Pali 20 litrów na 80 kilometrów! Co jest grane? |
Autor |
Wiadomość |
VTR
///AMG
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Zach-Pom
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 16:45 Pali 20 litrów na 80 kilometrów! Co jest grane?
|
|
|
Witam,
jestem nowym właścicielem MB w 2.8 pb + lpg. Po dwóch dniach użytkowania stwierdziłem, że pali zbyt dużo. Jest to obliczone prostoliniowo. Dwa razy zalałem mu po 20 litrów i w trybie mieszanym przejechałem 60km a w trasie 80km. Porażka. Byłem już u dwóch gazowników i nie wiem czy nie chcą mnie wydymać na kasę bo obaj chcą tylko wymienić wtryskiwacze, filtry i przewody. Koszt 500zł. Myślałem, że skończy się na regulacji.
Ogólnie powinien palić z 14 litrów. Czy wymiana wtryskiwaczy zmniejszy to spalanie i czy przede wszystkim to jest przyczyną wysokiego spalania? Nie chciałbym wyłożyć 500 zł a spalanie pozostanie bez zmian. |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 17:01
|
|
|
hmm .. a podpinałeś pod kompa? Może sonda ?
A na benzynie jakie masz spalanie? Może faktycznie już wtryskiwacze poleciały |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
magicwojtek
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 462 Skąd: znikąd
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 17:44
|
|
|
może silnik też nie domaga? jaka instalacja? podpinali Ci od kompa? nie muli auto? wchodzi bez problemowo na obroty? |
_________________ W210 2.0 186 km 1997
WDB2100451A577890 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
VTR
///AMG
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Zach-Pom
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 18:59
|
|
|
Na benzynie i gazie chodzi ok, nie dymi, nie ksztusi się i ładnie się zbiera. Przesiadłem się z C180 na 2.8 więc różnica i tak jest kolosalna.
Staram się być człowiekiem oszczędnym i zanim wydam jakieś pieniądze sprawdzam wszystkie inne aspekty.
Jeżeli więc chodzi o podłączenie do komputera to nikt tego nie zrobił gdyż na słuch szło sprawdzić podobno te wtryskiwacze gdyż faktyczne jest taki elektryczny stukot z nich. Pod maską nie czuć gazu, silnik ogólnie pracuje równo ale gdy stoję rano na gazie to tłumik, nie silnik pyrka a nie chodzi równomiernie. Tak jakby pluł. Nie kopci, ciśnienie i płyny robiłem na wejściu. Hamulce też ok, jak na tak ciężkiego potwora łatwo jest go pchnąć i łatwo też się toczy.
@edit: Przejrzałem papiery od gazu. Robiony był 100 tysięcy temu w 2008 roku. Firma która go zakładała to sieciówka - ELPIGAZ. Danych instalacji niestety nie posiadam ale wiem, że nie jest to STAG czy BRC. Coś innego IV generacji. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 19:07
|
|
|
VTR napisał/a: | Na benzynie i gazie chodzi ok, nie dymi, nie ksztusi się i ładnie się zbiera. |
Ale chodzi o to ile spala benzyny. W koncu gaz bierzez sygnały z normalnych czujników w silniku. Jak którys będzie błedne dane (komputer Ci nie pomoże) pokazywał to benzyny tez będzie chlapał. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
VTR
///AMG
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Zach-Pom
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 19:13
|
|
|
No to jutro pośmigam na benzie i powiem co i jak. |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 27 Maj 2015, 20:55
|
|
|
VTR, weź zatankuj do pełna gazu, a nie pierdzisz po 20l, zrób sobie trase ok 100km przy normalnej jeździe ok 100km/h i wtedy zatankuj do pełna i powiedz ile spalił |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Maj 2015, 07:36
|
|
|
VTR, po pierwsze - gratuluję zakupu i już wiem, dlaczego był taki tani
Po drugie - kiedy kable i świece byly tam zmieniane? W jakim stanie filtr powietrza?
Może wrzuć, jak to wygląda pukładane pod maską?
ELPIGAZ - dwa razy miałęm z tym styczność i niestety dwa razy instalacja wyleciała z auta... 100 tys. mówisz, to instalka ma ile - z 7-8 lat?
Masz jakieś papiery czy reduktor był regenerowany?
Moim zdaniem, instalacja do spokojnego przepatrzenia przez kogoś, kto ma o tym pojęcie
Oczywiście, sprawdź tak jak pisali wyżej jak samochód na PB się zachowuje |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
VTR
///AMG
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Zach-Pom
|
Wysłany: 29 Maj 2015, 07:47
|
|
|
Panowie chyba ustaliłem usterkę. Jest to dość dziwne. Lałem teraz mu gazu do pełna na Orlenie i po odłączeniu węża słyszałem syczenie, dokładnie takie jakby ulatniał się gaz. Wlazłem więc pod auto i zacząłem macać przewód wychodzący z baku (bo jest w miejscu koła zapasowego) i faktycznie jak wkładałem paluchy w otwór to udawało mi się zahamować to syczenie. Po drugie pod autem śmierdzi gazem. Myślcie, że może się ulatniać i dlatego tak spala? |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Maj 2015, 07:53
|
|
|
VTR, może I raczej starałbym się tym szybko zająć, ale z tego co mówisz, to jest to nieszczelność od wlewu do butli. Nie od butli do wtrysków. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2015, 11:41
|
|
|
VTR, najlepiej jedz do gazownika i niech zrobi usterke |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
|