Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:33 |
Hamulec ręczny (postojowy) & linka |
Autor |
Wiadomość |
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20 Sierpień 2014, 22:44
|
|
|
portiporta napisał/a: | chyba najlepiej będzie jak zdejme bebny od obu kół |
I to jest dobry początek, tarcze odkręcisz kluczem imbusowym i będziesz miał wszystko na widoku, |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 09:34
|
|
|
mam jeszcze pytanie co do odkręcania tych tarcz. czy do tej operacji nie potrzebne jest ściąganie zacisków? |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 11:18
|
|
|
tak musisz odkręcić zacisk. Dwie śruby albo na klucz 16 albo 17 |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 21:34
|
|
|
no to lekka lipa bo zapewne to wszystko jest zapieczone. tarcze ogólnie mam na wykończeniu więc daawno nie były odkręcane przez co będzie problem.. narazie ogarniam podłoge a potem przyjdzie czas na ten ręczny |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 21:40
|
|
|
Nie sądzę, żeby odkręcenie zacisku to był problem. Wystarczy popsikać parę razy WD40, ostukać młotkiem, znowu popsikać, znowu ostukać i przy pomocy nasadowego klucza i kawałka rurki powinno się odkręcić. |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 22 Sierpień 2014, 07:40
|
|
|
perzu126, ja miałem 16 dopiero w zestawie naprawczym miałem nowe śruby na klucz 17 |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
ssYaa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Paź 2013 Posty: 144 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2014, 22:37
|
|
|
Mam pewien problem. Po wymianie tarcz na obu kołach i szczęk na jednym kole, ręczny nie łapie tak jak powinien, w dodatku koła lekko się hamują. Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać?
Przed wymianą ręczny łapał tylko na jedno koło, a po spuszczeniu go piszczał. |
_________________ W202 C200 Diesel 1995 SEDAN WDB2021201A313507 09.09.2014 [*]
W202 C220 DIESEL 1997 SEDAN WDB2021211A551936
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=352537#352537 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Atul1515
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 36 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 10:39
|
|
|
Witam mam problem z hamulcem pomocniczym mianowicie odbija ale dosyć mozolnie i jakby na dwa razy raz odbije a raz nie . Hamować hamuje tylko kwestia odbijania . Wyczytałem że jest tam sprężyna która za to odpowiada i owszem widzę ją tylko jak się do niej dostać . ?
Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku . |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 11:51
|
|
|
Cytat: | Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku . |
Na początku to trzeba podciągnąć hamulec na tarczach, żeby to jakoś działało.
Jest cała masa informacji w tym temacie, ale chyba go nawet nie czytałeś... |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
Atul1515
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 36 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 12:24
|
|
|
asasyn18, przeczytałem cały temat, zaglądąłem do mechanizmu sprawdzałem czy wszystko jest ok.
Właśnie myślałem żeby go podciągnąć ale koła stoją w miejscu jak się go wciśnie więc nie wiem czy ma to sens .
Jak narazie jestem zielony w tych rzeczach bo Mb mam dopiero od 2 tygodni więc proszę o wyrozumiałość .
Pozdrawiam . |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 12:41
|
|
|
A internet też masz od dwóch tygodni? Ten temat jest już wyczerpany. Przynajmniej na tym forum.
Z google też się fajnie korzysta, a na youtube jest filmik jak się dostać do mechanizmu.
Może nawet ten filmik był gdzieś tutaj wrzucany... trzeba poszukać. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 12:50
|
|
|
również potwierdzam, że info na forum jest wystarczające - sam jak doprowadzałem hamulec do stanu używalności - wszystko wyczytałem z forum...
po wyczyszczeniu, przesmarowaniu wszystkich ruchomych elementów, ostukaniu z rdzy i ODPOWIEDNIM NACIĄGNIĘCIU - chodzi aż miło.
Naciągałem początkowo - raz jedno koło w górze, raz drugie - ale dopiero po podniesieniu całego tyłu dało się idealnie naciągnąć. |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 13:09
|
|
|
Cytat: | Właśnie myślałem żeby go podciągnąć ale koła stoją w miejscu jak się go wciśnie więc nie wiem czy ma to sens . | Cytat: | Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku . |
10 ząbków to jest za dużo, musisz go podkręcić, są dwa miejsca regulacji przy tarczach i pod tylną kanapą. Zacznij od tarcz ja mam u siebie tak zrobione, że na 2-3 ząbku hamulec dęba staje. Nawet nie musisz wiele szukać wystarczy, że zapoznasz się na początek z tym tematem. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
|