Mechanizm zmiany biegów - LUZY |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 17:14
|
|
|
Jary napisał/a: | Trzeba wejść pod auto, narzędzia "specjalistyczne", to szczypce płaskie (do wyjęcia zabezpieczeń drążków) oraz klucz płaski 17 lub 19 nie pamietam dokladnie
Powodzenia |
Dla ułatwienia - w położeniu neutralnym lewarka dźwignie pod spodem ustawia się w jednej linii i w tej pozycji blokuje się bolcem (chyba fi 6). Cięgna regulujesz tak, aby swobodnie wchodziły na zaczepy dźwigienek przy lewarku i przy skrzyni, czyli bez żadnych naprężeń... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 18:06
|
|
|
albo cos pomyliłem albo nie wiem
czy ten drazek powinien chodzic na lewo prawo czy tylko góra dól ?? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 20:32
|
|
|
Cytat: | czy ten drazek powinien chodzic na lewo prawo czy tylko góra dól ?? |
Jaki drązek Dźwignie chodzą w poziomie - przód - tył, a lewarek w kształcie litery "H" + wsteczny |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 20:37
|
|
|
juz problem rozwiazałem ale teraz mam kolejny
wymieniłem te tulejki lecz biegi nadal wchodza z oporem |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 03:08
|
|
|
Witam.
Ja mam czasem problem z "jedynka" - stawia bardzo duzy opor. Nie czesto sie to dzieje i juz myslalem ze to zima tak wplywa szukajac roznych wytlumaczen tego stanu. Mysle tez ze to moga byc te ciegna - ale nie przekonuje mnie to ze zwykle dziala idealnie problem pojawia sie sporadycznie. Jak rozumiem za kazdy bieg odpowiada jedno ciegno i nalezy odszukac odpowiedzialnego za pierwszy bieg, wsadzic kogos kto bedzie ruszal lewarkiem i obserwowac. Ktos pisal tez na forum o wymianie oleju ale nie w skrzyni - teraz nie potrafie tego odnalesc a kiedys czytalem.
Okolice lewarka "pod drewienikiem" przepatrzylem i wygladaja ok a nie mam dostepu do kanalu.
Jakies sugestie?
Pozdraiwiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 03:28
|
|
|
toart napisał/a: | Jak rozumiem za kazdy bieg odpowiada jedno ciegno | Jedno cięgno, to dwa biegi leżące naprzeciwko (przód-tył). toart napisał/a: | Mysle tez ze to moga byc te ciegna - ale nie przekonuje mnie to ze zwykle dziala idealnie problem pojawia sie sporadycznie. | Na końcach cięgien sa też gumowe tulejki, które gdy sie zużyją powodują luzy i nieprecyzyjne prowadzenie drążków...
Tak czy inaczej, bez kanału lub jakiejś "zwyżki" się nie obejdzie... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 03:33
|
|
|
Wyrobiona gumka moze byc powodem luzu - ok. A czy ten luz moze powodowac duzy opor przy zmianie konkretnego biegu?
I jeszcze jedno pytanie do kolegi jjankiello czyli na ciegnie z "jedynka" wisi tez jakis inny bieg a nie szwankuje nic poza jedynka - moze to nie te ciegna ?
Pozdrawiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2008, 09:39
|
|
|
Wczoraj oglądałem na szrocie kilka całych mechanizmów zmiany biegów. Każdy był rozklekotany tak samo, albo jeszcze gorzej niż mój i chcieli 150,-zł za sztukę
Wnioskuję, że jest to (kolejny) słaby punkt naszych i raczej używki nie wchodzą w grę.
Zastanawiam się ile kosztuje cały taki mechanizm w ASO |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 17:19
|
|
|
https://vid.me/Cd0Y
Tak to u mnie wygląda.
Czy to jest normalne? Zwróćcie uwagę z jaką trudnością wyskakuje wsteczny.
Na wyłączonym silniku i tak wszystkie biegi weszły- Podczas jazdy zdarza się, że nie mogę wrzucić jedynki czy wstecznego czasami.
perzu126, Czy po obejrzeniu filmiku dalej obstajesz przy tym, że smarowanie mechanizmu pomoże ? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
gaju45
c250 turbodiesel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Kwi 2007 Posty: 47 Skąd: Józefów LBL
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 19:20
|
|
|
Greg_G, miałem kiedyś podobnie, wymieniłem tulejki w wybieraku, lewarek stał się dużo precyzyjniejszy i wszystkie biegi ładnie zaczęły wchodzić |
_________________ W202&w163&w164&x164&w219 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 18:52
|
|
|
Bullshit. Muszę zdyskredytować mój filmik. Po wymianie tulejek jest to samo.
Oczywiście podczas jazdy zmiana biegów znowu jest prosta i przyjemna, czyli wymiana była wskazana, ale na postoju, przy zgaszonym silniku drążek jeździ prawie tak samo, może jest lekka poprawa, generalnie bez szału, nie robi mi to różnicy, bo podczas jazdy jest już normalnie, czyli dużo lepiej.
Ten luz trzeba sprawdzać ręcznie od spodu, moje drążki miały spory luz na tulejach, chociaż były jeszcze całe. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 21:32
|
|
|
Panowie, mam zamiar wymienić tulejki gumowe od cięgien skrzyni. Na górze tej strony jest napisane żeby wrzucić skrzynie na luz i zblokować prętem. teraz moje pytanie: po co i gdzie tego pręta włożyć bo nie kumam |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 22:02
|
|
|
Do wymiany tulejek gumowych od cięgien nie musisz nic blokować. Po prostu wysuwasz blaszkę zabezpieczającą, wyciągasz cięgno z tulejki, wyciągasz tulejkę, wkładasz nową i zapinasz cięgno. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
|