C180 - trudność z wrzucaniem pierwszego biegu |
Autor |
Wiadomość |
linux
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 16:37 C180 - trudność z wrzucaniem pierwszego biegu
|
|
|
Dzień dobry.
Kilka dni temu kupiłem W202 z silnikiem 1.8 i skrzynia manualną. Autko jest prawie jak nowe, bo ma zaledwie 100tys. przebiegu (pewne). Wiem, że przez ostatnie lata robiło szczątkowe przebiegi rzędu 1tys. rocznie. Problem polega na tym, że przy ruszaniu często nie chce wejść jedynka. Po popchnięciu drążka do przodu czuć silny opór i włożenie biegu wymaga dużej siły.
Wszystkie pozostałe biegi, razem ze wstecznym wchodzą ciasno i bez kłopotów. Nic nie zgrzyta, nic nie wyskakuje etc.
Czytałem podobne tematy, ale prawie wszędzie był problem z wyskakującym biegiem lub ciężkim wchodzeniem wszystkich. Wiem, że w W203 była akcja serwisowa bo w skrzyni powinno być troszkę mniej oleju niż wchodzi. Czy w W202 był może podobny problem?
Nie wiem czy dobrym wyjściem będzie na początek wymiana oleju? Podejrzewam, że problemem może być jakieś zapieczenie, haczenie (czy coś w tym stylu) którejś z linek?
Czy ktoś miał podobny problem i wie co konkretnie może być na rzeczy?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
kam2128
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 84 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 11:14
|
|
|
Może być problem z wybierakiem skrzyni biegów, lub po prostu korozja na cięgnach lewarka biegów, spróbuj je nasmarować. Olej w skrzyni też lepiej zmienić. |
|
|
|
|
Sakul
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 335 Skąd: DolnySląsk
|
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 11:32
|
|
|
Kolego są 3 gumki na cięgnach skrzyni i 3 na lewarku (tzn pod nim) one się wyrabiają to po 1.
Po 2 Na cięgnach jest regulacja, wiec może trzeba coś przegrzebać
Po 3 olej w skrzyni też się wymienia
po 4 możesz mieć zblokowany lewarek , w co wątpię ,bo musi się telepać jak żyd po pustym sklepie , ale są tam takie pierścienie słoneczka odwrócone do siebie , miałem przypadek w bardzo luźnym lewarku ze te "słoneczka się zazębiły o siebie" i blokowały wrzut 1 reszta biegów jakoś szła
po 5 i ostateczne w co bardzo wątpię przy 100 tyś ( tak jak piszesz)skończyła się tarcza sprzęgła
pozdr |
_________________ "Ludzie są tacy zaskoczeni, kiedy nagle zaczynasz z nimi postępować,tak jak oni z Tobą" |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 5 Grudzień 2016, 20:05
|
|
|
linux, skrzynie w W202 nie miały istotnych wad fabrycznych. Ale generalnie jeździłem juz kilkoma Mercedesami w których 1bieg wchodził ciężko. Myślę, że to prostu zużycie. Skąd wiesz i czy jestes pewny, że Twoje auto ma 100tys km?
Generalnie to co pisze Sakul, ale ja bym za bardzo nie ingerował w regulację na cięgnach (to nie są linki)
[ Dodano: 5 Grudzień 2016, 20:07 ]
Sakul napisał/a: | po 5 i ostateczne w co bardzo wątpię przy 100 tyś ( tak jak piszesz)skończyła się tarcza sprzęgła |
Skąd wiesz jak auto było eksploatowane? Jeśli rzeczywiście ma taki przebieg to mogło być katowane na krótkich odcinkach plus częste półsprzęgło. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
linux
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Grudzień 2016, 21:17
|
|
|
Od czasu napisania posta ani razu nie miałem już problemu z wrzuceniem jedynki (odpukać), jednak nadal wchodzi z lekkim oporem. Lewarek nie ma żadnych luzów. Dla pewności podjechałem do speca od Mercedesów, przejechałem się z nim i stwierdził, że skrzynia chodzi perfekcyjnie - to samo powiedział o całym samochodzie
Może była to kwestia jakiegoś rozruszania i mojego przyzwyczajenia do poprzedniego auta. W tym tygodniu jadę na przegląd więc dokładnie zobaczę jak to wygląda od dołu. Olej profilaktycznie też z czasem wymienię.
perzu126 napisał/a: | Skąd wiesz jak auto było eksploatowane? Jeśli rzeczywiście ma taki przebieg to mogło być katowane na krótkich odcinkach plus częste półsprzęgło. |
O tym samym pomyślałem na początku bo samochód jeździł w Austrii i bałem się, że górzysty teren mógł dać się we znaki.
