Przesunięty przez: Łukasz 2 Luty 2012, 20:30 |
Lata po drodze |
Autor |
Wiadomość |
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 10:56 Lata po drodze
|
|
|
Witam mam taki problem dostałem dzwona w lewe przednie koło blacharz zrobił mówi wszystko jest prosto i gdyż auto brał na płytę ( to mój dobry znajomy na pewno by mnie nie okłamał ) ok jadę więc na zbieżność wymieniłem parę gum tam gdzie był luz tj simerbloki i z tyłu takie drążki co się nimi ustawia zbieżność na trzepakach nie ma nigdzie luzu, ok wiec myślę jade na zbieżność ustawili mi przód tył konty ok kont wyprzedzenia ok wszystko pięknie ładnie zainkasowali kasę jadę do domu wjeżdzam w koleini lata po nich jak popażony wracam do mechanika mowi ma pan 205 opony to normalne że lata po koleinach aha myśle spoko jezdziłem tak choć nie powiem bo troche trzeba sie napracować kółkiem, po moich diagnozach stwierdziłem że to chyba luz na kolumnie kier. kasuje się go dokręcając kolumnę kierownicza śrubami mocującymi z siłą 30Nm więc myślę trzeba go kiedy skasować ale dziś spadł śnieg jade jak nie ma kolein to jeszcze JAKOŚ da sie jechać ale panowie przecież to tym nie powinno się jakoś dać jezdzić tylko płynąć ale jak juz wjade w koleiny to TRAGEDIA lata jak pijany jedzie prosto i nagle hyc jak zając np w prawo przeskoczy no to kontra jadę chwilę prosto a tu hyc w lewo normalnie to mnie szlak trafia już , panowie jak myślicie zmniejszenie luzów na kolumnie zlikwiduje takie hycanie odskoki na boki na gałkach i drążkach luzu nie ma tak mi mówili na diagnostyce |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 11:17
|
|
|
Po pierwsze :po skasowaniu luzu często w krótkim czasie kończy sie żywot przekładni,po drugie: sprawdz tylne zawieszenie. |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 11:20
|
|
|
aloha1970 napisał/a: | Po pierwsze :po skasowaniu luzu często w krótkim czasie kończy sie żywot przekładni,po drugie: sprawdz tylne zawieszenie. |
to mnie nie pocieszyłeś tylne zawieszenie też ok tak jak mówiłem to co trzeba było zmienić tam gdzie był luz to zmieniłem i z przodu i z tyłu, o ile skróci żywotność kolumny |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 11:25
|
|
|
luz na przekladni to jest wtedy gdy np. slinik jest zgaszony a ja moge wykonac malutki ruch kierownica w prawo lub lewo ? malutki ruch mam na mysli skret kierownica o jakis centymetr 1.5 w prawo lub lewo ?
JAK GO SIE LIKWIDUJE ?
pozdrawiam sorry za caps |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 11:56
|
|
|
btx napisał/a: | luz na przekladni to jest wtedy gdy np. slinik jest zgaszony a ja moge wykonac malutki ruch kierownica w prawo lub lewo ? malutki ruch mam na mysli skret kierownica o jakis centymetr 1.5 w prawo lub lewo ?
JAK GO SIE LIKWIDUJE ?
pozdrawiam sorry za caps |
1,5cm to nie luz zostaw i nie ruszaj jak sie go dobrze prowadzi a jak sie go zmniejsza napisałem w pierwszym poście przeczytałem to w książce sam naprawiam czyli dokręca sie z siłą 30Nm śruby mocujące kolumnę kierowniczą ale jak kolega wyżej napisał że zmniejsza sie żywotność wiec przy twoim znikomym luzie (1,5cm) absolutnie bym nic nie ruszał |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 13:45
|
|
|
Luz przekładni kasuje się dokręcając śruby mocujące kolumnę kierowniczą
Kolego, gdzie takie bzdury wyczytałeś?
Opcja szukaj pomoże - na forum było już o tym nie raz.
Pokrótce - w W202 luzu przekładni się nie kasuje, można co najwyżej przesunąć ślimak względem zębatki i to tylko na wymontowanej przekładni. I wtedy po krótkim czasie przekładnia przestaje być zdatna do użytku. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 14:15
|
|
|
sewan napisał/a: | Luz przekładni kasuje się dokręcając śruby mocujące kolumnę kierowniczą
Kolego, gdzie takie bzdury wyczytałeś?
Opcja szukaj pomoże - na forum było już o tym nie raz.
Pokrótce - w W202 luzu przekładni się nie kasuje, można co najwyżej przesunąć ślimak względem zębatki i to tylko na wymontowanej przekładni. I wtedy po krótkim czasie przekładnia przestaje być zdatna do użytku. |
Przeczytałem to w ksiażce sam naprawiam samochód tam tak jest to opisane i jak się pytałem w serwisie mercedesa to mówił mi to samo że dokręca sie te 3 śruby, więc to chyba Tobie brakuje wiedzy ( nie drwij )
Resize of Scan0282.JPG
|
|
Plik ściągnięto 779 raz(y) 106,79 KB |
|
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 18:42
|
|
|
sewan ma rację, luz przekładni można wykasować zmniejszając luz między ślimakiem a zębatką. Musisz dokładniej czytać opisy. W tym co załączyłeś wyraźnie jest napisane, że regulacji luzu dokonuje się w warsztacie, a 3 śruby tylko mocują przekładnię. |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 19 Luty 2008, 10:40
|
|
|
No dobra to czemu mechanik w serwisie mercedesa i vw powiedział tak samo może i sie mylę też właśnie takie nie do końca zrozumiałe dla mnie było i trochu dziwne |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
wrobelone
C220 lucas
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 7 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 00:11
|
|
|
Panowie luz delikatny musi byc tak jak kolegapisal ok 1 cm na zgaszonym motorze.
Ja bym podejrzewal amortyzator skrętu na drążku głównym może byc juz wywalony i nie trzyma
A co do mechanikow z serwisów to trza brac poprawke na nich ten co ci udzielał informacji jak na topie były w serwisach w202 to moze nawet nie myślał że bedzie w mercedesie robił
pozdrawiam |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 12:48
|
|
|
wrobelone napisał/a: | Ja bym podejrzewal amortyzator skrętu na drążku głównym może byc juz wywalony i nie trzyma
| dokładnie sprawdź to, odkręć i ręką poruszaj, mój był pusty i nic nie trzymał, po wymianie kierownica jakby sztywniejsza się zrobiła. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 16:42
|
|
|
Koledzy!!!
Kiedys pisalem ze przekladnia kierownicza nie ma regulacji luzow.
Inne modele jak W124 czy W201 maja regulacje, a W202 nie maja.
Jezeli kierownica ma luz to tylko sprawdzic stan techniczny calego ukladu kierowniczego.
pokazcie mi jaki numer czesci jest regulacja luzow???? w W202
http://www.detali.ru/cat/...&SGR=015&SGN=01
W 201 ma numer..89 i 88
http://www.detali.ru/cat/...&SGR=015&SGN=01 |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
|