Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
ubywający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Listopad 2016, 17:16   

perzu126, mam podobnie realnego przebiegu i powiem ci, ze moja pompa caly rok daje o sobie znac. lekkie ubytki plynu, mniej wydajne ogrzewanie na niskich obrotach, lubi od czasu do czasu pogrzechotac przy wyzszych obrotach (troche jak hydropopychacze).
tylko patrzec jak kiedys niedojade do miejsca docelowego:D
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
M@NIO

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 47
Skąd: Kowal
Wysłany: 18 Listopad 2016, 07:58   

KubaV napisał/a:
Napisałem Ci dwa posty wyżej a powtarzasz znów to samo ;) zerknij tam gdzie wspomniałem. Ja też się długo oszukiwałem że to może nagrzewnica ;)


Przyjrzę się temu. Sprawdzę miernikiem kompresję silnika, może coś z tego wyjdzie.
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20 Listopad 2016, 10:07   

Miernik kompresji raczej ci nic nie powie na temat wycieku płynu na zewnątrz, ale wsadzenie głowy na 2 minuty pod auto z latarką w ręku już jak najbardziej.
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 2 Lipiec 2017, 11:01   

U mnie w ostatnich dniach pojawił się delikatny wyciek płynu chłodniczego z odmy/węża - tego węża co jest w kształcie kolanka co idzie od górnej części silnika do pompy wody, widać go jak się ściągnie plastikowy dekielek, wygląda mniej więcej tak

Wyciek jeszcze nie jest duży, nie widać ubytku płynu w zbiorniczku, ale widać krople płyny na osłonie silnika na dole.


Zdjęcie Znalezione w Sieci

Tylko teraz kupując taki wąż to czy na pewno w moim MB C180 W202 jest to ten sam wąż co jest na zdjęciu, czy może różnić się średnicą?. Ten wąż na zdjęciu jest od 2.2 benzyna, ja mam 1.8 benzyna.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Lipiec 2017, 18:41   

Może wystarczy dokręcić cybant ? :D :evil: (opaska zaciskowa )
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 2 Lipiec 2017, 22:32   

lech149, spróbuje jutro dokręcić opaskę zaciskową.

Dziś tylko sprawdziłem czy jest wyciek i nie ma nic, a dwa dni pod rząd był, hm czy to było uwarunkowane.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Lipiec 2017, 00:29   

asziatko, w czasie upałów silnik jest bardziej obciążony cieplnie, wiec i temperatury łapie wyższe - to daje w efekcie (przy szczelnym korku w zbiorniczku wyrównawczym) wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia.


Opaskę tez bym sprawdził.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 3 Lipiec 2017, 09:35   

Daniel napisał/a:
w czasie upałów silnik jest bardziej obciążony cieplnie, wiec i temperatury łapie wyższe - to daje w efekcie (przy szczelnym korku w zbiorniczku wyrównawczym) wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia


A takie pytanko, może tak być jak piszesz
Daniel napisał/a:
(przy szczelnym korku w zbiorniczku wyrównawczym) wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia


wyrzuciło nie co płynu chłodniczego przez węża, a faktycznie wąż jest dobry, a cały drobny wyciek był efektem wyższego ciśnienia?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Lipiec 2017, 11:29   

asziatko, układ chłodzenia w W202 jest nadciśnieniowy, więc powodem wycieku nie może być podwyższone ciśnienie w układzie.

Jednak wszystko ma swoje granice - w przypadku zagotowania płynu chłodniczego - nadmierne ciśnienie w układzie jest ewakuowane przez zawór w korku, i tylko tam.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Lipiec 2017, 11:19   

I ja dołączę do tematu. 11 tys km temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą. Po jakichś 6-7 tys km zaczął mi ubywać płyn. Tzn ok 0,5-06 litra na 1000km. Sprawdziłem wszystkie węże (mechanik też sprawdzał) i wycieków nie znalazł. Zadnych plam pod autem nie ma. Powiedzcie czy zakładając że mechanik zrąbał tą uszczelkę i znów ona puszcza to przy takim ubytku płynu auto powinno inaczej pracować??? Zarówno na benzynie jak i na gazie jeździ ok. Ale pojawił się jakiś miesiąc temu taki problem że zaraz po odpaleniu czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku auto nierowno pracuje jakby nie na wszystkie gary. Po przegazowaniu mija. Nie zawsze ten objaw wystepuje.
W oleju nie zauważyłem płynu.
Czy możliwe że z tej pompy wody ucieka płyn zaworkiem i jest to mało widoczne czy raczej na rozgrzanym powinno być tam wilgotno???
Niektóre trójniki maja na cybantach zacieki płynu ale wygladają na stare i nie sa wilgotne.
_________________
poszukuje
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 4 Lipiec 2017, 11:48   

Podkopnik, umyj silnik i będziesz miał pewność czy to stare czy nowe ślady
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Lipiec 2017, 14:24   

Musiałbym cybanty wymienić bo to w nich sa takie rozowe zacieki . To co mogłem to wyczyściłem szmatką.
Ale czy na takich trójnikach aż tyle płynu by ubywało??? No i jakim cudem skoro sprawdzam czy na zimnym czy na ciepłym i tam mokro nie jest przecież płyn nie zmienia stanu skupienia z cieczy w parę na moich oczach :)
_________________
poszukuje
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 4 Lipiec 2017, 14:51   

U mnie się Koledzy podziało, dokręciłem lekko opaskę metalową i zadowolony pojechałem. Dobrze że nie daleko, 5 km tam i powrót i patrzę coś cieknie z pod spodu MB, otwieram maskę, tam cała komora schlapana płynem i na półce dolnej pełno płynu.

Były to ostatnie podrygi odmy/węża wody.

Teraz tak, nie co mam związane ręce, ani gdzie jechać do mechanika, ani nic. Na jutro (na środę) będę miał nową odmę/węża już zamówiłem w sklepie. Od razu wezmę nowe opaski.

Wszystko dobrze, tylko jak to teraz zmienić pod chmurką nie ruszając się z miejsca bo de facto się nie da?. Z tego co widziałem to leje się z tego wszystkiego płyn, idzie tam pasek koło tego.

Jest to możliwość zmiany odmy/węża pod chmurką?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Lipiec 2017, 15:46   

Podkopnik, tak dla ścisłości - nie cybanty, tylko opaski zaciskowe ślimakowe ;-)


asziatko, nie używaj pojęcia odma - ono jest zarezerowane dla odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.

Wracając do Twojego problemu - nie wydaje mi sie, aby wymiana kolanka była robotą niemożliwą do wykonania w poza garażowych warunkach. Dobrze, ze wymieniasz opaski na nowe. Przy uzupełnianiu płynu warto od razu zalać ten docelowy - tak aby nie robić sobie pozniej dodatkowej roboty.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 4 Lipiec 2017, 16:07   

Daniel, ups. Słyszałem że raz odma, raz wąż co nie którzy mówili/nazywali stąd moje nazewnictwo. Teraz już wiem że jest to wąż wody.

Inna sprawa że pytałem czy jest możliwa wymiana pod chmurką z racji takiej że koło bloku wiadomo jak jest. Jeszcze płyn który wylewa się.

Daniel napisał/a:
Przy uzupełnianiu płynu warto od razu zalać ten docelowy - tak aby nie robić sobie pozniej dodatkowej roboty


Myślisz tu o wymianie całkowitej płynu na nowy?. Czy po prostu tylko zalać tyle co przez zbiorniczek wyrównawczy?. Obecnie nie mam prawie nic płyny w zbiorniczku wyrównawczym.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,222 sekundy. Zapytań do SQL: 10