Brak ładowania + dziwne zachowanie kontrolek |
Autor |
Wiadomość |
Ryjek1238
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 7 Skąd: Narol
|
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 20:42 Brak ładowania + dziwne zachowanie kontrolek
|
|
|
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Podczas przedwczorajszej podróży najprawdopodobniej zepsuł mi się alternator (brak ładowania lecz kontrolka się nie świeci, na podstawie kilku postów z forum doszedłem do wniosku iż jest to problem z alternatorem). Jednak zauważyłem że po naładowaniu akumulatora dziwnie zachowują się kontrolki na tablicy rozdzielczej po przekręceniu kluczyka tzn. bardzo szybko gasną (link do filmu: https://youtu.be/qkhTLffgAqY ). Czy jest to związane z awarią alternatora czy jakaś inna awaria powoduje brak ładowania i takie zachowanie kontrolek. Dodam tylko jeszcze że przed utratą ładowania wszystko było w porządku.
O stanie alternatora będę wiedział więcej dopiero jutro ponieważ nie miałem dzisiaj dostępu do garażu z kanałem.
Silnik 2.5 td, 1999r.
VIN: WDB2021881F895243
Pozdrawiam |
|
|
|
|
OzioramWAS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 224 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 21:05
|
|
|
moze aku juz ma dosyc:D |
_________________ S202 C220 D "ELEGANS " \'97 FL WDB2021821F637594 |
|
|
|
|
Ryjek1238
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 7 Skąd: Narol
|
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 21:12
|
|
|
Akumulator chyba dobry, bo po ponad tygodniu postoju zapalił za pierwszym razem przy -20 °C. I teraz po naładowaniu też ładnie trzyma napięcie. |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 02:56
|
|
|
Ryjek1238 napisał/a: | Akumulator chyba dobry, bo po ponad tygodniu postoju zapalił za pierwszym razem przy -20 °C. I teraz po naładowaniu też ładnie trzyma napięcie. |
Witam
A sprawdziłeś ładowanie na akumulatorze?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
2900
Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 06:08
|
|
|
Najłatwiej sprawdzić uniwersalnym miernikiem napięcia, koszt w markecie do 20 zł. Do okazjonalnego użytkowania wystarczy w zupełności. Uruchom silnik i zobacz ile jest na akumulatorze. Powinno być blisko 14.4V. Co oznacza że alternator jest sprawny i raczej winiłbym akumulator. Warto również sprawdzić przewody masowe w komorze silnika, mogę być zaśniedziałe czy skorodowane. |
_________________ MB W202 C220 PB 150PS 96r Sedan
VIN WDB2020221F413723 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 12:54
|
|
|
Najłatwiej to kupić miernik tzw. cęgowy na alegro za około 50zł. Wtedy możesz mierzyć napięcie na akumulatorze jak i pobór prądu.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Ryjek1238
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 7 Skąd: Narol
|
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 13:53
|
|
|
Tak jak napisałem w pierwszym poście ładowania nie ma, a kontrolka się nie świeci (ładowanie mierzone zarówno w komorze silnikowej jak i na akumulatorze). Po wyjęciu alternatora okazało się że jedna szczotka odlutowała się od szczotkotrzymacza, ponadto przy w alternatorze znalazłem kawałki jakiegoś stopionego plastiku. Zastanawia minie tylko takie zachowanie kontrolek na tablicy?
[ Dodano: 12 Styczeń 2017, 15:46 ]
Takie zachowanie kontrolek wynikało z awarii alternatora, ponieważ gdy połączyłem kabel wzbudzenia alternatora (złącze D+ na alternatorze) z masą pojazdu wszystkie kontrolki świeciły normalnie. |
|
|
|
|
|