Co do przebiegu to sam nie wierzyłem do czasu jak zobaczyłem samochód i stan każdego możliwego elementu. Do tego mam komplet wszystkich papierów od nowości, a auto było sprowadzane prywatnie, od prywatnej osoby. |
|
|
|
|
WaldazZz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 16:38
|
|
|
U mnie w 220cdi też trudno jedynka wchodzi i przy wrzucaniu 3 lewarek skacze. Obstawiam poduszkę pod skrzynią, ale obadaj dokładnie. Może być fasolka na cięgnie, synchronizator, wysprzęglik. |
_________________ C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 17:43
|
|
|
linux, tak jak mówię. Jedynka w Mercedesie lubi ciężej wejść. Kolega miał w W124 ten sam kłopot, a to taki pancerny model. Skrzynia Mercedesa wymaga przyzwyczajenia. Biegi nie lubią szybkiego, nerwowego wrzucania. Jak masz stare nawyki, to trzeba je zmienić. Może wymiana połowy auta nic nie da? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
linux
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 20:49
|
|
|
Sądzę, że trochę spanikowałem i była to po prostu kwestia przyzwyczajenia do japońskiej skrzyni. Jest dokładnie tak jak piszesz - szybkie zmiany to zdecydowanie nie to co lubi ta z Mercedesa. Ale już coraz bardziej obywam się z całym autem i z dnia na dzień jeździ mi się coraz lepiej
Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 21:04
|
|
|
linux, mam też Mazde 323 z 1994r i w niej praca skrzyni jest lekka i precyzyjna. Skok sprzęgła krótki, biegi wchodzą lekko z fajnym oporem. Także raczej kwestia przyzwyczajenia i innej chatarakterystki skrzyni. Kolega jeżdżący Zafira też narzekał na skrzynkę w mojej C klasie. Wytlumaczylem o co chodzi i było lepiej. Także ciesz się jazdą |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Wiśniowy Irokez
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 16 Skąd: Jastrzębie-Zdrój Śl.
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 14:46
|
|
|
W mojej Celince 1 bieg wchodzi troszkę ciężko tylko gdy auto jest w ruchu, gdy stoję to wchodzi lżej, ale i tak ciężej niż pozostałe. Problem największy u mnie stanowi 2 bieg, który na zimnym silniku haczy przy wrzucaniu, jak auto się rozgrzeje, to wchodzi gładko i precyzyjnie. Ktoś tak kiedyś miał? |
_________________ W202 C180 Esprit 93' Manual + LPG STAG 4 WDB2020181A048627
Bogate wyposażenie: nawiew 2 strefowy i szybki na korbke
|
|
|
|
|
Idek
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 218 Skąd: Białystok/Otwock
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 14:48
|
|
|
Wiśniowy Irokez, Jedynka pewnie ciężej wchodzi przez synchronizator, poza tym jedynki nie wrzuca sie podczas jazdy |
_________________ Był - W202 C180 94r.
Jest - W202 C200K 99r.
WDB2020251F902812
W202 C200K |
|
|
|
|
4mario
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 409 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2017, 09:55
|
|
|
Proponuję wymianę oleju. Stary zwiększa lepkość i synchronizatory wolniej reagują. To najtańsza opcja. Koszt oleju to od 30 zł/l . Zimą zawsze będzie gorzej ze względu na niskie temperatury. |
_________________ V8 Ma coś w sobie...
|
|
|
|
|
Traktorek98
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 100 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:06
|
|
|
Witajcie.
Żeby nie robić bałaganu na Forum chcę się podłączyć pod temat.
Mianowicie. Kupiłem W202 C230 z LPG i jest taki problem że gałka biegów ma bardzo duży że tak powiem "jałowy ruch" miedzy 1-2. To nie wszystko, 1 jest bardzo ciężko wrzucić, trzeba próbować kilka razy i często nie wchodzi do końca tzn. słychać "zgrzyt". Z dwójka jest trochę lepiej ale też bardzo daleko- późno wchodzi. Co więcej, żeby zmienić z 2 na 3 często muszę najpierw dać tak, jakby w stronę 1 a potem na 3 bo inaczej mam wrażenie że po prostu nie wybija 2. Jeżeli z 2 będę chciał mienić na inny bieg to po prostu się nie da. Z resztą biegów jest dobrze, 3-4 chodzi bez problemu 5 i R też.
Co to może być? |
_________________ S202 C240 99' Esprit
WDB2020861F845736
S210 E320CDI 01' Avangarde
WDB2102261B350478
Ex
S202 C230 96' Elegance
WDB2020831F488699 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:36
|
|
|
Traktorek98, sprawdź stan gumek na wybierakach i samych wybieraków Ja od tego bym zaczął. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
Traktorek98
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 100 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:52
|
|
|
Mówisz o tych dzwigienkach przy skrzyni biegów tak?
Właśnie tak podejrzewałem bo prowizorycznie podniosłem samochód i ruszając cięgnami widać było że ta dzwigienka ma duży ruch. Czy możliwe żeby to ona się jakoś poluzowała? Jak to jest tam przyczepione i czy da się to zdjąc bez wyciągania skrzyni biegów? Może wystarczy tylko jakoś dokręcić. wiem że od 1-2 jest ta środkowa przy skrzyni.
Zajrzałem na ten temat http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=379893
Może wystarczy dokręcić te śrubę co trzyma te dźwigienkę i będzie dobrze?
Przy okazji macie jakiś patent na podniesienie samochodu w garażu nie mając tunelu ani podnośnika samochodowego. |
_________________ S202 C240 99' Esprit
WDB2020861F845736
S210 E320CDI 01' Avangarde
WDB2102261B350478
Ex
S202 C230 96' Elegance
WDB2020831F488699 |
|
|
|
|
|