrubkach wymięń regulator i poskładaj wszystko . Będzie cacy, w 190 nie trzeba było wyjmować alternatora ,w tym modelu robiiłem kolegom , niestety trzeba wyjąć .Możesz jeszcze przeczyscić komutator. |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
zakk87
e-palacz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 116 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2 Marzec 2016, 21:18
|
|
|
Panowie, a czy dużo roboty jest z wymianą komutatora?
u mnie wygląda mniej więcej tak (zdjęcie poglądowe)
jutro mam wyjazd więc podłożyłem podkładki pod mocowanie regulatora napięcia i szczotki trą o niewytarte rolki, ale to jedynie na jutro rozwiązanie.
Czy trzeba rozbierać cały alternator. Chyba oddam go specjalistom. A może ktoś sam robił. Zapewne trzeba od razu wymienić łożyska. |
_________________ było W202 Classic Selection Limousine C180 1999 r.
WDB2020181A823939 - sprzedany
Volvo S60 2.4B 170KM 2002 r.
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 4 Marzec 2016, 06:03
|
|
|
U mnie komutator wyglądał tak samo. Zawiozłem do gościa co naprawia alternatory. Wymienił regulator, zregenerował komutator( nałożył chyba jakiś pierścień), nie pamiętam czy wymieniał łożyska ale za zrobienie wziął 110zł. Było to kilka lat temu i jest ok. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 4 Marzec 2016, 07:46
|
|
|
Najlepiej odwieźć do fachowca, może uda się go jakoś napawać czy coś w tym guście a reszta już będzie z górki |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
|